{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Tænk over hvordan i køre ! {{forumTopicSubject}}

Tænker i nogensinde på hvordan i køre ?

Selv bare pillet skiver kan gøre at folk ikke kan styre deres scooter..

Læs blot dette:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24337348.html?forside

6-årig pige dræbt pga. en eller anden "nørd" ikke kan finde ud af og køre ordenligt og vente til han er 16

Han kommer ALDRIG til at betale den erstatning de forældre for af det her + de har mistet deres datter

Tænk over det drenge smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænk over hvordan i køre !
  • #1   14. aug 2009 Han er jo komplet idiot!
    Man overhalder sku ik med 80kmt på en sti!

• #2   14. aug 2009 Fanme sørgeligt !

Det er sq stof til eftertanke det der smiley

Stakkels forældre..

Man bør altid sænke farten de steder hvor der er andre trafikanter/cyklister.

Håber hans liv er ødelagt pga. det her..

• #3   14. aug 2009 Der er en grund til vi skal køre 30 smiley

Ved godt min scooter kan køre stærkere, men køre dælme ikk 60-70 stykker på en sti og slet ikk en jeg ved hvor der kan komme børn rendene, der undvære jeg helst og køre

• #5   14. aug 2009 Jeg plejer også at foretrække større veje når jeg kører på joggen.. Men den kører så langsomt at den næsten ikke kan gøre nogen skade smiley

• #6   14. aug 2009 Speed-Addicts; Cedde^ ™ Det er ik godt at håbe det for så ska samfundet Lave alt for meget for ham.
    Jeg håber bare han Betaler erstatiniing også kommer over det.

• #7   14. aug 2009 J! E: Enig.. men derfor håber jeg stadig det bliver en seriøs lærestreg for ham !

• #8   14. aug 2009 J! E - du kan ikk erstatte en 6 årig pige - ALDRIG

• #9   14. aug 2009 LUJER ! - Snask © Har jeg sagt det? :)?
    Min pointe er bare at det er utrolig dårligt for samfundet hvis han blir total ødelagt af det
    Speed-Addicts; Cedde^ ™ Er jeg osse enig i

• #10   14. aug 2009 I mine øjne skulle han bare have samme tur som hun fik

Føler med de forældre, kender det selv over hvor øm jeg er for min søsters datter på 6 måneder

Ville da være fuldstænding ligeglad hvor mange penge jeg fik, den dreng skulle bare slet ikk have lov til at leve et frit liv igen

• #11   14. aug 2009 LUJER ! - Snask © Det er ik en særlig god holdning at have.
    Samfundet ville bryde sammen hvis det var sådan,
    Men jeg ka sagtens forstå hvorfor man Reagere sådan.

• #12   14. aug 2009 LUJER ! - Snask © : Det er rigtig at det er meget forfærdeligt, og at den 15 årige skulle have passet bedre på. Men det ville absolut ikke hjælpe noget at " give ham samme tur" og at han ikke skulle have lov til at leve frit er osse forkert at skrive, det kunne lige så godt have være en af jer, har i aldrig kørt 80 på en cykelsti?

• #13   14. aug 2009 8860 Johannes H: er det ikk minimums hastigheden?

• #14   14. aug 2009 FrækFyr15 ! : Ifølge alle de andre kloge hoved i dette emne er det meget uansvarligt. Men alle andre steder på SG er det jo=P

• #15   14. aug 2009 johannes H, jeg er sgu helt enig med dig..

men jeg ved bare hvis det var min datter, og her ved jeg sgu i allesammen er enige..

- så var jeg nok brudt fuldstændig sammen, de gamle siger jo altid deres børn er deres liv, og jeg ville jo nok også sige det der med " SAMME STRAF" eller hvad fuck i kalder det, men jeg har selv kørt hurtigt på en cykelsti, og i skal ikke sidde og være hellige, det kan godt være i køre pænt, og KÆMPE respekt for det, det er sådan det skal være, man må selv om at man vil sætte sit eget liv på spil men ikke andres.

så jeg prøver selv at køre pænt. for jeg vil ikke have der er nogen der skal brokke sig over jeg kører for stærkt.. men vi ved jo godt alle sammen, at det er bare sjovere at vride håndtaget:)?

