{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.717 visninger | Oprettet:

Oktan 120 - Erfaringer? (Fly brændstof {{forumTopicSubject}}

Har fremskaffet 10 liter oktan 120 (Fly brændstof til bla cessna)

Nogen herfra der har prøvet at lege med det ?

Mindes noget om at man kan ændre squisen til noget mindre som de normale 0,55 men hvor meget kan den hives ned på ?

Er S6R eller malossi MHR der skal køres med

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oktan 120 - Erfaringer? (Fly brændstof
  • #2   16. dec 2008 Vi har testet det på en udboret maxi .. Det gav da en del

• #3   16. dec 2008 Du kan sænke din squish meget ved at bruge højer oktanm ved dog ikke lige hvor lille den kan blive, men vil da skyde på 0,2-0,3mm mindre. Da det højere oktantal det kan komprimeres mere. Men husk at du skal bruge mere end en 2% olie blanding, da der kommer mere brændstof ind.

• #4   16. dec 2008 jeg har prøvet a køre med det hvor jeg blander det i alm 98..

det køre skide godt med det og har en mega nice lugt når den blir fyret a smiley

• #6   16. dec 2008
    7190 gangstar crew G
    du kan ikke sænke squish efter hvad oktantal du bruger , squish er bestemt af boringen (groft set)
    du kan derimod hæve kompressionsforholdet med god effektforøgelse som følge

* Baronen * hvordan kommer der mere brændstof ind ??

• #7   16. dec 2008 Forstå mig ret, det høje oktantal gør benzinen finere, se det sådan her: Hvis vores indsugning var en si (ganske alm køkkensi) og oktan 95 var mudder og oktan 120 var rent vand, hvad ville der så komme mest af?

Luske - Hvordan kan du hæve komprissionsforholdet uden at sænke squishen?

• #8   16. dec 2008 Luske .. Kan høre at du taler om noget du ikke har en dyt forstand på

Attermand .. Jeg forsøger mig med de 0,45

• #9   16. dec 2008 7190 gangstar crew G , i lige måde , hvis du nu læste lidt på lektien så havde du nok ikke spurgt her

• #10   16. dec 2008 Luske - Hvis du læste lidt på lektien svarede du ikk her..

• #11   16. dec 2008 hehe , der har du nok mere ret end du lige selv tror

• #12   16. dec 2008 og så kan du vel gætte dig til hvilken lektie jeg mener

• #13   16. dec 2008 Luske nu har jeg jo netop læst på det og søgte andre der havde erfaringer bla. med hvor langt ned man kunne hive squisen

• #14   16. dec 2008 og det korrekte svar er : ikke længere end på normal benzin

du kan sagtens køre ,50 mm squish på 92 oktan , bare kompressionsforholdet passer til 92 oktan , squish har intet med oktantal at gøre , det er bare en måde at effektivitere forbrændingskammeret

det sådan set det jeg ville fremhæve , men at du ikke har læst grundigt nok eller læst en hjemmtunerguide her på SG kan jeg ikke gøre noget ved
    og baronens teori om at jp højere oktan jo mere benz ind af samme størrelse dyser samt hans sammenligning med si , vand og mudder hollder jo ikke en meter

men har prøvet med facts , så må i selv om hvad i gør ved jeres maskiner , jeg ved bare hvad jeg holder mig til

• #15   17. dec 2008 Squisen bestemmer netop kompersionen .. Jo lavere squis jo højere kompresion og højere oktan tal for at undgå at brænde stemplet

Nu har jeg så prøvet med 0.45 og jeg garaentere for at det er noget der virker.. Der er nok kommet henad 15-20% flere kræfter i den og stemplet tager umiddelbart ikke skade

Har rodet med 2 taktere de sidste 16 år så ved vist nok en del om det .. Igen jeg søgte folk der havde PRØVET at lege med squis og oktan 120 hvilket du IKKE har så hold dig venligst LANGT væk fra denne tråd

• #16   17. dec 2008 Luske forklar venligst hvordan du havde forestillet dig at squishen ikke spiller ind på kompressionen?
    Du ændrer jo fysisk i mellemrummet mellem stempeltop og topstykke, og derved ændre du jo pladsen derinde, og øger eller sænker kompressionen. Hvis du mener det jeg lige har skrevet er forkert må du meget gerne komme med din udlægning af det forklaret HELT ned i børnehave højde så ALLE kan være med.

• #17   17. dec 2008 LaLLe , har godtnok fået besked på at holde mig væk da jeg åbenbart intet aner :-S

selvfølgelig ændrer man kompressionsforholdet ved at ændre squish , men det er ikke squish der er afgørende for hvornår der er brug for højere oktan det er kompressionsforholdet , og de 2 ting kan ændres uafhængigt af hindanden (hvilket mange åbenbart ikke lige er klar over)

kan man ikke kører med .45 mm squish på 92 men på 120 , så er det ikke squishtollerancens skyld men for højt kompressionsforhold

men alle der er uenige med mig burde lige nærstudere A. Graham Bell : twostroke performance tuning kapitelet om topstykkeoptimering samt kapitlet om brændstof

men drag endelig jeres egne konklusioner

• #18   17. dec 2008 Du fik stadig ikke forklaret det så selv et børnehave barn kunne forstå det.

Mener nu faktisk at .45 squish er det anbefalede på MHR kittet. Ihvertfald i vandkølet udgave.

• #19   17. dec 2008 LaLLe , det er lidt svært at foklare advanceret motorteori uden det bliver lidt langhåret smiley

• #20   17. dec 2008 Gør det endelig .. Mig bekendt så har LaLLe tæsket den bog igennem på kryds og tværs

• #21   17. dec 2008 så behøver jeg ikke at forklare mere

• #22   17. dec 2008 Jo for vi skal da vide hvordan du vil ændre komp uden at ændre på squisen

Alle metoder vi kender ændre nemlig squisen

• #23   17. dec 2008 jamen et groft ex så

du har trimmet din squish op til .50mm , squishbandet ligger .30 mm dybt i toppen men dit kompressionsforhold er ikke høt nok , løsning : plan ex 1mm af topstykket og lave et nyt squishband i topstykket på de samme .30mm i dybden , nu har du reduceret dit forbrændingskammer med ,70 mm = højere kompressionsforhold og du har stadig damme squishtollerance

skal du sænke dit kompressiondforhold drejer du bare "domen" i topstykket lidt dybere (husk at shimme tændrøret op med en kobberskive) eller bare lidt bredere uden at røre squishbandet

hvor svært var det lige ?

• #24   17. dec 2008 hov lidt stavehatte sneg sig lige ind da der er lidt mørkt der hvor jeg sidder , men det er da nogenlunde læsbart smiley

• #25   18. dec 2008 Det der er vi kun enige om, men du startede med at påstå at squishen ikke ændrede kompressions forhold. Det var sådan set det jeg var ude efter en forklaring på.

• #26   20. dec 2008 LaLLe : startede med at påstå at squishen ikke ændrede kompressions forhold???

det har jeg ikke skrevet nogle steder

har skrevet at det er komressionsforholdet der bestemmer hvornår højere oktan er nødvendigt , og squishen skal være det samme uanset hvilket oktantal man kører på

læs nu det jeg har skrevet igen og fortæl hvad du så er uenig i ??

• #27   7. sep 2010 hører nu her det er ikke squis i skal lave om men selv topstykket´for at hæve din komression. og du kan kører den op til 1:17 og stille din tænding mindst 3 græder mere før top. håber det var til en hjælp. smiley

Kommentér på:
Oktan 120 - Erfaringer? (Fly brændstof

Annonce