{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Stavning, hvorfor kan i ikke det??? {{forumTopicSubject}}

hvad angår stavningen,,,så ser jeg afsindigt mange, der staver som de selv vil!!!

bare lige et eksempel:
hvis de vil skrive, at deres scooter står standard,,,så skriver de i stedet

,,,det kan man da ikke,,,, undskyld,,men det er da mystisk,, og det kunne måske hænge sammen med, at folk ofte er i tvivl, og derfor bare ser, hvordan andre staver det,,og da mange herinde staver det som : standart,,så skriver de det også... MEN

det hedder STANDARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
der er MASSER af andre mærkelige fejl,,men det bliver bare kedeligt for jer at læse,,, men tænk over det!!!

... derimod kan jeg sagtens se forskel på stavefejl, og trykfejl,,, det er da tilladt at lave trykfej,,,he he,,,laver da også selv et par af dem fra tid til anden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stavning, hvorfor kan i ikke det???
  • #1   15. maj 2004 gir de lidt ert ~~~~ men der er OGSÅ AFSENDIGT (ved ik hvordan det stevas) der laver MEGA MANGE FORKORTELSER mann IKK FORSTÅR !!!!!!!!!!

• #2   15. maj 2004 hvad fanden vil du så gøre hvis du staver af lort????????

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Svar: 4
    #3   15. maj 2004 Prøv lige at se hvordan du selv skriver René inden du brokker dig over andre.

• #4   15. maj 2004 ja dem der nu staver dårligt ka ik gøre for det jo !!! men vi forstår dem da ? det jo det VIGTIGSTE ! ik ????

• #5   15. maj 2004 jeg synes ikke at verden bliver et bedre sted at leve, hvis alle stavede perfekt! men jeg synes bare, at det er rystende, så LIDT som folk overhovedet GIDER at tænke over det.

alle folk herinde er åbenbart hamrende ligeglade med, hvordan de staver! jeg har skrevet indlægget for at få folk til, i det mindste at tænke bare en smule over det!

for vi er i en tid, hvor det åbenbart er tilladt at stave chokolade, som "sjokolade" og mayonaise, som "majonæse",,,,

AAADDD!! det er sku da ALT for åndssvagt, at folk ikke bare vil lære det i stedet for,,,det er som om, at hvis folk ikke kan finde ud af det, så laver vi bare reglerne om, så folk bedre kan holde sig inden for dem (de nye regler).

det samme gælder 130 på motorvej,,,bare fordi folk alligevel kører så stærkt,,,så skal de da have lov til det,,,vi kan jo alligevel ikke få dem til at køre 110,...så nu er det lovligt at køre 130!!
    fucking svagt!!

(skal lige skynde mig at sige, at jeg er tilhænger af de 130 på motorvej,,,det skal bare være på flere strækninger)

• #6   15. maj 2004 Folk kan da ikke selv gøre for, hvor gode de er til at stave!!! Og så længe du ved hvad de mener, kan det vel i grunden også være ligemeget, om de skriver standard med d eller t!!! I øvrigt skulle du nok selv øve lidt på din kommatering: 3 kommaer i streg, og der er ikke engang mellemrum før du begynder med det næste ord smiley

• #7   15. maj 2004 tilykke det lykkes ikke dig at rede den i land synd moster

• #8   15. maj 2004 hva skal du være skolelærer du der rene c???

• #9   15. maj 2004 ey Rene hvor fanden er det man staver til den begrænsning der sidder på forrøret på en scooter???? hehe smiley

• #10   15. maj 2004 Du glemmer i øvrigt også at starte med stort når du starter en sætning!!! Man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i et glashus...

• #11   15. maj 2004 så blev han tavs smiley

• #12   15. maj 2004 Ja... hehe... smiley

• #13   15. maj 2004 til Morten:

det vidste jeg godt!!

til Steffen F:

hvad angår tegnsætning, så er jeg faktisk 100% i stand til at lave korrekt tegnsætning! men i sådan et forum, er folk åbenbart også pisse ligeglade med den slags, så det gidder jeg ikek sidde og bruge tid på!

men i alle tekster udenfor nettet, skrives der 100% korrekt dansk.

men efter de nye fucking tegnsætningsregler, må folk jo også sætte tegn som de vil, sådan noget skrammel.

Til NEVER TO FAST:

det er stadig et fucking blændrør!!!

fat det så, det er korrekt dansk at sige, at den er blændet af, man navngiver den ikke efter der hvor den ender "den ender blindt,,, kom lad os kalde den et blindrør" NIX, det er er blændrør, og det vil jeg gerne sætte en øl på!

så er det sagt.

til Jakob J:

jeg er blevet spurgt om det/ tilbudt det!

men så skal jeg slås med de nye ÅNDSSVAGE regler, og det er ikke sjovt.

og til alle jer andre, som ikke mener, at emner har nogen rellevans, så er det netop JER, jeg skal have fingre i, hvorimod alle de andre som kritiserer mig heri, allerede gider at tænke over det, og det er netop positivt!

men folk der kommer med deciderede fornærmelser, kan jeg aldrig tage seriøst, tænk over det, før i fornærmer nogen.

• #14   15. maj 2004 FED indlæg !!! :S

• #15   15. maj 2004 FUCK...det hedder jo "relevans",,en skide tryk fejl, og så hænger jeg på den,,det samme gælder mit "ikek",,,enhver kan jo også se, at det er en trykfejl, fordi det skal gå stærkt.. men i denne diskusion, vil det være dumt ikke selv at opdage det!!!

• #16   15. maj 2004 Har du ikk andet at give dig til en lørdag aften?

• #17   15. maj 2004 Okay kig på moped.dk under · Fjern begrænsningerne og se der står blindrør. og desuden hedder det

gider

ikke

og du skal stadig starte med stort smiley

• #18   15. maj 2004 Du siger:

men i alle tekster udenfor nettet, skrives der 100%korrekt dansk.

det her er på nettet...........!

• #19   15. maj 2004 Du glemmer stadig at starte med stort, og i'et i overskriften skal forresten også være stort I, da det er tiltale!!! Mht din kommentar om kommatering er det da også noget bræk at sige. Du starter et topic for at fortælle folk at de skal tænke sig om når de skriver, og de skal ikke være så ligeglade. Men alligevel er du ligeglad med din egen kommatering fordi andre er ligeglade med hvordan det ser ud! Dvs du jo egentlig ikke er bedre end alle andre, og du trodser din egen opfordring...

• #20   15. maj 2004 hehe nej desværre mester korrekt laver jo fejl smiley

• #21   15. maj 2004 Hvad helved er det for noget og oprette et indlæg om. Det er da for latterligt, hvis folk ikke kan stave må de ikke skrive noget herinde eller hvad???

• #22   15. maj 2004 Det er tanken der tæller!!

• #23   15. maj 2004 Der findes ordorblinde folk, som ikke kan gøre for at de staver som de gør!

Det er satme synd at du sidder og "sviner" dem til pga. de ikke kan stave, tænkt på at de har svært ved det og ikke kan se de fejl de selv laver..

Jeg kender et par ordblinde og de har sagt til mig at jeg skal sige til, hvis jeg en dag ser noget de har skrevet som er stavet forkert. Det har jeg gjort et par gange og de bliver ikke sure eller noget, de bliver faktisk glade fordi at jeg hjælper dem med deres stavning...

Jeg kan slet ikke se hvorfor du opetter et Topic som dette. du nedgør folk der ikke kan stave og dermed mister de lyste til at skrive noget igen, for tænk nu hvis de bliver "råbt" af pga. deres stavefejl...

Håber virkelig at du kommer frem med en undskyldning til dem der har svært ved at stave

• #24   15. maj 2004 100 % enig med Patrick R!!!

• #25   15. maj 2004 me2

• #26   15. maj 2004 også mig, folk vælger jo ikke selv om de er gode til at stave eller ej! men desuden syntes jeg så det der " jeg=J det=d er=r Osv. er irriterende at side og se på når folk skriver på den der "chat" måde

• #27   16. maj 2004 Det er da osse lamt at skrive sådan et indlæg en Lørdag aften.... Spade :S

• #28   16. maj 2004 Til Patric R:

prøv lige at læse mine indlæg EN gang til!!!

så vil du jo se, at jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig!!!

så du behøver ikke at begynde at hidse dig op over den slags.

jeg har absolut intet imod ordblinde folk, nærmere tværtimod, de kæmper med deres problem, fordi de har indset at de har et problem, og jeg vil give dig ret i, at det sidste de har brug for, er en sviner! men læg mærke til, at jeg ikke har svinet DEM!!!

det er kun de folk, som IKKE GIDER at tage sig af, hvordan de staver, som denne kritik er henvendt til!!!

jeg har selv kammerater, der er ordblinde, og dem hjælper jeg også!!! men de gider at gøre boget ved deres ordblindhed, og én i min familie var stærkt ordblind engang, og er i dag fuldt ud i stand til at læse og skrive uden fejl (stort set).

til R K:
    giver dig ret, et "j" kan da aldrig blive til "jeg" osv. flot set, der var nemlig endnu et punkt, hvor folk burde tage sig mere sammen.

desuden har jeg ikke ret meget respekt for folk, som bruger et meget stødende sprog, bare for at virke provokerende:

Kasper N sagde:
    "Hvad helved er det for noget og oprette et indlæg om. Det er da for latterligt, hvis folk ikke kan stave må de ikke skrive noget herinde eller hvad???"

hvorfor skal der bandes i disse fora? det giver ikke mere respekt, bare fordi man kan bande!

Til Steffen F, der skrev:
    "Du glemmer stadig at starte med stort, og i'et i overskriften skal forresten også være stort I, da det er tiltale!!! Mht din kommentar om kommatering er det da også noget bræk at sige. Du starter et topic for at fortælle folk at de skal tænke sig om når de skriver, og de skal ikke være så ligeglade. Men alligevel er du ligeglad med din egen kommatering fordi andre er ligeglade med hvordan det ser ud! Dvs du jo egentlig ikke er bedre end alle andre, og du trodser din egen opfordring...":

som jeg tidligere sagde, så har min tegnsætning intet at skulle lade sig høre herindefra. det drejer sig blot om, at fordi folk herinde er bedøvende ligeglade med stavning og tegnsætning, så det kan jo være ligemeget så. men hvis jeg med et diskutionsoplæg som dette, kan få folk til at tænke mere over det, så kunne det være, at andre folk også begyndte at sætte tegn, og stave rigtigt. og først der, har jeg overvejet at sætte tegnene rigtigt.

til slut vil jeg bare sige:
    Til Patrick R:
    når du siger:
    "Håber virkelig at du kommer frem med en undskyldning til dem der har svært ved at stave"

så vil jeg bare kommentere det med:
    " jeg aldrig har haft til hensigt at svine ordblinde, og derfor vil jeg gerne rette en uforbeholden undskyldning til de ordblinde, der har følt sig stødte over dette indlæg!"

men til alle jer andre, der udemærket godt ved, at standard ikke er standart, og slet ikke engang ved, hvad forskellen er på køre og kører, kan jeg bare sige:

"TAG JER SAMMEN"

• #29   16. maj 2004 og lige en til Martin R:

den slags kan jeg ikke tage seriøst!!!

personlige angreb med sære navne, det er da lavt. kald mig bare navne, jeg er nemlig ligeglad, for ingen herinde kan komme tæt nok på til at fornærme mig alligevel.

men hvis du synes det er sjovt at udfordre dit intellekt med at finde på sjove navne til folk, så fortsæt endelig. jeg kan bare godt finde på meget bedre måder, at udnytte sin hjerne!

• #30   16. maj 2004 og lige en til Martin R:

den slags kan jeg ikke tage seriøst!!!

personlige angreb med sære navne, det er da lavt. kald mig bare navne, jeg er nemlig ligeglad, for ingen herinde kan komme tæt nok på til at fornærme mig alligevel.

men hvis du synes det er sjovt at udfordre dit intellekt med at finde på sjove navne til folk, så fortsæt endelig. jeg kan bare godt finde på meget bedre måder, at udnytte sin hjerne!

• #31   16. maj 2004 Du er lam at høre på Patrick C

• #32   16. maj 2004 Undskyld den var til René C

• #33   16. maj 2004 Til Anders J:

begrund dit indlæg, at komme med små kommentarer som disse, giver intet overhovedet

til Seit - TscR- #Scooterpit J:

det er jeg udemærket klar over! men jeg synes også bare, at der er nogen, der må tage skraldet, når INGEN herinde er modne nok til at tage et ansvar, det ser jo ud til, at langt de fleste herinde bare er små drenge med en tunet knallert, og ellers ikk emeget mere end det!

jeg kan ikke forstå at man kan være så ligeglad, som de åbenbart er!

men hvis indlægget her lykkedes, så vil det betyde, at folk gider at tænke over det!

og så er jeg i øvrigt ligeglad med, hvor mange der tager det ilde op, for jeg kender et fåtal herinde personligt, så det er jo bare "andre folk", som jeg ikke har et forhold til!

men grunden til, at det efterhånden går mig på, er at folk jo tydeligvis gør det med vilje, for havde det da blot været fordi de ikke kunne stave, så ville jeg have det fint med det. men sådan foholder det sig jo ikke, folk er simpelthen for ligeglade.

og det er bare ikke godt nok.

