{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

jesper v
jesper v
Tilmeldt:
15. maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ingen ved noget herinde !! {{forumTopicSubject}}

Utroligt så mange forskellige svar man får herinde !
Er der nogen der ved noget prof herinde
Der er ekstremt mange meninger omkring om man skal omdyse hvis man fjerner udstødnings-samt skiven på scooterere !
Selvfølgelig skal man da det ! benzinen virker kølende på en 2 takter ! Og lukker man mere luft ind bliver den meget varmere ! Har jeg ikke ret ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen ved noget herinde !!
  • #1   9. okt 2008 jeg vil sige du ike har ret og så vil jeg sige du har ret.
    nogle scootere køre ok og optimalt selv om du ike dyser den om
    efter du har dyset den om
    foresk min gamle Katana skulle jeg ikke dyse om og min sr urban kid skulle jeg heller dyse om.
    Men der er andre jeg har været nød til det


  • #2   9. okt 2008 Det hænger nok sammen med at alle scootere ikke er de samme tror du ikke din idiot?
    Der sidder jo ikke samme std dyse i alle scootere! Kæft man.. sikke dumme indlæg man kan lave..


  • #3   9. okt 2008 Så snart du rører ved indsugning/udstødning skal der dyses om. Måske den kører fint nok, men som du siger så køler benzinen, og den køler ikke nok, hvis der ikke er nok benzin.

    Sådan er det i hvert fald med alle nyere scootere som er euro2 godkendt.


  • #4   9. okt 2008 Som sagt, nogle scootere kan køre med std stadig, men det bedste for motoren er at dyse om. Motorerne er så fintindstillet fra fabrikken, at alt passer så nøje sammen for at forurene så lidt som muligt.

    Jeg glemte det på min Comet da jeg tog blindrøret, og det satte den sig af.


  • #5   9. okt 2008 du skal ikke dyse om ved fjernelse af skive men man anbefaler at gøre det ved skift af udstødning

  • #6   9. okt 2008 Søren > Præcis, eller ved skift af luftfilter (hvis det er større eller mindre luftmængde).

  • #7   9. okt 2008 jep

  • #8   9. okt 2008 Måske er alle scootere ikke det samme ! Men så længe det er en 2 takts motor er præncippet det samme. Benzinen køler motoren! Så jo du skal skifte dyse hvis du rører ved indsugningen / udstødningen! Og det kan godt være at den kører fint nok uden at du skifter dysen hvis du f.eks. ændrer på luftfilteret, eller skifter udstødningen, men derfor kan den stadig godt ske at have bedre af et dyse skift. Motoren vil som regel også kører bedre med en lidt for lille dyse, men det betyder ikke at det er det den har bedst af.. Ligesom hvis du fyrer nos af i en motor kører den jo også bedre, men det betyder sq langt fra at motoren har godt af det!

    Så jer der siger man ikke behøver det er nok fordi i ikke har rodet så meget med det, så tag og flet næbet istedet for at give nogle dårlige råd.. smiley

    Du behøver jo som et andet eksempel ikke at ændre på dyse hvis du skifter noget i variomatikken da det jo ikke har noget med in


  • #9   9. okt 2008 Du behøver jo som et andet eksempel ikke at ændre på dyse hvis du skifter noget i variomatikken da det jo ikke har noget med indsugningen at gøre..

  • jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   10. okt 2008 Jeg takker Dalle J

    Tror os 2 er enige, tak for det


  • jesper v
    jesper v Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   10. okt 2008 Jeg har en (efter manges mening skod scooter) Cpi Oliver fra 06
    Den har fået ubegrænset forrør på og skiven pillet.
    Inden dyseskift som var en 52 std. kørte den perfekt. Men tænkte at den hellere måtte få en større grundet den bedre køling.
    Satte så en 66 i som gav sig udslag i var for stor,da den 4 taktede.
    Har nogen et godt forslag til den næste dyse str. ??
    Takker for de venlige og fornuftige svar


Kommentér på:
Ingen ved noget herinde !!

Annonce