3.717 visninger
|
Oprettet:
Oktan 120 - Erfaringer? (Fly brændstof {{forumTopicSubject}}
Har fremskaffet 10 liter oktan 120 (Fly brændstof til bla cessna)
Nogen herfra der har prøvet at lege med det ?
Mindes noget om at man kan ændre squisen til noget mindre som de normale 0,55 men hvor meget kan den hives ned på ?
Er S6R eller malossi MHR der skal køres med
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 706
mar 2006
Følger: 102 Følgere: 109 Scootere: 4 Emner: 194 Svar: 1.244
det køre skide godt med det og har en mega nice lugt når den blir fyret a
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
7190 gangstar crew G
du kan ikke sænke squish efter hvad oktantal du bruger , squish er bestemt af boringen (groft set)
du kan derimod hæve kompressionsforholdet med god effektforøgelse som følge
* Baronen * hvordan kommer der mere brændstof ind ??
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 706
Luske - Hvordan kan du hæve komprissionsforholdet uden at sænke squishen?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Attermand .. Jeg forsøger mig med de 0,45
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 706
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
du kan sagtens køre ,50 mm squish på 92 oktan , bare kompressionsforholdet passer til 92 oktan , squish har intet med oktantal at gøre , det er bare en måde at effektivitere forbrændingskammeret
det sådan set det jeg ville fremhæve , men at du ikke har læst grundigt nok eller læst en hjemmtunerguide her på SG kan jeg ikke gøre noget ved
og baronens teori om at jp højere oktan jo mere benz ind af samme størrelse dyser samt hans sammenligning med si , vand og mudder hollder jo ikke en meter
men har prøvet med facts , så må i selv om hvad i gør ved jeres maskiner , jeg ved bare hvad jeg holder mig til
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Nu har jeg så prøvet med 0.45 og jeg garaentere for at det er noget der virker.. Der er nok kommet henad 15-20% flere kræfter i den og stemplet tager umiddelbart ikke skade
Har rodet med 2 taktere de sidste 16 år så ved vist nok en del om det .. Igen jeg søgte folk der havde PRØVET at lege med squis og oktan 120 hvilket du IKKE har så hold dig venligst LANGT væk fra denne tråd
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Du ændrer jo fysisk i mellemrummet mellem stempeltop og topstykke, og derved ændre du jo pladsen derinde, og øger eller sænker kompressionen. Hvis du mener det jeg lige har skrevet er forkert må du meget gerne komme med din udlægning af det forklaret HELT ned i børnehave højde så ALLE kan være med.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
selvfølgelig ændrer man kompressionsforholdet ved at ændre squish , men det er ikke squish der er afgørende for hvornår der er brug for højere oktan det er kompressionsforholdet , og de 2 ting kan ændres uafhængigt af hindanden (hvilket mange åbenbart ikke lige er klar over)
kan man ikke kører med .45 mm squish på 92 men på 120 , så er det ikke squishtollerancens skyld men for højt kompressionsforhold
men alle der er uenige med mig burde lige nærstudere A. Graham Bell : twostroke performance tuning kapitelet om topstykkeoptimering samt kapitlet om brændstof
men drag endelig jeres egne konklusioner
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Mener nu faktisk at .45 squish er det anbefalede på MHR kittet. Ihvertfald i vandkølet udgave.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Alle metoder vi kender ændre nemlig squisen
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
du har trimmet din squish op til .50mm , squishbandet ligger .30 mm dybt i toppen men dit kompressionsforhold er ikke høt nok , løsning : plan ex 1mm af topstykket og lave et nyt squishband i topstykket på de samme .30mm i dybden , nu har du reduceret dit forbrændingskammer med ,70 mm = højere kompressionsforhold og du har stadig damme squishtollerance
skal du sænke dit kompressiondforhold drejer du bare "domen" i topstykket lidt dybere (husk at shimme tændrøret op med en kobberskive) eller bare lidt bredere uden at røre squishbandet
hvor svært var det lige ?
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 3.105
det har jeg ikke skrevet nogle steder
har skrevet at det er komressionsforholdet der bestemmer hvornår højere oktan er nødvendigt , og squishen skal være det samme uanset hvilket oktantal man kører på
læs nu det jeg har skrevet igen og fortæl hvad du så er uenig i ??
feb 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 7
Oktan 120 - Erfaringer? (Fly brændstof