• #34   16. maj 2004 Til DaMieN -=team easy on=-:

SÅ ER DET NOK !! nu stopper du lige en sok i dit æderør!!!

den slags sprog er dog fuldstaændigt hen i vejret.

og når du siger :
    "Du er da nok den største nar på SG til dato" så kan jeg bedrøve dig med, at du tager fejl, for det er nok alle andre, der bare er hamrende ligeglade med alting herinde, der er de største tabere!
    Og jeg har ALDRIG angrebet nogen, der begår fejl, læg venligst mærke til det, dit sure apparat! for der skal være plads til at lave fejl, men jeg mener IKKE, at der skal være plads til at være ligeglad!

så hvis du har mere galde at skulle ud med, så gå hen til din mor, hvis hun da overhovedet gider at høre på sådan et hidsigt spetakkel som dig!!! for jeg gider ikke lægge øre til en, der bare hidser sig op, for at demonstrere, at han "bare er så sej", det nytter intet! og da slet ikke overfor mig!

• #35   16. maj 2004 endnu en til DaMieN -=team easy on=-:

hvis du vil være personlig i dine fornærmelser, SÅ HOLD DEM VÆK FRA ET FORUM!!!

skriv dem til mig i stedet, så folk kan slippe for at høre på dine forsøg på at fornærme nogen, som i bund og grund har ret! og du ved det jo godt selv!

hvis ikke du mener, at du gider at høre mere på mig, så hold dig enten HELT væk, eller klag til administratorerne af siden her!

men det sidste vil nok ikek hjælpe stort, for at opfordre folk til at "ikke være ligeglade", er da den bedste ting der er sket herinde længe, for det er SÅSANDELIG på tide, at der er nogen der gider! men folk der ikke KAN stave skal IKKE rammes af dette indlæg, og det HAR jeg skrevet i et indlæg, og forklaret, men det fatter folk ikke, men det må jo så være fordi de heller ikke kan læse!

(folk gider enten ikke læse det igennem, eller også er de ligeglade, og det er netop den slags jeg vil væk fra!!!)

• #36   16. maj 2004 Helt seriøst... du kan ikke engang selv stave... du kan ikke engang sætte et komma? så let fjabben before the talking... Nørd..

• #37   16. maj 2004 fejl stav ordenligt.men de gider at gøre boget ved deres ordblindhed.

• #38   16. maj 2004 Gruppehad.
    Hey var da osse gal forleden aften, da jeg konstateret at de havde bøffet min trillet blev havlet ned angående stavefejl, men ok var pisse tosset over at dette var tredig gang de bøffede noget fra mig,men vi skal alle være her med eller uden stavefejl.

MVH Erik N

• #39   16. maj 2004 Rene c

Ser at du ikke bor i København. er selv Københavner men det ligner Billund de billeder du har på, men forstår at du har søgt ind på regensen i København som professer i dansklære.

• #40   16. maj 2004 Louse H.
    jepper også når jeg er sur, går ikke så meget op i det med stavefejl, vi forstår nok hinanden GH MVH Erik N

• #41   16. maj 2004 der var også stavefejl GH

• #42   16. maj 2004 nola na næft end dabat nangoende navefejl snu na fændende GH

• #43   16. maj 2004 Sorry er på toppen idag,ha det godt GH.

• #44   16. maj 2004 Hey bøsserøv !! René !!
    Du er sku godt den lammeste jeg her læst indlæg af, indtil videre !! smiley Looool

• #45   16. maj 2004 Louise H.

Hey ser lige lidt tilbage,ser du er oppe på alle mine indlæg,med smarte kommentar,ser også du ikke er oprettet med scooter / knallert så kan du ikke præsentere dig lidt nærmere,er du da noget her ved musikken på SG, nok mange der vil vide ang dine kommentar.

• #46   16. maj 2004 hvaa ske der for folk der gidder lav sådn et emner her ?

hehe..!

• #47   16. maj 2004 Til Ralle O:

når du skriver:

"Hey bøsserøv !! René !!
    Du er sku godt den lammeste jeg her læst indlæg af, indtil videre !! smiley Looool"

så ville jeg ønske, at jeg var voldelig, men det eneste problem er, at det er jeg ikke.