- men min holdning er at vi skal gemme bundgassen til de store veje, som om det er svært, for jeg gør det også selv, ikke noget med at være hellig her.. men jeg tror han har fået straf nok, hvordan ville i have det hvis i havde kørt hende ned? på randen af selvmord? det tror jeg at jeg ville...

Møllerbabe:b..

• #16   14. aug 2009 Præcis =D

• #17   14. aug 2009 Øh, bt siger hun ik er død? Tv2 siger hun er?

• #18   14. aug 2009 jeg ser sq ikk nogen forskel på en "scooterbøll" kører 80 på stierne hvis han har styr på hans køretøj, eller en idiot af en bil-brian som bare skal forstørre sit kompleks i buksen når han ser damer. så han gasser fuldstændig op og brænder asfalten (som koster skatte penge) foran kvinder og børn hvor han i løbet af 10 sekunder kører 100km/t lige ved siden af et fortov hvor der lige så godt kunne gå små børn!

jeg hader folk på scooter som ikk kan køre ordentlig og svinger fra side til side og skal spille smart, fordi han kan køre hurtigt uden hjelm.

og så er der bil-brian som tror han er så smart at han kan holde bilen.
    Vi kan jo bare se på eksemplet i Aalborg for et stykke tid siden hvor 2 unge piger omkom. Sådan nogle spader skal have tæsk og aldrig sættes i en bil igen. PASTA!

• #20   14. aug 2009 Jeg håber at den knægt aldrig nogen sinde for lov til og få kørekort, osv. For man skal godt nok være dum, for og prøve og overhale en cykel med 75-80km/t. Og så tænk jer til, hvordan en lille pige nok også slingre lidt frem og tilbage!

Det er simpelthen utilgiveligt, at være så dum! Hallo hvad fuck sker der!

Ja og hvis du ser det her, dig som har kørt. Så skal du nok ikke regne med og nogensinde få en opsparingskonto, Jeg har tit hørt om sådanne sager, hvor personen der er skyld i det aldrig kan betale gælden af. Ingen forsikring på scooteren og om du så havde ville det være lige meget når lortet er ulovligt! Jamen for fanden da det er utroligt at folk ikke bare kan lade være!

HOLD JER FOR FANDEN PÅ MAKS 43km/t på cykel sti. og så nøjes med og køre stærkt til de scooter træf som vi har i Danmark!

Det her gør det kun meget være for hvis folk vil have sat farten op. Det skal ikke undre mig at den snart kommer ned på 20-25km/t istedet for. I kan allerede se at de er begyndt og konfiskere scooterne anden gang de bliver taget som ulovlig, og det er sgu ligemeget om scooteren er fuldstændig lovlig, hvis den køre over de 43km/t, så tager de den sgu! Så tænk jer forfanden om gutter, det er ikke for jeres skyld fart grænsen er der, men for de andre folk på cykelstien!

Og gider slet ikke diskutere det, sådan er det bare! Ren logik for burhøns!

//Morten

• #21   14. aug 2009 Kunne ikk siges meget bedre morten

• #22   14. aug 2009 TMR - Morten .: Om han kørte 75 eller 43 gjorde jo ingen forskel? Hun fald af cyklen og slog hovedet i jorden?

• #23   14. aug 2009 8860 Johannes H - Chancen for at overleve havde jo været det større

Hun døde jo først senere af hendes kvæstelser

• #24   14. aug 2009 johannes, enig..

når man er 6 år er man kun i starten af sin udvikling, og kraniet er ikke blevet så hærdet endu, der skal satme ikke meget til, han skal bare lære at bremse HELT ned, og trille ligeså stille forbi, hun er usikker på sin cykel, men at han kørte hurtigere gjorde det jo nok sværere at styre lortet, men jeg tror også hun var død hvis det var 43/kmt, jeg ser det som held at han kørte de der 75-80, fordi så brækkede han sgu selv armene, men desværre ikke ret meget mere..

• #25   14. aug 2009 LUJER ! - Snask ©: Sider du på en cykel og bliver påkørt med næsten 50 km i timen, jo så vælder du. Måske havde chancen været mindre, men tror ikke det havde redet hendes liv, hvis han kun havde "43" som han skriver.

• #26   14. aug 2009 I januar blev jeg selv kørt ned på min runner af en bil, det kostede begge knæskalder og flere andre skader, bilen der ramte mig kørte ifølge bremse sporende 50km/t og ramte mig lige ind på benet.

Havde bilen kørt 65 istedet for 50 ville de ikk sige hvad der så var sket.

Jeg slap billigt og alt for heldigt

Men at han så kørte fra ulykken er er repekstløst, håber at den dreng her har været ved pigen indtil nogle læger har taget over

• #27   14. aug 2009 Ja, det er osse godt nok, men ramte du hovedet ned i asfalten uden hjelm på?

• #28   14. aug 2009 nej, men med det tryk der kommer så er det begrænset hvor meget en hjelm hjælper

Hvis pigen havde hjelm på tvivler jeg også på at den ville hjælpe ret meget,

Når du bliver ramt med 80km/t så kommer der jo et kæmpe tryk fra hun rammer scooteren til hun ligger på jorden, så hjælper et stykke 5cm styk flamingo med plastik uden om desværre ikk ret meget

• #29   14. aug 2009 8860 Johannes: Hvis han havde kørt 43 så havde han kunne nå at bremse nogenlunde op og dreje udenom, det kunne han ikke med 80 kmt -.-!

• #30   14. aug 2009 Hvis du havde slået hovedet ned i jorden havde en knallert hjelm hjulpet meget, men rigtig hvad du siger en cykel hjem havde ikke hjulpet noget i denne situation.

• #31   14. aug 2009 det er dig, på en scooter, ramt af en bil, det her er en 6 årig pige på en cykel der bliver kørt på af en scooter..

tænk dig nu om, lad være med at whine, kan godt se det er nitten for dig, men det her er en fucking 6 årig pige man, et helt liv foran sig..
    du kan også bedre klare det både psykisk og fysisk, hvis det var dig, kunne du måske bedre afbløde slaget med armene, og slippe med et par brækkede knogler, hendes knogler er ikke udviklet, HUN er ikke udviklet, det svarer til at vi tager en mursten og en porcelæns figur og smider ned fra taget, hvis vi skal til at skæde det hele ud i pap, murstenen siger vi er dig, og vi smider så "dig" ned fra taget, der brækker måske et stykke af dig, live goes on, så smider vi "hende" ned og hun går i tusind stykker.. kan du se hvad jeg mener?

• #32   14. aug 2009 / Lasse Team Offroad! .: Ikke i denne situation, da hun i panik drejer lige ud foran ham. Det som det kunne have hjulpet var at knallert køreren ikke var fløjet så langt, og måske kommet mindre til skade.

• #33   14. aug 2009 Kan godt se hvad du mener - jeg "whiner" heller ikke, fortæller bare at fart har stor enflydelse på sådan en sag

chancen for at de kunne rede hende havde været større hvis han kørte det halve

• #34   14. aug 2009 .. nej den havde ikke hjupet meget, men den tager da en del af trykket, altså det er jo ikke bare for sjov de siger man skal ha lortet på og ja han kunne have undviget med langsommer hastighed men det var ikke tilfældet han ramte hende..

• #35   14. aug 2009 Nej tror altså ikke chancen for at de kunne rede hende var større, men chancen for at han havde undveget hende var større, det er rigtig nok.

• #37   14. aug 2009 prøv nu og hør.. ingen af os kan sige hvordan det ville have haft gået hvis han havde kørt langsommere eller hurtigere!

