GILERA RUNNER {{forumTopicSubject}}
Jeg har en ret ny GILERA RUNNER, som er vandkølet.
Da jeg faktisk ikke ved noget omkring motor osv. Kunne jeg godt tænke mig, hvis der var nogen som kunne fortælle mig, hvad der ville være godt, at sætte på denne scooter??
Det skal siges, at jeg har pillet skiven af ved variatoren, samt lukket blindrøret på den orginale udstødning. Har godtnok en ny PROMA udstødning som ligger, men den kunne jeg ikke få til at virke. ifg. en ven, fordi min kaburator var for lille.
Den kører pt. ca. 75 km/timen. Men der er ikke for godt træk. Vil gerne ha den til at køre 90-100 med godt træk. Og det er også vigtigt, at den ikke larmer for meget.
Håber der er nogen som kan gi et godt råd om hvad man skal købe ??
mvh
Michael
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 3 Emner: 338 Svar: 1.220
Derefter er det en god ide, at købe en vario, fx en Malossi eller polini !!
Sæt selvfølgelig din proma udstødning på, det vil ikke larme voldsomt meget, men dog mere end normalt !!
jan 2004
21mm karbu ca 900kr
vario ca 500 kr
En kobling og andre ting kan også anbefales, men det er ikke nødvendigt...
Jeg er også lidt i tvivl om en 21mm karbu er nødvendigt, da jeg har hørt noget om, at ´std karbu er 17,5mm på en Runner, men jeg er ikke sikker...
Sig til hvis du har spørgsmål
jul 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
Jeg glemte lige , at skrive, at jeg også ville ha noget med mange kilometer i
Har kigget lidt på den Malossi Sport, den skulle vist være ok mht. til, holdbarheden af motoren.
Måske et dumt spørgsmål. Men hvad er vario ?? variator ??
jul 2004
Jeg skal jo bare på arbejde
jan 2004
En vario, er automatgearet !! Den som sidder på krumtapakslen, og trækker kileremmen !! Det var desuden der, at du fjernede ringen/skiven...
En vario er god at skifte, fordi den sørger for et jævnt optræk, så den trækker med samme fart, indtil du når topfart !!
Den har nogle ruller indeni, som bliver slynget ud, i takt med, at den for flere omdrejninger, jo flere omdrejninger, jo større gear - at sætte én tunvario i, er ligesom, at sætte et 6. gear i en bil.. lidt højere gear på toppen..
jan 2004
Det er se'fø'li en pansermagnet, men kører man ordentligt, er de nogen gange ligeglade !!
jul 2004
Men Jeg har fået noget at gå efter.
Tak for de gode svar
jul 2004
Har nok lidt på fornemmelsen at Malossi er noget af det bedste. Men det er jo ikke sikkert det gælder alle deres produkter ??
GILERA RUNNER