Yamaha FS1-S / Type 3F1 1980
5.233 visninger
|
Oprettet:
Yamaha FS1-S / Type 3F1
Årgang:
1980
Motor:
Yamaha FS1 motor Type 3F1. Svensk 4-gearet motor.
Originalt dansk ø40mm med 2-skyllekanaler
K-Star standard aluminiums topstykke (håber på at finde mig et originalt)
Original dansk udstødning
Original dansk boreplade
10mm Mikuni der boret lidt op karburator
11/43 gearing
... den originale motor til stellet (Match-nummer)
Originalt dansk ø40mm med 2-skyllekanaler
K-Star standard aluminiums topstykke (håber på at finde mig et originalt)
Original dansk udstødning
Original dansk boreplade
10mm Mikuni der boret lidt op karburator
11/43 gearing
... den originale motor til stellet (Match-nummer)
Hestekræfter
En enkelt lille hest måske + moms.
Trækker fint trods den er rimelig standard.
Trækker fint trods den er rimelig standard.
Fælge
Originale 17" Araya - både for og bag
Dæk
Nylon-dæk af blandet mærker (Men vist begge fra den billige del af østen)
Styling
Den står stortset som da den blev solgt i Sverige.
Dog har jeg sat et par klistermærker på forskærmen:
- Stemplet (den veteranknallertklub jeg kører for)
- YamahaFS1.dk (det sted hvor jeg køber mine kvalitetsreservedele)
Dog har jeg sat et par klistermærker på forskærmen:
- Stemplet (den veteranknallertklub jeg kører for)
- YamahaFS1.dk (det sted hvor jeg køber mine kvalitetsreservedele)
Ekstra tilbehør
Originale motorbøjler (originalt ekstraudstyr).
Ekstra styr-lås (har både den i kronrøret som er på originalt + en ekstra styrlås jeg har monteret)
Ekstra styr-lås (har både den i kronrøret som er på originalt + en ekstra styrlås jeg har monteret)
Bemærkninger
Fin, meget original FS1-S (Svensk tromlebremse model). Jeg købte den i november 2010 af en bekendt der havde arvet den efter sin morfar der boede i Sverige hvor han købte den som ny i 1983. Den står meget originalt - og diverse låsesæt og instruktionsbog var også med.
Knallerten er ganske velkørende, men har da oplevet lidt gennem tiden hvilket også ses på nogle småbuler på tanken og sideskjoldene - men hvad kan man forvente af en over 25 år gammel knallert?
Ja, med den den alder så er det jo en veteranknallert :)
Motor og stel er stadig lykkelige sammen, hvilket de har været siden 1983. Der er altså tale om nummermatch :)
Ud over noget udseende, så er den største forskel på en dansk og svensk 80er FS1 at svenskerne stadig måtte have 4 gear, hvor danskerne kun måtte have to.
Jeg overvejer lidt om jeg skulle sætte en af de ekstra originale twin-sadler på som jeg har liggende. Jeg har set en portugisisk FS1 fra samme periode (endda i samme farveskema) som havde det - og det så faktisk rigtig godt ud! Regner også med at skifte NGK tændrørshætten ud med en original Bosch stålkappe-hætte da jeg jo alligevel har en 10-stykker liggende.
Knallerten er ganske velkørende, men har da oplevet lidt gennem tiden hvilket også ses på nogle småbuler på tanken og sideskjoldene - men hvad kan man forvente af en over 25 år gammel knallert?
Ja, med den den alder så er det jo en veteranknallert :)
Motor og stel er stadig lykkelige sammen, hvilket de har været siden 1983. Der er altså tale om nummermatch :)
Ud over noget udseende, så er den største forskel på en dansk og svensk 80er FS1 at svenskerne stadig måtte have 4 gear, hvor danskerne kun måtte have to.
Jeg overvejer lidt om jeg skulle sætte en af de ekstra originale twin-sadler på som jeg har liggende. Jeg har set en portugisisk FS1 fra samme periode (endda i samme farveskema) som havde det - og det så faktisk rigtig godt ud! Regner også med at skifte NGK tændrørshætten ud med en original Bosch stålkappe-hætte da jeg jo alligevel har en 10-stykker liggende.

Yamaha FS1-S / Type 3F1
maj 2011
Følger: 47 Følgere: 47 Scootere: 1 Emner: 10 Svar: 208
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 31 Scootere: 18 Emner: 18 Svar: 165
sep 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 23
apr 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Scootere: 4 Emner: 8 Svar: 818
den er da meget flot.
du kan evt se min 4 gears.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 2 Svar: 7
Nøj hvor er det godt at se den ikke står nede under halvtaget i min gård mere, jeg glæder mig meget på dine vegne.
Tillykke
maj 2008
Følger: 276 Følgere: 250 Scootere: 1 Emner: 237 Svar: 9.443
hallo, der er da vist lige kommet nye billeder
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 14 Svar: 307
Det skal være 35 år for og være veteran.
sep 2009
Følger: 54 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 30 Svar: 547
Lækker patina, der kan blive fin med små midler. Pas på den, der er ikke mange tilbage. En stor høj herfra!
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 9 Emner: 34 Svar: 272
Meget fint eksemplar, Men hold den original med sadlen osv, Er det eneste rigtige at gøre.
Ellers et fint eksemplar, Noget Ståluld, Autosol og lidt knofedt så er den fin igen
jun 2009
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 6 Emner: 95 Svar: 189
den er fanme fin