{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
196 visninger | Oprettet:

Spørgmål til polini evo3 manual og indstilling {{forumTopicSubject}}

Kan en eller anden fortælle mig hvordan jeg skal forstå dette her…
Det kommer fra polini manual over Evolution 3 cylinder kitet.

- ved 13° før Top dead center ved 7000 rpm -
Hvordan skal det forståes

Og tekst kommer fra der står det sådan her.

— at 13° before top dead centre at 7000 rpm—
Hvordan skal det forståes ..

Hvis du vil have teksten fra manualen så står det hele sådan her

IMPORTENT — Once all the above operations have been completed accurately, proceed to set the ignition advance:
- at 13° before top dead centre at 7000 rpm
- at 0.7 mm before top dead centre using a comparator
- at 14 mm along the flywheel rim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgmål til polini evo3 manual og indstilling
  • #1   13. apr 2023 Jeg tror at det er 3 ting skrevet ens.
    Den ene er målt i grader med et gradhjul.
    Den anden er målt med mikrometer og den sidste er målt på svinghjulet og der tænker jeg at det er på det originale svinghjul. Måske spottet med en tændingspistol.


  • #2   13. apr 2023 He he .. jeg har måske sagt det op sådan min fejl , nej det er en og samme tekst du ser jeg satte bare hele teksten ind så man selv kunne forstå men hovede spørgsmålet var kun ment på den med - 13° BTDC ved 7000rpm -

    Det jeg gerne ville foratå var hvordan kan man måle
    13° Before Top dead center ved “ 7000 RPM “




  • #3   14. apr 2023 #2
    Hvis Polini laver CDI'er, så kan de smnok programmeres til at avancerer tændingen, ud fra omdrejningerne.
    Så den f.eks. gnister ved 0,5mm før top i tomgang og 0,7mm før top ved 7.000 rpm.
    Blot et eksempel.

    Jeg ved at Malossi laver nogle avancerede tændinger.
    Jeg fik et nyhedsbrev om det for noget tid siden.

    Hvordan at du så opnår de 13 grader før top ved de givne omdrejninger, det aner jeg ikke.
    Jeg har kun rodet ved gademaskiner, med lys på. Så resten er teori for mig.


  • #4   14. apr 2023 Det lige netop det sidste du nævnte , som er mit spørgmål , Hvordan man opnår de 13° ved 7000 RPM osv …. Jeg mener italykit når det rammer 7000 RPM så tænder den ved ca 12° men det jo noget den selv klare eller er lavet til at gøre fast , men hvordan dælen polini vil have at ens motor skal indstilles til at tænde ved 13° BTDC når den er på 7000 RPM ved jeg ikke … men det nu også lige gyldig,

    Det var bare noget jeg læste på polini hjemmeside i det manual som følger med til det polini evolution 3 cylinderkittet .
    smiley


  • #5   14. apr 2023 #4
    Så vil jeg tro at du drejer dit italkit 1 grad, så den tænder tidligere.
    Det burde ikke betyde noget i tomgang.


  • #6   14. apr 2023 Tror du det sundt på sådan et italkit … Jeg har ikke selv italkit på min Aerox jeg har
    R-setup på min sorte og røde Aerox med Malossi CDI og så har jeg købt nyt Malossi MHR Team2 tændning til min Aerox med evo3 setup på …

    Jeg er bare typen der ikke begynder på noget før jeg er 100% på hvordan det virker og hvordan det kan arbejde sammen for bedst muligt sund effekt


  • #7   14. apr 2023 #6
    Kontakt Polini's support.
    De burde kunne hjælpe dem der formidler deres produkter, hvilket du jo gør i forbindelse med din YT kanal og dit værksted.
    De gamle gutter som vidste en hel masse er nok blevet voksne og lagt scootere bag sig.


  • #8   15. apr 2023 Din malossi team 2 tænding skal stå 1,55mm før top, du skal lukke op og skide i den polini manual det kan du ikke bruge til en skid, du skal bruge de papir der følger din tænding.

    1.55mm før top

    Map 2 eller 3

    Også skal den stå på F

    og den skal stå på 0 ved Trimmer off set. og længere er den ikke.


Kommentér på:
Spørgmål til polini evo3 manual og indstilling

Annonce