{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Rem kører ikke rundt {{forumTopicSubject}}

Hey. Min rem på min hot 50 kører ikke rundt, hverken når jeg giver gas eller den holder i tomgang. Bøsningen kører heller ikke rundt, men alt andet fungere som det skal. Scooteren går også ud ved fuld gas. Næsten alle dele er lige blevet skiftet. Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rem kører ikke rundt
  • #1   27. okt 2015 vil umiddelbart gætte på at der er for meget afstand til remmen mellem vario og blæsehjul.

    hvis det lige er opstået efter at have lavet nogrt på den, så må du have en afstandsskive liggende eller noget der mangler et sted i samlingen


  • #2   27. okt 2015 Jeg har ikke lavet noget på den fornylig
    Kan de være fordi den er blevet shimmet mellem bøsning og blæserhjul?


  • #3   27. okt 2015 JA! smiley

    der skal kun så meget shimming til at remmen lige akkurat kan snitte gliderøret "i laveste "gear"" smiley
    er der en halv mm for meget plads til remmens sidevægge (slidflader) så griber vaarioen ikke om remmen før den går lidt ud/op i gear


  • #4   27. okt 2015 Kan du så forklare mig hvor den går ud når jeg giver fuld gas?

  • #5   27. okt 2015 aha jeg læste forkert.
    troede jeg læste at den gik med fuld gas. den går ud simpelthen? hmm

    nu tænker jeg også, du skriver "næsten alle dele er lige skiftet", så er det jo lidt svært at vide hvad der sidder i af dele og om det sidder rigtig det hele smiley


  • #6   27. okt 2015 roterer vario/blæsehjul i motorgang? smiley

  • #7   27. okt 2015 Ja, det er kun bøsningen og remmen der ikke kører rundt..
    Det er doppler kobling og Hebo variator, alt undtagen blæser hjul og startertandhjul er skiftet


  • #8   27. okt 2015 prøv evt at fjerne en shimskive fra mellem blæsehjulet og gliderøret.

    da jeg kom parmakit vario i måtte jeg lægge 7 shimskiver på krumtappen mellem gliderør og blæsehjul for at remmen kunne gå i bund smiley
    men så kunne jeg ikke få kickstartergriberen ind på rillerne på krumtappen.. fordi den parmakit vario fyldte for meget.

    så jeg fjernde startertandhjulet fra bag ved den vario og så var der plads til alle shimskiverne.


    tænker det kan være den hebo variator måske er smallere end std pgo variator, fylder mindre på krumtappen.

    så burde gliderøret også være kortere så blæserhjulet kan komme den smule længere ind og klemme på remmen.

    men hvis i har lagt for meget shim i så vil der jo være plads.


    varioen burde dog gå op i gear med motoromdrejningerne og så få fat på remmen.
    hvis varioen slet ikke varierer så er der enten alt for lette ruller i ellers er der noget andet helt galt tror jeg.

    jeg ved heller ikke hvorfor den skulle gå ud ved fuld gas.
    det burde ikke have noget at gøre med noget ved vario.
    måske hvis i har sat ny simmering i og den ikke sidder rigtigt


  • #9   27. okt 2015 må heller lige for en sikkerheds skyld sige, hvis variodækslet sidder på er det svært at vurdere om remmen bevæger sig smiley

    hvis det er den doppler kobling jeg tænker på så kan det godt være den først tager fat i baghjulet ved 6500-7500 omdr i det trim den kommer i


  • #10   27. okt 2015

    profilbillede
  • #11   27. okt 2015 Har lige fået den op i mange omdrejninger, næsten fuld gas og der tog remmen stadig ikke fat ??

  • #12   27. okt 2015 Ligger en video op om lidt hvor du kan se og høre det smiley

  • #13   27. okt 2015 Det blæsehjul og vario er vel ikke fedtet vel? For på billedet ligner det fedt/olie rester nogle steder. Kan din vario overhovedet kører ud og ind? Ved højre omdrejninger skulle den jo gerne kunne komme ud af for at trække remmen i op Af gående retning.

