{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha FS1-S / Type 3F1 1980

5.233 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen scooter er oprettet og stemt ind. Opret din egen scooter

CrazyCatman
Mand | 40 år | Oprettet: 9. apr 2008


Yamaha FS1-S / Type 3F1

Årgang:
1980
Motor:
Yamaha FS1 motor Type 3F1. Svensk 4-gearet motor.
Originalt dansk ø40mm med 2-skyllekanaler
K-Star standard aluminiums topstykke (håber på at finde mig et originalt)
Original dansk udstødning
Original dansk boreplade
10mm Mikuni der boret lidt op karburator
11/43 gearing

... den originale motor til stellet (Match-nummer)
Hestekræfter
En enkelt lille hest måske + moms.
Trækker fint trods den er rimelig standard.
Fælge
Originale 17" Araya - både for og bag
Dæk
Nylon-dæk af blandet mærker (Men vist begge fra den billige del af østen)
Styling
Den står stortset som da den blev solgt i Sverige.

Dog har jeg sat et par klistermærker på forskærmen:
- Stemplet (den veteranknallertklub jeg kører for)
- YamahaFS1.dk (det sted hvor jeg køber mine kvalitetsreservedele)
Ekstra tilbehør
Originale motorbøjler (originalt ekstraudstyr).
Ekstra styr-lås (har både den i kronrøret som er på originalt + en ekstra styrlås jeg har monteret)
Bemærkninger
Fin, meget original FS1-S (Svensk tromlebremse model). Jeg købte den i november 2010 af en bekendt der havde arvet den efter sin morfar der boede i Sverige hvor han købte den som ny i 1983. Den står meget originalt - og diverse låsesæt og instruktionsbog var også med.

Knallerten er ganske velkørende, men har da oplevet lidt gennem tiden hvilket også ses på nogle småbuler på tanken og sideskjoldene - men hvad kan man forvente af en over 25 år gammel knallert?
Ja, med den den alder så er det jo en veteranknallert :)

Motor og stel er stadig lykkelige sammen, hvilket de har været siden 1983. Der er altså tale om nummermatch :)
Ud over noget udseende, så er den største forskel på en dansk og svensk 80er FS1 at svenskerne stadig måtte have 4 gear, hvor danskerne kun måtte have to.

Jeg overvejer lidt om jeg skulle sætte en af de ekstra originale twin-sadler på som jeg har liggende. Jeg har set en portugisisk FS1 fra samme periode (endda i samme farveskema) som havde det - og det så faktisk rigtig godt ud! Regner også med at skifte NGK tændrørshætten ud med en original Bosch stålkappe-hætte da jeg jo alligevel har en 10-stykker liggende.
Kommentér på:
Yamaha FS1-S / Type 3F1
Annonce