{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2takt vs 4takt
  • #1   3. sep 2009 hvad mener du med hidsigere og den nemmeste/korteste forklaring er vel at den tænder hver gang stemplet kommer i top på 3takt og kun hver anden gang på 4takt...

  • #3   3. sep 2009 jeg tænker på sådan hvis du tuner en 2takts knallert er den hurtigere 1-100 fx end en 4takt

  • #5   3. sep 2009 Det bare sådan når jeg ser en 2takts scooter køre med en 4takts så virker en 2takts meget vildere.. hvis du forstår?

    en 4takts har godt nok et stærkere moment. men en 2takts tager hurtigere omdrejninger og er vildere.


  • #7   3. sep 2009 2 takt har da mange flere heste, men slet ingen moment i forhold til 4t. tag nu fx en 250 2t crosser der er da helt klart meget vildere en en 4t 250 :), der er slet ikke lige så meget skub i en 4t i forhold til 2t, men den har meget mere moment. fx yamaha rd 500 v4 den nakker simpelhent bare alt i sin klasse plus en masse over 500cc. men den arbejder jo helt klart kun på rpm:) http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=46750 bare et eksempel:)

  • #8   3. sep 2009 Okay tak !

    det var lidt det svar jeg søgte.. ku bare ikke selv sætte ord på det helt (:


  • #9   3. sep 2009 "Hvad er bedst, en 2-takts eller en 4-takts motor?" er et spørgsmål, der hyppigt bli- ver stillet, men som er vanskeligt at besvare. Hver af de to typer har nemlig både fordele og mangler, og havde de ikke det, så eksisterede sikkert kun den ene.
    I det følgende vil vi dog forsøge at give en så objektiv fremstilling som muligt af de vigtigste af de fordele og mangler, der følger med de to systemer, men må overlade læseren selv at drage konklusionen. Det bør dog stærkt fremhæves, at det i langt mindre grad er selve systemet 2-takt eller 4-takt, der bør være det afgørende, end motorens konstruktion og udførelse.
    Sammenligningen omfatter kun 2-takts motoren med krumtaphus som skylleluftpum- pe og 4-takts motoren.
    2-takts motoren har følgende iøjnefaldende fordele:
    Den har ingen styrede ventiler og ingen knastaksel, og den er derfor enklere end 4- takts motoren. De hyppigere eksplosioner giver en jævnere gang, og af samme grund vil 2-takts motoren yde flere hestekræfter - alt under forudsætning af ens cylinder- dimensioner og samme hastighed. -
    Når man dog langt fra får den dobbelte hestekræft trods det dobbelte antal eksplosi- oner, skyldes det den før nævnte mangelfulde udskylning af 2-takts motoren.
    I reglen vil man dog kunne regne med 25 à 50 % større HK af en 2-takts end af en 4-takts motor, alt iøvrigt lige.
    Manglerne ved 2-takts systemet er mest fremtrædende ved de motorer, hvor brænd-slet suges ind med luften, altså ved benzin-petroleumsmotorer. Ved disse vil smøre-olien i krumtaphuset nemlig blive opblandet og delvis ødelagt af brændselsolie, hvortil kommer, at der opstår et direkte tab ved, at noget af skylleluften, der er blandet med brændsel, strømmer bort med udstødningen.
    Af disse og flere andre grunde anvendes 2-takts systemet kun undtagelsesvis til ben-zinmotorer og mest, hvor det er prisbilligheden og ringe vægt mere end holdbarheden og økonomien, det kommer an på.
    Hvor brændslet sprøjtes eller blæses ind, er forudsætningerne for 2-takts systemet betydelig gunstigere. Der er dog også her visse vanskeligheder, af hvilke kortelig skal nævnes, at det sædvanlige smøresystem (trykomløbssmøring, s.d.) ikke kan anven-des, at temperatur af såvel hoved- som krumtaplejer bliver højere, ikke alene på grund af de flere eksplosioner, men også fordi lejetrykket i en 2-takts motor ikke skifter retning. Endelig vil de varme udstødningskanaler medføre, at cylinderen om- kring disse slides hurtigere end den øvrige del af cylinderen. Det vil som regel også være vanskeligt at få en 2-takts motor til at gå "røgfri". -
    Trods de her nævnte mangler, har udviklingen dog vist, at 2-takts systemet må fo- retrækkes til motorer med glødehoved. Til dieselmotorer anvendes begge systemer og næsten i samme udstrækning, men her er man som tidligere nævnt næsten overalt gå-et bort fra at anvende krumtaphuset som skylleluftpumpe.

    Andet du vil vide ? smiley


  • #10   3. sep 2009 Ja hvordan koger man et æg? haha

    ej men tak for svaret ! ;D


Kommentér på:
2takt vs 4takt

Annonce