2.129 visninger
|
Oprettet:
Rem kører ikke rundt {{forumTopicSubject}}
Hey. Min rem på min hot 50 kører ikke rundt, hverken når jeg giver gas eller den holder i tomgang. Bøsningen kører heller ikke rundt, men alt andet fungere som det skal. Scooteren går også ud ved fuld gas. Næsten alle dele er lige blevet skiftet. Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
hvis det lige er opstået efter at have lavet nogrt på den, så må du have en afstandsskive liggende eller noget der mangler et sted i samlingen
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
Kan de være fordi den er blevet shimmet mellem bøsning og blæserhjul?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
der skal kun så meget shimming til at remmen lige akkurat kan snitte gliderøret "i laveste "gear""
er der en halv mm for meget plads til remmens sidevægge (slidflader) så griber vaarioen ikke om remmen før den går lidt ud/op i gear
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
troede jeg læste at den gik med fuld gas. den går ud simpelthen? hmm
nu tænker jeg også, du skriver "næsten alle dele er lige skiftet", så er det jo lidt svært at vide hvad der sidder i af dele og om det sidder rigtig det hele
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
Det er doppler kobling og Hebo variator, alt undtagen blæser hjul og startertandhjul er skiftet
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
da jeg kom parmakit vario i måtte jeg lægge 7 shimskiver på krumtappen mellem gliderør og blæsehjul for at remmen kunne gå i bund
men så kunne jeg ikke få kickstartergriberen ind på rillerne på krumtappen.. fordi den parmakit vario fyldte for meget.
så jeg fjernde startertandhjulet fra bag ved den vario og så var der plads til alle shimskiverne.
tænker det kan være den hebo variator måske er smallere end std pgo variator, fylder mindre på krumtappen.
så burde gliderøret også være kortere så blæserhjulet kan komme den smule længere ind og klemme på remmen.
men hvis i har lagt for meget shim i så vil der jo være plads.
varioen burde dog gå op i gear med motoromdrejningerne og så få fat på remmen.
hvis varioen slet ikke varierer så er der enten alt for lette ruller i ellers er der noget andet helt galt tror jeg.
jeg ved heller ikke hvorfor den skulle gå ud ved fuld gas.
det burde ikke have noget at gøre med noget ved vario.
måske hvis i har sat ny simmering i og den ikke sidder rigtigt
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.044
hvis det er den doppler kobling jeg tænker på så kan det godt være den først tager fat i baghjulet ved 6500-7500 omdr i det trim den kommer i
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
Du har ikke rodet omkring koblingen? Her tænker jeg mere omkring trykfjederen vel?
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
Har bare sat en ny doppler kobling på istedet for std.
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
Både vario og blæsehjul skulle jo gerne have kontakt med begge sider af remmen. Det billede er lidt svært at bedømme så kan ikke se om de har det.
Hvilken trykfjeder bruger du i den nye kobling? For en alt for stram en. Giver ingen mening at bruge på en sport opsætning. Eller med forkerte ruller til.
Rulle vægte?
Hvilken trykfjeder?
Bagpladen på varioen er den eneste del der ikke skal kunne gå ud og ind. Den skal altså sidde fast. Hvilket den gør vedhjælp af bøsningen som i sidste ende bliver holdt sammen af blæsehjulet, gripestjernes og møtrikken
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
Det er en std trykfjeder.
5.5g
Du kan se det hele på billedet i dette forumemne eller se den video jeg har lagt op
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
Enten vil jeg tro. Men kun tro.
Meget slidt rem.
Remskiverne sidder fast ved koblingen.
Eller fedtet remskiver, vario eller rem.
Men det er ikke nemt at vurdere her fra :(. Er godt nok i struer lige nu. Men har ikke rigtig mulighed for noget som helst. Da toget kører om en time
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
Remmen er helt ny, og det er malossi
Hvor bor du da henne?
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
Tror det er remskiverne, for kan ikke trække remmen rundt med mine hænder
jun 2007
Følger: 175 Følgere: 170 Scootere: 12 Svar: 1
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 9 Svar: 57
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 20 Svar: 206
Rem kører ikke rundt