{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

H M
H M
Tilmeldt:
17. jul 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hjulet låste sig fast efter tuning?!?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har rigtig meget brug for jeres hjælp.
Jeg har en kreidler easy rider, som jeg udstyret med de tunings dele i ville kunne se nede under. Det blev gjort for 2mdr siden.

Hele listen.
[K6] 1 * .TOPSTYKKE ATHENA
CYLINDER, ALU - 47,6 MM ATHENA
NÅLELEJE RACING
POWERFILTER CHROM/CHROM* (Satte jeg ikke på den gang da jeg manglede en større dyse)
TÆNDRØR RACING
UDSTØDNINGS PAKNING LUX
MEMBRANBLADE CARBON
TÆNDRØRSHÆTTE
UDSTØDNING PROMA LEGAL

Og har kørt godt! Men nu er den altså gået i stå efter jeg smed powerfilter og en dyse størrelse 106 på.

Det hele skete sådan her, jeg satte de sidste dele på, kørte en tur hvor det lignende at det hele var som det nu skulle være. Kom hjem og satte den i kælderen.

2dage senere kørte jeg en tur på ca. 15km, gik også fint end til da jeg skulle sætte den væk. Jeg trak scooteren nede i kælderen ca. 50meter ud af de 200m.

Da låste hjulet sig lige pludselig fast!!
Jeg tjekket da bremsen osv. kunne ikke se nogen fejl?!

Og det er så problemet, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Er der nogen som måske ved hvad problemet kan være?

Jeg prøvede endda at starte den efter det skete, og det løs bestemt ikke normalt eller i hvert fald noget jeg ikke hørt før. Er lidt svært at forklare om i tekst.

Men jeg snakket med min storbror senere på dagen hvor jeg fortale ham hvad der var sket osv. Og hvordan den lød! Han mente at den måske stod i første gear nu?! Som den jo ikke lige skal, og det måske kunne være noget med koblingen.
Det var i hvert fald det han lige kunne sige over telefonen efter jeg havde prøvet at forklare omkring problemet.

Hvad mener i at det kan være? Hvad er det sket?
Og hvordan kommer jeg nu videre?

Er det en ny kobling som der skal til? Da den anden kobling måske nok ikke kunne klare det pres fra de nye dele jeg købte?

Kort sagt Hjælp…

Ps. Beklager den noget lange ”forklaring” men er sgu hel ude af mig selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjulet låste sig fast efter tuning?!??
  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #1   10. okt 2004 tak for det hurtige indlæg, har ikke kigget efter om det er stempel ringene.

    Men kan det alene gøre at hjulet sætte sig fast?
    Og hvis det er, og man køber nye får man så ikke bare problemet igen efter noget tid?


  • #2   10. okt 2004 måske er stemplet sat sig, det lyder såden.. jeg vil foreslå at tage cyllen af og kig om det ser godt ud.. og så skriv et nyt indlæg smiley

  • #3   10. okt 2004 det kan ogs være lejerne


  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #4   10. okt 2004 Fik lige en snak med min bror igen, han siger at lyden kommer inde fra motoren af!
    Så at det ikke har noget med stempel ringene at gøre.???

    Med mere noget med koblingen som jeg skrev, eller måske vario’en…


  • #5   10. okt 2004 eller prøv lige at tjekke gearingen smiley

  • #6   10. okt 2004 Øhh.. det er jo ikke andet at skille da af og se om cylinder er riset/sat!... og tag koblingen af også se om den ser normal ud..

  • #7   10. okt 2004 ja også gearingen

  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #8   10. okt 2004 Hmm lyder som om at i faktisk er enige alle sammen.
    At det er noget omkring Stemplet :|

    Men forstår bare ikke hvorfor baghjulet skulle låse sig fast hvis stemplet måske har sat sig fast? hvordan hænger det sammen?

    Tænk på at det skete bare lige pludselig da jeg trak den hen af en gang så stoppede den bare og baghjulet ville ikke køre rundt mere.


  • #9   10. okt 2004 Hmm kan den starte ? smiley
    Den kan være din kobling der er smadert.. har jeg prøvet smiley det var fed så kunne jeg løbe den igen smiley hehe
    Det kan også være din gearing!.. eller dine bag lejer!..


  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #10   10. okt 2004 hehe, nej tror ikke at den kan starte, men er ikke sikker. Prøvede kun få gange da jeg ikke ville smadrer den mere end den allerede var.

    Omkring en kobling hvordan står det lige til med omkring størrelsen? jeg kan se at jeg kan købe en 105 og en 107? Hvad ligger der i min? Og hvorfor er det egentlig størrelse forskel?

    Ja jeg er en newbie inde for faget tuning og scooter som ikke virker smiley


  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #11   10. okt 2004 Ps. Håber ikke at i tror at min scooter var startet/tændt da det skete?? den var slukket og jeg trak den bare hvor det lige pludselig skete! BANG hjulet sad fast.

  • chris a
    chris a Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15
    #12   10. okt 2004 det kan også være gearingen jeg har en ven med en easy rider hvor hele gearingen havde sat sig ok motor blokken knækkede


  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #13   10. okt 2004 Chris A Hvad var det som der hel præcis havde sat sig i gearet??

  • #14   10. okt 2004 H M

    Hvorfor piller du ik bare lige topstykke af og så lige river cylinder lidt ud og kigge på stemplet inden du skiller gearingen af..? Det er da ik så svært..?


  • #15   10. okt 2004 Det har ikke sat sig. ikke når motoren ikke er igang. desuden fik du gang i den lige bagefter.
    du afmontere dit varioskjold, og tjekker kobling og så videre derind af.
    det finder du ret sikkert dit problem. og tak for en forholdsvis god forklaring da der tit er folk der skriver:
    hvad er der galt? den vil ikke køre. så med din forklaring kan det forståed.. hvis du lige skal hjælpes igang med at komme ind til koblingen, finder du under www.moped.dk (fjern skiven) en vejledning til at tage skiven men det er så samme måde du kommer der ind osv.


  • chris a
    chris a Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15
    #16   10. okt 2004 ved det den var bare smadret

  • #17   11. okt 2004 det kan jo ikke være cyllindern hvis den var slukket og han trak den..

  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   12. okt 2004 Kom nemlig også til at tænke på det samme, men kan jo så godt være koblingen eller noget med gearene?
    Er det ikke der den største mulighed ligger?


  • #19   13. okt 2004 jo det er det der er galt. omme bag i variaoen. noget derinde. det er jo ikke nemt at sige præcis hvad det er men skil det nu ad og se.. det er da den eneste mulighed!

  • H M
    H M Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #20   20. okt 2004 Okay så fik jeg og en ven endelig kigget på det.
    Det viste sig at være møtrikken til at fast holde koblings "huset" Ved ikke lige hvad det hedder!
    Men den var altså gået løs, så koblingen ramte selve holderen som så fik hjulet til at sidde fast.

    Takker for hjælpen.


Kommentér på:
Hjulet låste sig fast efter tuning?!??

Annonce