{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  suzuki k50 begræsninger ?
  • #1   16. mar 2008 i havnen

  • #2   16. mar 2008 Suzuki K50 findes i flere udgaver med lidt ændringer. Væsentligst er,
    at den findes i både en 3- og en 4 gears udgave.
    Suzuki K50 kører med membran indsugning, og derfor kan vi få rimelig
    fart på maskineriet. Men lad os begynde med topstykket, og derefter gå
    frem punkt for punkt.
    Topstykket kan det tilrådes at plane med fint sandpapir på en plan
    grund = IKKE et almindeligt værkstedsbord. Du kan også bringe topstyk-
    ket hen til en der har en drejebænk og få det planet på den måde.
    Når du er færdig med at plane topstykket, skal der helst være ca. 1mm.
    tilbage af anlæggerfladen. Ellers er der overhængende fare for at
    stemplet brager mod topstykket og smadrer det!
    Stemplet kan vi ikke pille ved, da det er en motor med membran indsug-
    ning. Men vi kan da rense det. Når du renser stemplet skal du:
    1. Afmontere stemplet fra plejlstangen.
    2. Afmontere stempelringene forsigtigt.
    3. Rense stempelringenes låseriller samt stempeltoppen.
    4. Sørge for at fjerne al sod.
    Når du "samler" stemplet igen, skal du være opmærksom på at Suzuki K50
    stempelringene er koniske. Det vil sige at de kun kan sidde på én måde.
    Indsugningen på Suzuki K50 sker gennem højre motorside der er forsynet
    med en indsugningsstuds hvori plumben også sidder. Hvordan man fjerner
    plumben på en K50ér er stærkt diskuteret blandt det yngere knallert-
    publikum men den måde jeg angiver nedenfor er den jeg benyttede da jeg
    i sin tid havde en Suzuki K50!
    Først afmonterede vi indsugningssiden. Herefter målede vi ud, og ind-
    tegnede på selve studsen hvor vi skulle bore ind for at få plumben
    gjort løs. Du skal bore ind langs siden af plumben, ca. 2,5-3mm fra
    selve indsugningsstudsens kant. Herefter er plumben løsnet, men kan
    stadigvæk ikke trækkes ud. Fra motorsidens indvendige side, borer du
    nu den spærrende aluminium væk. Nu kan plumben trækkes ud ! Indsugningen
    bliver dog ikke så meget større, og derfor er det en god ide at bore
    hullet op til 16mm = giver en hel del ekstra.
    Karburatoren bør i det mindste dyses om, og indstilles. Men du kan også
    vælge at:
    1. Bore den originale Mikuni karburator op.
    2. Købe en 16mm. Mikuni karburator.
    Jeg valgte nr2, men hvis man ikke har så mange knaster til sin rådighed,
    er den bedste løsning at bore den originale karburator op.
    Hvis du borer din originale karburator op, bør du vide at det bliver en
    MEGET død knallert hvis du bare fræser et 16mm. bor direkte igennem
    karburatoren. Nej du må finde et sæt "fine" file frem, og begynde at
    file karburatoren op. Dette sker på den måde at du hele tiden
    koncentrerer dig om at file karburatoren op i den øverste del. Derved
    skulle dit slutresultat gerne ligne noget i retning af et rektangel.
    Hvis det gør det, har du filet din karburator perfekt op.
    Gearingen er også interesant på K50 idet man skal passe lidt på her.
    Jeg satte et 14 tands fortandhjul på min, og det gik hurtigt.
    Men den ultimative gearing er: 13tands foran, og 33tands bagi...så går
    det for alvor hurtigt!!
    Forrøret bød du skifte ud med et med en større indre diameter som f.eks
    32- eller 36mm. Det giver bl.a. en væsentlig bedre acceleration.
    Hvis du vil arbejde mere med udstødningssystemet på din K50ér kan det
    anbefales at skifte den originale lyddæmper ud med en ekspansionspotte
    som Proma eller andet mærke. Det giver også meget smiley
    Cylinderen er jo helt undgået tidligere, men det skete fordi du her
    har et væld af muligheder.
    Du kan vælge at:
    1. Pudse skyllekanalerne blanke i din standard cylinder.
    2. Få din standardcylinder ophohnet.
    3. Købe en 60-70ccm cylinder med stempel.
    Hvis du vælger punkt et skal du når du har cylinderen afmonteret finde
    de "fine" file frem igen. Bedst er dog pudsesten til boremaskine samt
    noget "fint" sandpapir. Skyllekanalerne skal pudses HELT blanke. PAS
    PÅ IKKE AT RIDSE. Ram endelig ikke cylinderforingen, og prøv ikke på
    at gåre skyllekanalerne længere end de er i forvejen.
    Hvis du vælger at få din standard cylinder ophohnet, skal du samtidig
    huske at få bestilt et nyt stempel hjem til den nye diameter cylinderen
    har fået. Puds gerne skyllekanalerne op i den ophohnede cylinder...det
    giver rigtig MEGET.
    Hvis du vælger at købe en decideret tuncylinder skal du vide at det
    kan koste en hel del, men det giver også meget.

    Hver gang du tuner videre på din Suzuki K50 skal du være opmærksom på
    at du skal indstille tænding og karburator, og hvis du ændrer meget på
    motoren på én gang kan du komme ud for at måtte skifte dysen i
    karburatoren ud med en lidt større for at maskinen får benzin nok.

    God fornøjelse.





Kommentér på:
suzuki k50 begræsninger ?

Annonce