{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
202 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

GILERA RUNNER {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ret ny GILERA RUNNER, som er vandkølet.
Da jeg faktisk ikke ved noget omkring motor osv. Kunne jeg godt tænke mig, hvis der var nogen som kunne fortælle mig, hvad der ville være godt, at sætte på denne scooter??
Det skal siges, at jeg har pillet skiven af ved variatoren, samt lukket blindrøret på den orginale udstødning. Har godtnok en ny PROMA udstødning som ligger, men den kunne jeg ikke få til at virke. ifg. en ven, fordi min kaburator var for lille.
Den kører pt. ca. 75 km/timen. Men der er ikke for godt træk. Vil gerne ha den til at køre 90-100 med godt træk. Og det er også vigtigt, at den ikke larmer for meget.

Håber der er nogen som kan gi et godt råd om hvad man skal købe ??

mvh
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GILERA RUNNER
  • #1   23. jul 2004 Det ville være en god ide, at starte med en sportscylinder, fx en malossi sport, derefter køber du en 21mm karburator, det vil forbedre dit optræk enormt !!

Derefter er det en god ide, at købe en vario, fx en Malossi eller polini !!

Sæt selvfølgelig din proma udstødning på, det vil ikke larme voldsomt meget, men dog mere end normalt !!

• #2   23. jul 2004 Sportscylinder ca 1000 kr
    21mm karbu ca 900kr
    vario ca 500 kr

En kobling og andre ting kan også anbefales, men det er ikke nødvendigt...

Jeg er også lidt i tvivl om en 21mm karbu er nødvendigt, da jeg har hørt noget om, at ´std karbu er 17,5mm på en Runner, men jeg er ikke sikker...

Sig til hvis du har spørgsmål

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2004

#3   23. jul 2004 Ok Tak
    Jeg glemte lige , at skrive, at jeg også ville ha noget med mange kilometer i smiley
    Har kigget lidt på den Malossi Sport, den skulle vist være ok mht. til, holdbarheden af motoren.

Måske et dumt spørgsmål. Men hvad er vario ?? variator ??

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2004

#4   23. jul 2004 Jesper

Jeg skal jo bare på arbejde smiley hehe

• #5   23. jul 2004 En sport cylinder er vist det mest holdbare !!

En vario, er automatgearet !! Den som sidder på krumtapakslen, og trækker kileremmen !! Det var desuden der, at du fjernede ringen/skiven...

En vario er god at skifte, fordi den sørger for et jævnt optræk, så den trækker med samme fart, indtil du når topfart !!

Den har nogle ruller indeni, som bliver slynget ud, i takt med, at den for flere omdrejninger, jo flere omdrejninger, jo større gear - at sætte én tunvario i, er ligesom, at sætte et 6. gear i en bil.. lidt højere gear på toppen..

• #6   23. jul 2004 Jeg ville forresten anbefale en knækudstødning, da det gør en stor forskel på topfarten - kan give 10-15km/t + en del optræk...

Det er se'fø'li en pansermagnet, men kører man ordentligt, er de nogen gange ligeglade !!

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2004

#7   23. jul 2004 Jammen det lyder jo faktisk rigtig fornuftig. Bortset fra udstødningen smiley Går efter den gyldne middelvej smiley

Men Jeg har fået noget at gå efter.

Tak for de gode svar

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2004

#9   25. jul 2004 Jeg har kigget lidt rundt omkring. Jeg er nok typen, som giver et par kroner ekstra for noget, som jeg synes er top kvalitet. Men hvordan ser det ud her ?? Er der noget bestemt mærke man skal holde sig til, hvis man vil ha den bedste kvalitet ?
    Har nok lidt på fornemmelsen at Malossi er noget af det bedste. Men det er jo ikke sikkert det gælder alle deres produkter ??

Kommentér på:
GILERA RUNNER

Annonce