{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Cylinderkit - hvad skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

11 heste er ikke voldsomt mange og der har blandt os fra Nordsjælland være dybsindige og langvarige diskussioner om HVILKE cylinderkit der er det "bedste" at køre med.
Efter lidt research på nettet er her nogle bud på vandkølede cylinderkits, som nogenlunde rammer.
Alle kits er 70 cc ud fra hensynet at de skal være nemt at indstille og optimere sin scooter og den ikke skal være alt for følsom overfor temperatur- og vejrskift.

Polini Corsa. Op til 14 heste. Støbejern.

Polini Sport. Op til 9 heste. Støbejern.

Stage6 ProSport. Vil tro det ligger på 11-12 heste i bedste trim. Aluminium.

Stage6 StreetRace. Ligger ½ heste under ProSport (som jeg ikke kan finde nogen opgivelser på). Yder bedst omkring 10.000 omdrejninger. Støbejern.

TopPerformance Trophy. Meget slidstærkt og holdbart kit. Har masser af bundtræk, men ikke den vilde acceleration. Støbejern.

TopPerformance Due (TP Due). Modellen uden løst indertopstykke. Slidstærkt og holbart kit. Op til 12 heste. Støbejern.

Malossi Sport. Ikke super i acceleration, men meget bundtræk. Støbejern.
Har selv kørt med det - målt til 10,62 heste med 21 mm Dell`orto, 24 mm Stage6 membran/studs-kit, Athena Sporting udstødning og en Polini variator.

MetraKit Handmade. Skulle være nogenlunde som Malossi Sport. Mahle stempel. Anbefales 17,5 karburator eller større.

Italkit ECO Alu 70 cc. Opgivet til 10-13,5 heste. Aluminium.

Airsal 70 cc Sport. Kører bedst ved lave omdrejninger og yder ikke imponerende mange heste (nok omkring 9).
Har fin trækkraft ved de lave omdrejninger.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cylinderkit - hvad skal man vælge?
  • #1   9. nov 2008 Jeg vil forøvrigt købe en Stage6 StreetRace kit.
    Det er prisbilligt (949 kr i udsalgspris hos msp-tuning).

    Hvis det ikke yder som jeg forventer, så bliver 2. valg Malossi Sport eller Stage6 Pro Sport.


  • #2   9. nov 2008 Stage6 sport pro havde jeg som udgangspunkt valgt. Dog ville jeg ikke smide 400 eller 500 kr. mere efter det ift. dit først prioterede. Man skal bare huske på, det mest optimale er en maskine som er trimmet op helt optimalt ud fra cylinderens ydeevne, frem for en cylinder som normalt ville ligge på 13-14 hk.

  • #3   9. nov 2008 Bidstrup:
    Havde også i lang tid langt mig fast på ProSport, men vil prøve StreetRace som et forsøg.
    Prisforskellen på de 2 kits er 250 kr.

    Ja, det er rigtigt - vigtigst er det at vælge et cylinderkit som ligger tæt på de 11 heste, når resten er trimmet ind.
    Vil også mene det er forket at tage sådan et 14 hestes kit og så "drosle ned".



  • #4   9. nov 2008 Man skal også gøre sig den overvejelse, om at ydelsen falder med slitage. Min personlige holdning er at man skal tage et kit med lidt ekstra ydelse (13-14 hk), og så trimme den en anelse ned i starten af sæsonen med rullevægt, etc., så man rammer de 11 HK. Derved vil man stadig kunne mønstre de 11 hk sidst på sæsonen,
    Husk på at du i løbet af sæsonens 10 løb vil køre 40 pass (træning, tidstagning og løb) med i snit 20 km pr pass = 800 km - Derudover kommer der så de træf man vll deltage i.
    800 km+det løse lyder ikke af meget, men det vil kunne mærkes på ydelsen.


  • #5   9. nov 2008 Cylinderen vil ud fra mine erfaringer intet effekt miste selvom du kører en helt sæsson. Jeg har mønstret 20+ hk hele sæssonen, på et stempel som rent faktisk er begyndt at flække to steder (var det, nu det smidt ud).

    Men fordelen ved 13-14 hk kittet, er jo også klart at de 11 hk opnåes nemmere. ikke alle kan få indstillet en maskine, så den yder 90% som den skal.

    Jeg kan yderligere af erfaringsmæssige årsager, lige tilføje at Stig Zero i sæssonen 2007 kørte med stage6 sport pro, en leo vinci udstødning + diverse ukenetde dele fra min side. Han smed 12.xx uden at indstille det mindste (udover grund).