Men din hjerne arbejder åbenbart i ALLERHØJESTE gear, når du sidder og finder på små fimsede fornærmelser. så n u vil jeg komme med en opfordring:

note, dette gælder KUN for Ralle O: "Give me all you got!!"

hvis du mener, at din hjerne kan komme op med noget, der overhovedet kan mærkes/ bruges, så er det tid til at anstrænge sig nu!!! KOM SÅ MED DET!!!

ellers kan du jo passende skrive til mig personligt, og så kan vi lave svinerunder, for jeg vil ikke kalde folk for tåbelige navne, eller skrige ad dem i offentlige fora.

kom ind og bare PRØV at blive personlig... og så tror jeg du skal være glad for, at jeg ikke er voldelig!
    jeg er blot glad for, at jeg ikke synker så lavt, som dig!

• #48   17. maj 2004 til Jakob L:

Lige sådan nogle som dig, har jeg jo NETOP prøvet på at undskylde over for,,, har du ikek læst det,, det er alle de andre, som er ligeglade, som jeg henvender mig til...
    og desuden findes der vist ikke rigtigt nogen stavefejl i dit indlæg,,,så jeg kan da bare sige:" Sejt mand,,du kan jo godt stave,,, eller også er du ved at blive rigtigt meget bedre til det!!!"

til DaMieN -=team easy on=-:

du har stadig ikke fattet det, har du??? du må da være langsomt opfattende!! som jeg vist så glimrende gjorde klart, i det ovenstående, så kan folk, der ikek kan stave IKKE gøre for det, og derfor skal de heller ikke rammes.... jeg synes ellers jeg har prøvet at gøre det klart for enhver!!! FOLK DER IKKE KAN STAVE, DE BØR HJÆLPES; OG DET HAR DE FORTJENT,,,

MEN FOLK DER IKKE "VIL" STAVE,,,DET ER DA NOGET HELT ANDET,,, OG DET ER DEM JEG VIL HAVE FAT I!!!!!

har du forstået det nu????

næste gang skærer jeg det ud i pap for dig, og sender det til dig,,,, så hjælper det måske!

og desuden kan jeg ikke se, hvad fysisk handikappede skal blandes ind i dette her for, hvad har de gjort dig?

og du kan sagtens slippe afsted med at kalde mig arrogant...for det viser bare, hvad du mener om mig!!! hvis du slår op i en ordbog, står der at personen opfattes som "bedre end andre" og derfor også kan være nedladende overfor andre, dog har jeg blot ikke været nedladende overfor nogen,,,udover dem som ikke VIL stave rigtigt,,,blot for at sabotere det danske sprog!

• #49   17. maj 2004 tak Jacob L,,, jeg er glad for, at du forstod min pointe,,, for jeg har ALDRIG sagt, at folk der ikke kan stave er dårlige mennesker,,,, tværtimod,, nogle af mine bedste venenr staver som om de brugte et stavebrædt på hovedet!!! men de er stadig mine gode venner..

jeg har nemlig også en toeri, der går ud på, at det er dem, der kan stave, der startede bølgen med at sige J= jeg, og d= det og den slags.

men jeg er glad for, at du så min egentlige holdning,,,det kan godt være, at jeg ikke har været så godt til at specificere den, og måske "unintentionally" skudt for bredt, idet forklaringen ikke var god nok i starten.. men jeg synes selv, at jeg gjorde hvad jeg kunne, for at sætte det sort på hvidt her til sidst!!!

• #50   18. maj 2004 Til Louise H:

jeg er 22, ret tæt på de 23, hvad da??

• #51   18. maj 2004 Til Louise H:

jeg er 22, ret tæt på de 23, hvad da??

• #52   18. maj 2004 til DaMieN -=team easy on=-:

argh,,,nej nej,, jeg kan jo ikke bedømme det, men du kan sagtens fornemme det!!!

hvis en person ikke KAN stave, er det som regel nogle af de samme fejl, der går igen, hvorimod en person der ikke VIL stave, laver nogle vanvittige tekster en gang imellem!

så jeg kan sagtens tage fejl fra tid til anden,,,men det er jo menneskeligt!!! (som om det var en undskyldning, for at tage fejl!!!)

Kommentér på:
Stavning, hvorfor kan i ikke det???

Annonce