{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
330 visninger | Oprettet:

Trigger cylinder valg / krumtap spørgmål {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en trigger som jeg ska ha ny cylinder på da den gamle har sat sig. Da jeg tog den gamle cylinder af fandt jeg ud af at der sad en helrund tun tap i men ved ik hvad den ka holde til da jeg ikke kan finde den på nettet, men der står “jasil” på siden af pilstagen.

Men har gået og tænkt på noget tpr 75cc og Polini 80cc

Lige nu er der:
- 13-55 gearing
- Giannelli Enduro udstødning
- Giannelli Enduro Carbon lyddæmper
- 19mm Black edition karburator (dyse 90)
- Pink Power filter (T-Hansen)

- “jasil” tun tap (ukendt rpm rating)

Resten std

Men hvad tror i den krumtap kan holde til af cylinder da jeg vil have det videste cylinder som den kan holde til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trigger cylinder valg / krumtap spørgmål
  • #1   21. okt 2022 Så længe du har gianelli enduro på så kan krumtappen holde til alt.

    Udstødningen yder ikke ret meget og sætter grænsen, ligesom hvis du sætter en begrænsning i en udstødning så begrænser den også motorens effekt.

    Hvis du skal køre med gianelli enduro så gælder det om at få det maximale ud af den udstødning, så der vil jeg bare sige så mange cc som muligt. og så lavt tunet som muligt.
    F.eks. top performance støbejerns sport 80cc.
    Eller Airsal sport 80cc.... Airsalen er alu men med to stempelringe. Hvis de findes til trigger.

    Spørgsmålket burde nærmere være hvad udstødning du max kan køre med på din krumtap... og tænding.

    Hvad omdrejningstal er de afbalanceret til...

    Prøv evt at søge på youtube = auspuff vergleich gearparts24

    Der er en test med udstødninger på am6 med std krumtap og tænding... På airsal 72cc sport mener jeg det er.
    Der kan man se hvad omdrejningstal de udstødninger de tester der arbejder ved.

    Som udgangspunkt vil jeg sige 12'000 omdrejninger er max på standard tænding..


  • #2   21. okt 2022 Den der krumtap er fra jasil(top racing). Det er en tun tap

  • #3   21. okt 2022 Hvis din gamle cylinder satte sig, så vælg en alu cylinder denne gang.
    Den afleder varmen bedre og den udvider sig identisk med stemplet.
    Det gør jern ikke.


  • #4   21. okt 2022 Jeg har kigget lidt på det og kommet frem til en af dem her men ved ik helt hvad ville være bedst

    https://www.gearparts24.de/zylinderkit-airsal-80cc-alu-sport-a1683.html

    https://www.gearparts24.de/zylinderkit-airsal-70cc-alu-racing-a1167.html

    For jeg har også planer om i fremtiden at skifte udstødning til noget andet udstødning, underlagt vil jeg tro måske Yasuni r3


  • #5   21. okt 2022 Yasuni r3 er mig bekendt lige på eller over grænsen for hvad omdrejningstal std tap og tænding er afbalanceret til.
    Overvej evt scr corse handmade på airsal sport 80 smiley det sku køre så godt som muligt inden for hvad std rap og tænding er godkendt til


  • #6   22. okt 2022 Ja men der sidde jo ogs en tun tap i men hvad tænker du i forhold til cylinder?

  • #7   22. okt 2022 Er den 75 tpr =den tpr der er portet ligesom original cylinderen?

    Så er det den helt forkerte cylle til r3 udstødningen

    R3 er en midrace udstødning og tpr 75 er mig bekendt en støbejerns cylle i den helt helt lave ende af sports segmentet.
    Næstrn hellere airsal 72 sport på selvom det også er en af de absolut lavest ydende cylindre

    Ska du ku blæse en r3 godt op op vil jeg sige tag s6 bigracing 77 eller noget lidt mindre hidsigt.
    Men deroppeaf for cylinderen ka give fuld udnyttelse af udstødningen


  • #8   22. okt 2022 Men ka den der 80cc airsal Racing ik også det? Den er jo med en stempel ring i modsetning af sport versionen som har 2 stempel ringe

    Og den der tpr 75 er porter som std ja

    Men den ligger i semi race 75 tpr

    Men til at starte med har heg jo også lige stadig den her gainelli udstødning på så tænker stdig airsal 80cc, men ved ik om det skal være “sport” eller “Racing” versionen


  • #9   22. okt 2022 #8
    Tag sport versionen.
    Den har et godt bundtræk og den holder for evigt, hvis du lader den varme op i lidt tid, før du kører på den.