  • #6   9. nov 2008 Det samme med Velo's maskine i sæson 2007, så vidt jeg husker var det et TP Trophy LC kit, Nardo, 21 mm D'O, grundindstilling, og den droppede vist lige præcist 11 HK.

    Det beviser blot at 11 HK deltagelse ikke behøver at være så dyrt endda. Det er først når man begynder at lege med de dyre stumper som forgaffel og bagdæmper, at det løber op. Selve det motormæssige er ikke den store udgift.

    Er du stadig fast besluttet på kun at deltage i Spass & Aktion, og ikke få bygget en 11 HK'er op ? Ville være gævt at have dig med som konkurrent og 11 HK kollega smiley


  • #7   9. nov 2008 Jeg vil ikke ofre min nuværende HPR motor til fordel for en 11 hk - nej. Jeg vil 101% være til stede ved alle S&A events + træf. Men da jeg også lige har et ophold fra FEB- til og med MAJ i militæret, vil jeg slet ikke love noget.



  • #8   9. nov 2008 Jeg planlægger også at deltage i ihvertfald et par S&A events i sæson 2009 - Løbet dernede sidst var i mine øjne, helt oppe på toppen af listen over "Mest sjove ting der kan foretages udendørs med tøj på, uden at blive arresteret" i 2008. smiley


  • #9   9. nov 2008 Et par? well .. der bliver arrangeret i omegene af 5 event. Ta' da hver og en.

  • #10   9. nov 2008 Manglende tid... Der er andre ting i livet end scooterrace... Ikke meget andet, men det skal også passes jo smiley

  • #11   9. nov 2008 Er 52 uger på et år, 365 og en halv dag. I dk. kører sæsonnen kun i 40% af året. Hvad der ikke kan nåes i de weekender som man bruger på oplevelser i scooter-regi, kan du kede dig med hele vinteren + efteråret + foråret ..





  • #12   9. nov 2008 Hey - tilbage til enmet - knejte smiley

    Velo`s SR var med TPR og smed 14.xx heste.
    Troede også det var TP Trophy, men det var det ikke.


  • #13   9. nov 2008 Mener han "har" haft trophy?



  • #14   9. nov 2008 Men jeg har ihvertfald lige hjulpet TQ med at smide Athena Racing på hans BWS (foruden krumtap etc).
    Dog skal det siges, at BWS motoren ikke smider af sig med heste, som mina. nogle gange har en tendens til at gøre (wuhuuuu).

    Men der er mange aspekter af det her. I bund og grund handler det jo om, hvad man vælger at kryde cylinderen med.



  • #15   9. nov 2008 Bidstrup - Jeg er nået til det punkt i livet hvor B-veninde weekender trækker (næsten) lige så meget som træf og løb - Så med 10 løbsdage (6-7 weekender), ihvertfald 4 weekend træf og dertil et par S&A løb på tapetet i sæsonen, så er der ikke plads til ret meget mere, hvis der også skal være tid til at dyrke de andre gode ting i livet ;).

    Bare vent, du når også dertil på et tidspunkt smiley


  • #17   9. nov 2008 Bidstrup - Af ren og skær interesse, hvor meget smed Dash-drengen med det gamle setup - TQ's Dash-dreng har en speciel plads i mit hjerte, da det var den første maskine jeg nogensinde kørte på en bane til et træf smiley (Mit første træf, Alstræffet 2007 - Der er en udførlig beretning om bl.a turen på Dash her : (link fjernet) ).


  • #18   9. nov 2008 Ligesom at TQ's runner aldrig har været på felt, ved jeg, med næsten sikkerhed, at den heller ikke har været på felt.



  • #19   9. nov 2008 Arrghh.. Havde helt glemt den pizza - Jeg kan til dato stadig ikke få ind i mit hoved hvordan et pizzeria kan ødelægge en Hawaii pizza. Tomatsovs, ost, skinke og ananas - Hvor svært kan det være ?

  • #20   12. nov 2008 Stop nu med det OT. smiley

  • #21   12. nov 2008 Kan da tilføje at jeg ligger inde med et GANSKE nydeligt LC Tp. Trophy kit (mina). Måske et optimalt kit, hvis nogle var intra?

    Henvendelse pr. PB.


Kommentér på:
Cylinderkit - hvad skal man vælge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce