{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min motor går dårligt
  • #1   30. jan 2007 Din motor går dårligt

• #2   30. jan 2007 har du tjekket alle stel forbindelser for havde samme problem da jeg satte min motor på min sonic og der havde vi glemt den ene stel forbindelse

• #3   30. jan 2007 der er kun en ting at gøre smid aprila af H til

• #4   30. jan 2007 IKKE MIG DER HAR LAVET DET HER, INGEN CREDITS TIL MIG.

1. Hvilke symptomer ved forkert dyse?

Ved for stor dyse "pludrer" motoren, og hvis dysen er meget stor kan det evt. Resultere i at motoren drukner.

For stor: Ujævnt træk, dårlig gasrespons, pludren ved høje rpm - typisk også pludren, når man giver gas fra tomgang/lukker ned fra max. gas. Sort/mørkt tændrør.

For lille: Ujævnt træk, hvidt tændrør, hvide/grålige "peberkorn" på stempel og tændrør, motoren sætter ud ved hurtig gas-givning, yderkanten af stempeltoppen er blevet ujævn (smeltet).

2. Hvilke symptomer ved forkerte ruller?

Ved for tunge ruller, kan motoren ikke komme op i omdrejninger, som om der er noget der holder den tilbage. Det kan mærkes ved at bundtrækket er godt, men lige pludselig "bremser" scooteren, og motoren "kæmper" sig op i omdrejninger.

Ved for lette ruller tager motoren alt for mange omdrejninger i forhold til hvor hurtigt scooteren flytter sig.

For lette: Mange RPM, dårlig acceleration, RPM stiger under acceleration.

For tunge: RPM falder under acceleration, lav tophastighed.

3. Hvilke symptomer ved forkert trykfjeder?

For slap: Remmen glider; RPM stiger og falder under acceleration, afsæt varierer i styrke, hyppige rulleskift.

For tung: Remmen svides, ruller "burde" være for tunge til opsætningen, accelerationen synes "besværet".

4. Hvilke symptomer ved forkert tændrør?

For varmt: Hvidt, porcelænet er krakeleret, skal skiftes ofte, motoren sætter ud under kørsel ved høje RPM.

For koldt: Mørkt/sort, fedtet, startproblemer.

5. Hvilke symptomer ved utæt pakning?

Ujævn tomgang, varierende gasrespons, dysen virker pludselig for lille.

Hvis du lader scooteren stå i tomgang, og du så hurtigt vrider håndtaget om, så den stiger i omdrejninger. Hvis den bliver i de høje omdrejninger, og efter noget tid langsomt daler i omdrejninger = utæt.

Hvis en bund eller toppakning er utæt, så kan det nogle gange os være at den siger "Bang, Bang" når ens scooter er kold og man står i tomgang/ giver lidt gas. Altså varmer den op..

Men det er kun når den er kold

6. Hvilke symptomer ved forkerte koblingsfjedre.

For slappe
    Dårligt afsæt, den køre i lave rpm, indtil den når et hvis antal rpm, der hvor momentet ligger.

For stramme
    Dårligt afsæt. Alt for mange omdrejninger. Tager først ordentligt ved oppe i fart, hvor den falder til passende omdrejningstal.

Kommentér på:
Min motor går dårligt

Annonce