    Du har ikke rodet omkring koblingen? Her tænker jeg mere omkring trykfjederen vel?


  • #14   27. okt 2015 Skal bøsningen ikke så langt ind so muligt? Altså vario kan ikke køre med blæserhjul med kan godt gå den anden vej
    Har bare sat en ny doppler kobling på istedet for std.


  • #15   27. okt 2015 Bøsningen skal så langt ind den kan komme. Hvis du sætter en shim skive ind. Skal du prøve at sætte den foran blæse hjulet. Og bagved gripestjernen.
    Både vario og blæsehjul skulle jo gerne have kontakt med begge sider af remmen. Det billede er lidt svært at bedømme så kan ikke se om de har det.

    Hvilken trykfjeder bruger du i den nye kobling? For en alt for stram en. Giver ingen mening at bruge på en sport opsætning. Eller med forkerte ruller til.

    Rulle vægte?
    Hvilken trykfjeder?

    Bagpladen på varioen er den eneste del der ikke skal kunne gå ud og ind. Den skal altså sidde fast. Hvilket den gør vedhjælp af bøsningen som i sidste ende bliver holdt sammen af blæsehjulet, gripestjernes og møtrikken


  • #16   27. okt 2015 Bøsning kan ikke komme længere ind pga bagpladen ved vario.
    Det er en std trykfjeder.
    5.5g
    Du kan se det hele på billedet i dette forumemne eller se den video jeg har lagt op smiley


  • #17   27. okt 2015 Godt godt. Den shimskive. Hvor har du smidt den ind henne?

  • #18   27. okt 2015 Mellem gribestjerne og blæserhjul

  • #19   27. okt 2015 Okey. Så burde den ikke have nogen indvirking i din fejl. smiley

  • #20   27. okt 2015 Hvad kan fejlen så være? smiley

  • #21   27. okt 2015 Hva med dine remskiver? Kan de trække sig frem og tilbage med håndkræft? smiley

    Enten vil jeg tro. Men kun tro.
    Meget slidt rem.
    Remskiverne sidder fast ved koblingen.
    Eller fedtet remskiver, vario eller rem.

    Men det er ikke nemt at vurdere her fra :(. Er godt nok i struer lige nu. Men har ikke rigtig mulighed for noget som helst. Da toget kører om en time


  • #22   27. okt 2015 Remskiverne kan jeg ikke flytte med, kun når den er tændt og jeg bruger mange krafter.
    Remmen er helt ny, og det er malossi
    Hvor bor du da henne? smiley


  • #23   27. okt 2015 Thyholm

  • #24   27. okt 2015 Okay, du er velkommen til at kigge forbi hvis du har tid, bor godt nok i den anden ende af byen end stationen, men der går en bus som holder tæt på hvor jeg bor

  • #25   27. okt 2015 Kan det være remskiverne det er galt med? Hvad skal jeg gøre for at den kan komme til at køre normalt rundt igen?

  • #26   27. okt 2015 Du har skrevet længere oppe at shimskiven sidder imellem bøsningen og blæsehjulet. Er du helt sikker på at den sidder der eller imellem blæsehjulet og gripestjernen

  • #27   27. okt 2015 Ja, jeg flyttede den hen mellem blæsehjul og gribestjerne for 3 timer siden

  • #28   27. okt 2015 Sidder den skive imellem bøsningen og blæsehjulet er det sikkert der fejlen er. Prøv at smide den imellem blæsehjulet og kickstarter stjernen smiley

  • #29   27. okt 2015 Ah okey. Se bort fra den sidste besked så smiley

  • #30   27. okt 2015 Det sidder ikke nogen skiver mellen bøsning og blæsehjul smiley
    Tror det er remskiverne, for kan ikke trække remmen rundt med mine hænder


  • #31   28. okt 2015 Pille din kobling af at prøve derefter Robin og give gas uden mand imens remisen sidder på

  • #32   28. okt 2015 Har fundet ud af det, den virkede efter jeg skiftede til std kobling

  • #33   28. okt 2015 smiley

Kommentér på:
Rem kører ikke rundt

Annonce