{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
Kommentér på:
Dyno-grafer
  •   29. aug 2013 Ignitech-modul kommer til, når jeg engang får optimeret DC-delen af mit ladeanlæg. Alternativt MVT eller PVL innerrotor med lysspole, men så skal jeg undvære min H4 forpære med 55/60W.
    Derfor kan jeg selvfølgelig godt undersøge sagen. smiley

    Den er trimmet lidt ift. en standardmotor omend ikke alverden (60cc, squishband, hjemmelavet ekspansionspotte) Peak-effekt ligger mellem 9.400-9.700rpm med 187 grader udstødningstiming (blowdown 28,7 grader) og moderat kompressionsforhold. Jeg holder mig til de 40% squishareal, hvilket heller ikke burde være voldsomt.

    Max rpm skulle gerne være 10.500rpm med overdrejning til 11.500rpm i 1. til 3. gear. March-tempo foregår typisk mellem 9-9.800rpm.

    Jeg prøver at bakke et par grader af på toppen og tester videre. Karburatoren bliver i samme ombæring trimmet lidt federe, så den er klar til lidt køligere vejr.


  •   28. aug 2013 16 grader hvor motoren yder max er nu også meget på en motor der er tunet meget. kort sagt en motor der har god fyldning. de fleste motor ligger fra 11 til13 grader hvor den peeker. og de starter i ca 30 35grader fra 1000 rpm ind til de er på potten hvor motoren begynder at arbejde smid noget hpi tænding på og lav din egen kurve eller kontakt randers cylinder service han har noget tænding lige for din motor

  •   28. aug 2013 Hul i stemplet er så træls... i dag har jeg præsteret at ramme 0,1mm skævt på fortændingen, så der er en meget fint, ren plet på stempeltoppen!

    Jeg har testet en selvbygget CDI, som forskyder tændingstidspunktet fra omtrent 11 grader, ialt. Som den står nu, tænder den omtrent 16 grader (0,95mm) før top ved 10.000rpm, og det er åbenbart for meget.

    100rpm bredere trækområde og 5-9% højere ydelse mellem 7.500-10.000rpm er da meget fint, men det nytter ikke, hvis motoren selvdestruerer, så ankerpladen skal liiiiige drejes en sjat.
    Min største undren er, at der stort set ikke er nogen gevinst før trækområdet begynder omkring 6.700-7.000rpm. Knap 2% er så lidt, at jeg vil tilskrive det måleusikkerhed.


  •   28. aug 2013 super fin måde at gøre men tit ka du få en bedre efekt på stort område hvilke jeg også altid selv tuner efter. selv på en vario motor er det godt men ja det koster lidt når man giver for meget fortænding sammen med høj kompration

  •   27. aug 2013 Jeg rykker ikke ved en bjælde - det er kun for at se, hvordan karakteristikken ændrer sig. Peak-effekt rager mig langsomt i forhold til kørbarhed, som er alt, jeg søger efter, og til gadebrug (Kreidleren er indregistreret som MC) har jeg flere gange oplevet fordele ved at køre med for fed blanding, selv om det kan kappe lidt af spidseffekten, fordi mellemområdet bliver lidt bedre.

    Du forvirrer mig skam ikke. Tændingsjusteringer bliver næste skridt. Jeg tager én ting ad gangen for at få indblik i gevinst/tab ved en given ændring.
    Jeg har oplevet konsekvensen af at få en tand for tidlig tænding sammen med et hævet kompressionsforhold... det er dælme dyrt i stempler og arbejdstid!


  •   27. aug 2013 det lækkert at se en der tester og tuner. spørgsmål. nu hvor du tester anden top rykker du så også på din tændning og juster blanding så den altid er samme verdi. meg bekend så så er det lidt tydlig din blanding passer bedre til bedste resultat på test 1 af anden top. det bare et tip ikke for og forvir dig men ændre du en ting på en to takts motor skal den justeres om både på blanding tænding ellers ka du ikke bruge de test til noget. hilsen en der har dyno testet mange timer

Annonce