770 visninger
|
Oprettet:
Kompression? {{forumTopicSubject}}
Kan det være manglende kompression der gør at min Senda ikke suger noget benzin ind i cylinderen?
I stedet for, lægger benzinen sig i en pøl ved krumtappen :S
for lige meget hvor mange gange jeg træder, så bliver den ikke våd ved tændrøret :S
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Tror heller ikke karburatoren er defekt, for så ville det formentlig slet ikke komme noget benzin gennem studsen?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Den virker jo heller ikke hvis svømmeren er utæt og derfor oversvømmer krumtaphuset med benzin. Så er den jo også defekt.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 592 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.117
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Jeg tog den af og sugede, og der kom ikke luft igennem.
Men jeg prøver
nov 2009
Følger: 28 Følgere: 28 Scootere: 8 Emner: 16 Svar: 42
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Tror du? for jeg tjekkede nemlig simmeringen i koblingssiden, men den fejlede ikke noget. Men jeg tjekker lige.
Nu har jeg prøvet at blæse luft igennem, både med stempel i top og i bund, men der kommer ingen luft ud af karburatoren
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Hvis det måske kan hjælpe så kommer her en kort historie af hvordan den opførte sig da den ikke ville køre.
Jeg havde kørt på den til skole, og der var igen problemer.
Da jeg fik fri og skulle starte den kunne jeg ikke træde kickstarteren ned, det var som om der var noget der sad fast..
Efter at jeg prøvede at træde lidt hårdere, og træde et par gange kunne jeg til sidst træde den ned, men så kom der en lyd som om et eller andet knækkede, eller gik i stykker.
Da jeg åbnede for motoren var krumtaphuset og forrøret fyldt med benzin+et eller andet sort (sod fra udstødningen eller olie), og en af membranpladerne var knækket, så halvdelen var røget af.
Jeg fandt det der var faldet af, inde ved krumtappen. og tømte det hele for det benzin der lå ved krumtappen.
Men nu vil den ikke sende benzin op i cylinderen..
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 592 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.117
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Scootere: 1 Emner: 54 Svar: 2.407
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det enorme tryk der har været i huset fordi det har været fyldt, det har gjort at den ene simmering er blæst ud eller ihvertfald blæst så meget ud så den er utæt.
Prøv at give den en snaps og se om den kan starte på den.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Den har jeg ikke hørt før.
Da du tog cylinderen af, så du så efter om der sad gamle pakningsrester på blokken og på cylinderen?
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Altså på pakningsfladen? sådan at det ikke blev tæt?
For ja jeg har rengjort pakfladerne med sandpapir
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Der er ikke G-ringene ved krydspinden som jeg snakker om.
Jeg snakker om de pakdåser der sidder på hver sin side af krumtappen.
Du SKAL ha tænding og vario/koblingsskjold af for at komme ind og se efter.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Jeg ved godt hvad simmeringe er ja
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Men først og fremmest skal der jo noget benzin op i cylinderen
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Men KUN hvis begge simmeringe virker og stempelringene ikke er alt for slidte.
Så se at få tjekket den sidste simmering.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Jeg har også prøvet at starte den med en snaps, og så starter starter den i 2 sek, med fin gas, og så går den ud igen..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så simmeringene sidder fast, men er de tætte?
Du huskede vel at teste dem med et par træd på kickstarteren, så du kunne se om den skød ud derfra?
Er du 100% sikker på at bundpakningen er tæt og at pakningerne ved membranen er tæt?
Har du set igennem membranen i stærkt lys?
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Jeg har tjekket membranen i stærk lys, og suget gennem den, for at se om den virkede.
Hvis bundpakningen ikke var tæt, så ville den vel ikke rigtig kunne starte, med en snaps?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Når du har tjekket bundpakningen, så fjern luftfilteret og vrid gashåndtaget i bund og smid en god sjat benzin ind gennem hullet så det ender nede ved membranen.
Slip gashåndtaget og start den nu, uden luftfilter.
Prøv det.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Jeg prøvede at sætte en af mine venners karburatore på, som jeg ved virker, og så startede den på 2. huk
Og nu har jeg også fået den til at virke med min egen karburator
Jeg takker mange gange for din hjælp, for hvis du ikke havde sagt det med karburatoren, så ville jeg ikke have gidet at tjekke den, før om noget tid i hvert fald
Kompression?