{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Rem kører ikke ud efter cylinderskift. {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har monteret et standart cylinder på en PGO T-Rex, har den IKKE kunne kører remmen ud i varioen og har mistet bund/topfart dvs. noget sløvere.
Vi har henvendt os til der hvor han købte cylinderen for og hører om de evt. havde et svar, for den gamle cylinder var også standart og original PGO. De har ikke kunne give os andet svar end kom med den, men du skal betale da vi IKKE har monteret det :(.

Jeg mener jeg det et cylinderkittet som ik fungere ordentligt, da det kun er det som er udskiftet og ingen andre ting er ændret.

Ting vi har prøvet og ingen forbedringer er sket.

Tjekket pakninger.
Dysset op og ned, selvom den var cociofarvet i forbrændingen.
Rullet op og ned, for og se om remmen kunne komme lidt længere ud..
Da varioskålen blev skiftet til en Malossi Multivar skål, prøvede vi med den gamle igen.
Haft toppen af den og tjekke, om der var en defekt stempelring(e).

Hvis ik har nogle forslag eller har haft samme problem, er vi meget lydhører overfor det..

Han har mistet ca 15kmt på toppen




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rem kører ikke ud efter cylinderskift.
  • #1   16. jul 2013 Var det en original cyl i monterede? Og var den der sad på original?

  • #2   16. jul 2013 Hvorfor skiftede du cylinderkit i første omgang?

  • #3   16. jul 2013 Måske den nye cylinder er med mere begrænset udstødningsport end det gamle smiley

  • #4   17. jul 2013 Jan S: Ja både den gamle og den nye er original PGO.
    Nomack: Den blev skiftet grunden en knækket G-ring, der havde lavet en dyb ridse i cylinderen.
    Lyhne: Hmmm du har muligvis fat i noget, for hullet på den nye er ik helt rundt hvor potten spændes på som det var på hans gamle.

    Kan den virkelig gøre, at den ik kører remmen helt ud??.


  • #5   17. jul 2013 Afgangshullet ser sådan ud på den nye cylinder ser sådan her, hvor afgangshullet var helt rundt på den gamle
    (link fjernet)

    Hvis der er der problemet ligger, kan man så med forsigtighed slibe/fræse det helt rundet som den gamle var??.


  • #6   17. jul 2013 Ja du kan sagtens fræse den op, det er jo også det man gør på tunede maskiner.. Bare fræs den op så den passer til udstødningen smiley

  • #7   17. jul 2013 Lyhne: Tak for dit svar, så må vi se om det giver det sidste ;).

  • #8   17. jul 2013 Den du har linket til er ikke original? Men alm. std cyl.

  • #9   17. jul 2013 Hej Jan S. Nej det ved jeg godt, men for og vise udformningen af afgangshullet ;)..

  • #10   17. jul 2013 Er der noget som jeg skal være opmærksom på, andet en ik og ramme kanalen - vægen bliver for tynd i på cylinderen og ja at den blæses fri for spåner og støv??.

  • #11   17. jul 2013 Ok smiley

    Tænker lidt det er den gamle type cyl du havde på, med større skyllekanaler, og den nye er ny type med små skyllekanaler.
    Tror ikke du får ret meget ud af blot at fræse udstødningsporten op.

    Men gør du forsøget må du kun fræse opad mod topstykket, fræser du nedaf mister du bundkompression.


  • #12   17. jul 2013 Okay så lærte man det også, at de med tiden drosler ned via skyllekanalerne :D. Hmm men kan stadigvæk ikke se logikken i at lige meget hvad vi gør, så mangler remmen stadig 1cm i og kommer ud til de 3mm fra yderkanten..

  • #13   17. jul 2013 Hvis den ikke har kræfter nok kan de jo ikke trække bageste remskiver fra hinanden og dermed heller ikke komme helt ud på variator..

  • #14   17. jul 2013 Den er jeg så med på og kan se logikken i, men vi lavede lavede test på begge på samme tur. Måden jeg tester/tjekker det på er følgende, sætter 4 tuschstreger inderkant og til yderkanten og tager en tur med fuld gas. Når jeg så kommer tilbage piller jeg skjoldet af igen, så ser jeg hvor langt ud og hvor langt ind remmen har været.
    Remmen kommer helt ned i de bagerste remskiver, men det underlige og det ulogiske er i at den ikke kommer ud i varioen.
    Der er IKKE skiftet rem og remmen måler 16,8mm og std er 17mm, det er hvad jeg har fået af vide den kører som std.

    Vi har dog af ik prøvet med en anden, da den ikke er slidt og heller ikke skiftet ved samme lejlighed. Vi har prøvet og gå ned i rullevægt ( 6,5gr ) og op ( 8,5gr ), men ingen af dele har givet noget synderligt udslag eller fået power tilbage som før smiley
    Jeg havde en std. vario liggende fra en PGO, for jeg ville udelukke varioen som som blev udskiftet sammen med cylinderen. Med den vario som jeg ved kører ud på den T-Rex jeg har stående, kørte den den heller ikke ud på hans..


  • #15   17. jul 2013 Nu kommer der jo mere info. Blev der skiftet andet end cyl og vario?

  • #16   18. jul 2013 Nej jeg har ikke skiftet andet, da den kom ud til mig og skulle laves færdig. Jeg ved han havde en anden på før mig, men det tog meget lang tid og en masse undskyldninger som han blev træt af. Efter jeg har snakket med ham igen, har jeg givet ham tilbudet om at komme ud med den og jeg tjekker den totalt igennem mens de er på ferie.

    Han er nemlig ikke bleg for og hjælpe, men jeg havde meget om ørerne og derfor kom den ikke til mig fra start.. .

    NB: Cylinderittet og variatoren er noget jeg har skiftet, så det har de ikke rodet med..


  • #17   18. jul 2013 Kan ikke rigtigt komme med mere end det jeg har skrevet, men der må være rodet med et eller andet... hvis du tvinger bageste remskiver fra hinanden så remmen er helt i bund, kan den så nå helt ud på variatoren?

  • #18   18. jul 2013 Jeg har ikke prøvet den manuelle vej, kun via kørsel med tuschstreger på remskiverne. Men jeg for den ud når de er på ferie, for han også en mistanke om at der er pillet ved mere end godt er :(..

    Jeg vender tilbage, når jeg har haft den under " luppen" :D..


  • #19   23. jul 2013 Som lovet ville jeg vende tilbage, når jeg havde fundet fejlen. Den blev så fundet idag og nu er den en da lidt hurtigere end før, man skal bare huske og bukke stoppladerne i membranen den rigtige vej. Jeg har ikke kunne få nogen forklaring på, HVORFOR de har været nede og pille ved dem..

  • #20   23. jul 2013 Haha.. Fedt nok. Godt du fandt fejlen.

Kommentér på:
Rem kører ikke ud efter cylinderskift.

Annonce