  • #10   22. okt 2022 Tpr 75 er ikke en semirace cylinder.
    Medmindre man siger at semiracing et det svageste tun niveau der er.
    Det er 100% sport og i den lave ende af sport kategorien.

    Hvis du er sikke rpå du skal ha midrace udstødning på så vil jeg sige brug pengene på midrace cylinder til at starte med.

    Alle sport cylindre som er egnet til sport udstødninger, vil være for små til midrace udstødning.

    Ville ikke anbefale airsal xtreme til midrace udstødning.

    Midrace cylinder vim køre lidt svagt med gianelli enduro, af en gianelli enduro at være.
    Men hellere det en kort periode, end at købe sport cylle og så købe midrcae udstødning og så skulle købe ny cylinder igen og sælge den brugte sport cylle igen


  • #11   22. okt 2022 #9
    Men hva vil du så tro jeg kan få den op på altså kmt?

    #10
    Så du vil heller ikke anbefale airsal 80cc “Racing”
    Til noget som Yasuni R3?


  • #12   22. okt 2022 Aha ok jo kan se der er et airsal racing som er midrace.
    https://www.twostroke.se/airsal-cylinderkit-racing-80cc-am6
    Bare ikke x-treme kittet smiley

    Det ser fint nok ud det der.
    Men vil bare generelt ikke anbefale airsals midrace -racingcylindre.

    Mit indtryk er at airsal laver de bedste sport cylindre- især til prisen.
    Men i semirace segment er de ikke foran

    havde hellere købt med stage6 bigracing 77.
    Bare fordi jeg kender det og ved det er lavt portet men stadig kan yde over 20hk med en stor udstødning på.
    God kvalitet, masser af tilgængelig info og tests med kittet.

    Men altså jo sådan en midrace/semirace cylinder der har ordet racing i modelnavnet, det er sådan noget der passer til r3.

    Har du set den her med yasuni R3
    https://youtu.be/kCrCInHLAFM


  • #13   22. okt 2022 Ok har lige læst på gearparts24 og de skriver port tiderne og lidt mere info om den airsal racing 80
    https://www.gearparts24.de/zylinderkit-airsal-80cc-alu-racing-a1682.html

    189 grader udstødningsport
    133 grader skyllekanaler

    Den er jo faktisk rigtig fin til yasuni r3.
    Lidt til den lille side og jeg ka bedre lide udstødningen sætter grænsen end at man pisker cylinderen til grænsen.

    Men tænker det vil køre rigtig godt til gadebrug


  • #14   22. okt 2022 Og hvis jeg så tog stage 6 77cc Big Racing eller airsal 80cc Racing så ville det heller ikke være et problem med den 19 karburator som sidder på?

  • #15   22. okt 2022 Den vil give lidt mindre topeffekt, men lidt mere effekt i de lave omdrejninger.
    Det er lidt i den lave ende, men ville nok gå efter en 19mm til midrace tun hvis jeg sku bruge den til offroad.

    Der er det vigtigere med bunden og mellemområdet end toppen.

    Til gadebrug mjaaa 19 eller 21mm, afhængig af om det er by og forstadskørsel eller til landeveje og weekend hyggeræs.

    Da maxiscoot testede stage6 77 og 88 cc satte de 24mm karb på begge setups.
    Med en meget stor udstødning.
    Mener de fik 24hk ud af stage6 77 og 26hk ud af 88cc.


  • #16   22. okt 2022 Så hvis du var mig hvad vil du så tage stage 6 77cc eller airsal 80cc Racing og hvorfor?

  • #17   22. okt 2022 Det ved jeg ikke før jeg har læst ordentlig op på det smiley

    Havde en ide om r3 var lidt større end den måske er.

    Ved ikke hvad ejg ville tage.
    Formentlig stage6 men sku lige læse godt og grundigt på r3 og se en masse tests før jeg ville tage noget


  • #18   22. okt 2022 Olay men tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Trigger cylinder valg / krumtap spørgmål

Annonce