• #38   14. aug 2009 Lujer; ved godt du ikke whiner, bare for at skære det ud i pap..
    men man kan også dø af at falde mens man er på vej til købmanden, men ja farten betyder også mere, og gør det værre for ham for havde den nu været lovlig, kunne vi jo ikke bebrejde ham så meget, self. er pigen et stort tab, men kan man ikke gøre noget ved efterfølgende..

det er en advarsel til os allesammen, nitten men rigtigt..

• #40   14. aug 2009 Møller space:

Bliver du ramt af en bil med 80km/t er jeg også rimelig sikker på at dit lys det slukker, det kan din tryk ikke holde til - det split sekundt du bliver ramt skal du tænke på at alle dine organer bliver presset ud med blod pga. der sker noget farligt, er trykket højt nok så giver kroppen op, samt dine knogler ikk vil kunne holde til slaget

Bliver du fx. truet med en pistol så tømmer din blære og tarm sig også fordi kroppen skal bruge energi og plads til at fylde blod op rundt om hjerte, hjerne osv

Bliver du så ramt i hovedet forbløder du rimelig hurtigt pga det.

• #41   14. aug 2009 Russer60: Præcis!

• #42   14. aug 2009 russer60 - Scooter Touring Fyn .: Ja man kan godt sige jeg forsvare ham, men jeg forsvare ham imod jer, fordi der er både blevet sagt han osse bare skulle have af samme slags osv. Og ja, han køre 8 et sted man måske ikke engang må køre knallert, han er ikke gammel nok, og det går forstærkt, ja det er rigtig. Men pigen køre uden hjem, og drejer ud foran ham. Ved godt hu går i panik og det.

• #44   14. aug 2009 russer60 - Scooter Touring Fyn .: Nej, det er ikke malplaceret i "denne" debat, prøv og læs hele emnet, og alle indlæg dertil.

- Floxen -: Meget voksent og modent skrevet af en hjælpe admin. Men nej han skal ikke have en medalje, og nej det er ikke lovpligtig at have cykelhjelm på, men stadig væk, det er jo ikke sådan at han udså sig hende som et mål og så bare gav den noget øre for at ramme hende vel.

Jeg syntes osse det er meget frygteligt, og det er drengens skyld, både fordi det er ham der ældst og gør alt det ulovlige,

• #46   14. aug 2009 russer60 - Scooter Touring Fyn .: Fordi folk herinde siger at den rette stræf for ham er at han skal dø, og det kan jo ikke passe?

- Floxen -: Ja, self. har du lige så meget ret som andre, men du slettede kun det ene indlæg fordi du var den der var dum og høre på. Godt du selv kan se det. En anden ting er du så skjuler det med en løgn, men det er jo så det.

• #48   14. aug 2009 Ja, har læst. Og du bliver ved med at spørge hvorfor jeg "forsvare ham. Men skal vi slutte den her( ;?

• #50   14. aug 2009 En forklaring på hvad?

• #51   14. aug 2009 Hallo gutter, det var slet ikke noget der skulle diskuteres!

Der står han ikke kunne undvige pga, farten.

Jeg tror nok hans chancer havde været 3gange så store for og undvige, hvis han kun havde kørt maks 43km/t!

• #52   16. aug 2009 Det var ikke på en cykel sti..

• #53   19. okt 2009 det er sku sørgeligt
    hvad fanden tænker man ogs på at overhale på 70 -80 i timen på en sti
    min køre 60 og jeg gir ogs fuldt gas på stigerne men gaser helt ned når jeg kan se der kommer nogle eller jeg skal overhale
    men det blir dyrt når der ingen forsikring på 4 mil hvis ik mer

• #54   15. nov 2009 1: pigen havde ikke cykel hjelm på! hun kunne leve hvis hun havde!.
    2: ham der har kørt hende ned kan ikke huske det pga hukommelse tab:)
    3: syntes det er uansvarligt og sætte en pige på 6 år ud på cykel uden cykel hjelm!
    4: jeg syntes nu også det tåbeligt at kører 80 tæt på små børn ! .

Kommentér på:
Tænk over hvordan i køre !

Annonce