{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Airsal T6 porttider.

475 visninger | Oprettet:

opretter mest for at gemme dataen, men måske brugbart for andre. og nogen kunne måske endda lære lidt :) udstødnings porten er løftet 1,1mm før målingerne er taget.

Nuværende blowdown er 34°

Uden squish pakning:
Udstødnings port åbner ved 90°
Udstødnings port lukker ved 270°
udstødnings varighed = 180°

Transfer porte Åbner ved 125°
Transfer port lukker ved 232°
Transfer varighed = 107°

Med 0,3mm squish pakning:
Udstødnings port åbner ved 89°
Udstødnings port lukker ved 271°
udstødnings varighed = 182°

Transfer porte Åbner ved 123°
Transfer port lukker ved 241°
Transfer varighed = 118°

Med 0,5mm squish pakning:
Udstødnings port åbner ved 88°
Udstødnings port lukker ved 272°
udstødnings varighed = 184°

Transfer porte Åbner ved 123°
Transfer port lukker ved 242°
Transfer varighed = 119°

Med 0,8mm squish pakning:
Udstødnings port åbner ved 87°
Udstødnings port lukker ved 273°
udstødnings varighed = 184°

Transfer porte Åbner ved 120°
Transfer port lukker ved 240°
Transfer varighed = 120°

Squish band og port tider passer ikke helt sammen, så jeg får min maskinmester til at dreje 0,6mm af toppen af cylinderen og drejer en o-rings rille i topstykket, så jeg undgår den 0,5mm tykke ståltoppakning.
derudover filer jeg lidt i stemplet for at give lidt mere transfer varighed, samt åbner udstødnings portens areal lidt, men kun bagerst i porten, da jeg synes blowdown på 34° er acceptablet.
målet er noget i stil med:

udstødnings varrighed 185-87°
transfer varrighed 132-34°

Squish uden pakninger overhovedet var 0,425mm

Kommentér på:
Airsal T6 porttider.
  •   2. aug Fedt der er nogen der kan bruge mit nørderi smiley

    Den skal op og ligge jævnt ved 10.500 - 11.000 omdrejninger.
    Nu er netop PGO motorerne lidt kendt for at være svære at indstille 100% i vario og jeg har desværre meget lidt erfaring med dem selv.

    Men jeg ville starte med en medium trykfjeder og så nogle ruller omkring 4gr og så se hvad den siger.

    En anden ting er en sæt remskiver med linier stigning gør enormt meget for at holde udstødningen i det korrekte powerband og gør dermed indstilling af vario meget nemmere.


  •   1. aug Nu har jeg også fået portet mit cylinder kit, og det har helt sikkert gjort den mere omdrejningsvillig, så fedt, at du har nogle mål, der kan bruges! Jeg håber, det er okay, at jeg lige tillader mig at stille et spørgsmål eller to mere. Jeg har også testet en PGO-motor med T6 sammen med Yasuni C16 og 19 mm Dell’Orto, og den kører egentlig okay med den udstødning, men powerbandet er ret begrænset, så gode indstillinger er alfa og omega. Derfor ville jeg lige høre, hvilke rullevægte og trykfjedre du bruger? Pt. får jeg nemlig mere ud af at bruge Tecnigas Next R frem for C16



  •   31. jul Ja det er helt korrekt.

  •   31. jul Ok tak for svaret, er det korrekt forstået du kun hævende udstødningsporten med bare 1.1mm? også resten var udformning om man vil?

  •   31. jul Mht til omdrejninger, så blev det portet til at køre med c16 så omkring 11.000 omdrejninger.

  •   31. jul Det jeg har gjort gav meget, men det er også langt mere end det cylinder kit er værd.

    Men det giver en del på det kit, at forme og hæve udstødningsporten.



  •   30. jul Jeg fandt dine målinger i forbindelse med jeg er ved at lave en PGO motor med det samme T6 cylinder kit og jeg er sku heller ikke helt tilfreds med dens power, så vil gerne porte mit lidt, men inden da, vil jeg lige høre om det giver meget mere og hvorhenne i RPM havde dit dens power efter porting?

Annonce