{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.742 visninger | Oprettet:

Udluftning af bremser? - Gør jeg det rigtigt. {{forumTopicSubject}}

Jeg har taget låget af bremsevæskebeholderen og fyldt bremsevæske op til kanten, smidt den "pakning" i som sidder deroppe ved og derefter skruet låget på igen, så har jeg skruet den der 8mm luftskrue løs samtidig med at jeg trykker bremsen ind og derefter lukker skruen igen, og har gjort det en 3-4 gange så der ikke kommer luftbobler ud, skal jeg så bare stå og trykke bremsen ind når jeg har lukket luftskruen helt til eller hvad, for nu har jeg gjort det i et kvarter uden det har lykkedes?:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udluftning af bremser? - Gør jeg det rigtigt.
  • #1   26. jun 2011 Løsen luft skruen. Og lad den være åben i 5 min eller sådan noget så kan det også lufte sig selv ud.

• #2   26. jun 2011 du behøves ikke at skrue låget på oppe ved masten da du skal sørge for at der er væske i konstant.

Du trykker grebet halvt ind men ventilen på kaliberen er lukket, så åbner du og trykker grebet helt ind, så lukker du igen HUSK AT DU IKKE MÅ SLIPPE GREBET FØR DU HAR LUKKET VENTIL PÅ KALIBEREN, og det gør du indtil der ikke er mere luft i den

• #3   26. jun 2011 Nikolaj 89-Racing# (sfx sælges i dele)
    sådan kan du også bare gøre, jeg har bare bedre erfaringer med det andet smiley

• #4   26. jun 2011 lortemåde at skrive tekst på smiley

""Jeg har taget låget af bremsevæskebeholderen og fyldt bremsevæske op til kanten, smidt den "pakning" i som sidder deroppe ved og derefter skruet låget på igen,""
    -- lad låget ligge ovenpå uden at skrue fast --

""så har jeg skruet den der 8mm luftskrue løs samtidig med at jeg trykker bremsen ind og derefter lukker skruen igen, og har gjort det en 3-4 gange så der ikke kommer luftbobler ud,""
    -- forkert - udluftningsskruen skal være spændt når du pumper. når du har pumpet et antal gange (og der er kommet tryk/modstand i bremsegrebet), så holder du bremsen inde og løsner udluftningsskruen til luften er feset ud og bremsegrebet går i bund.
    med det samme bremsegrebet når i bund lukker du skrien igen --

""skal jeg så bare stå og trykke bremsen ind når jeg har lukket luftskruen helt til eller hvad,""
    -- der skal pumpes tryk på - og udluftes når der er tryk nok. --

""for nu har jeg gjort det i et kvarter uden det har lykkedes?:)""
    -- jah, det kan tage en halv times tid eller mere hvis det driller.

hvis du kun kan få lidt tryk på bremsen, selvom du har udluftet en masse gange, så prøv fikserings-trikket : byg tryk op ved at aktivere bremsegrebet en masse gange, hold bremsegrebet inde og fikser det med et stykke snor/plasticstrip eller hvad du nu lige har ved hånden.
    lad det stå sådan natten over. næste dag løsner du langsomt bremsegrebet og bremsen er på magisk vis blevet udluftet i løbet af natten --

• #5   29. jun 2011 Tak for svarene, men jeg fik det også til at virke til sidst :D!

Kommentér på:
Udluftning af bremser? - Gør jeg det rigtigt.

Annonce