{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Hakker ved 52 km/t ved fuld gas, {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Så fik jeg skiftet lejer, og indstillet Tændingen, osv..

men nu er der opstået et mærkelig problem...

Så snart Min Monza 3 gear, er kørt godt varm, og jeg gir fuld gas, så når jeg rammer de 50-53, så begynder den at sige: PUF PUF. lyde, somon lydene kommer fra udst, og samt en raslen, når jeg så slipper gassen.. og lidt derefter, gir jeg en smule gas, og kører 42 stykker.. uden problemer :S :S

Hvad er evt prob?

- Har overvejet at dyse den om, (højere)
- Evt. Se Opsætning på min puch
-Har som sagt lige tjekket den efter,
-Har lige sat nyt stempel, krumtap, lejer i,
-Ny cylle


Men kan det være at den cylle bare skal køres til ?? :S :S


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hakker ved 52 km/t ved fuld gas,
  • #1   2. jan 2012 det kan godt lyde som om den får for meget benzin nårh du kommer op i fart

  • #2   3. jan 2012 Hey christian B

    Syntes sku du er lidt uheldig med din monza, men det er da super godt at du har fået løst "hyle"problemet. smiley

    Det problem du har nu, burde ikke så svær at løse. Der er 4 ting jeg ville tjække....

    1. Dysen i karburatoren er for stor, dette gør at motoren 4-takter i høje omdrejninger, og tændrøret bliver helt sort. Hvor sjovt det end lyder, så er det heller ikke unormalt at dysen skal ændres, når cylinder er blevet skiftet, specielt hvis cylinderen er helt ny.

    2. Dit tændrør er for koldt, det vil sige at du køre med for højt glødetal.

    3. Tænding står forkert. Når den skyder i udstødningen (puf puf) er det tegn på at den tænder alt for tidligt, tjæk platinafstanden igen (0,35-0,45mm) og juster derefter tændinstidspunktet som er 2-2,2mm før top.

    4. Din kondensator er færdig. start motoren op, og se efter om det gnister helt vildt mellem platinerne, der må gerne være en lille gul gnist når platinerne åbner, MEN er gnisten helt kongeblå er det tegn på at kondensatoren er færdig, dette vil også resultere i en svagere gnist på tændrøret. Svagere gnist = Dårlig forbrænding og motorgang.

    Men du kan jo give et ring på 20978726 hvis der er flere spørgsmål

    Mvh. Henrik Thomsen (total PUCH-nørd)


Kommentér på:
Hakker ved 52 km/t ved fuld gas,

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce