{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing (Udregning af %)
  • #1   14. sep 2003 Det er et udtryk for hvor meget "længere" gearingen er i forhold til den originale. Det vil i praksis sige at du ved samme omdrejningstal (hvis ruller og variator er det samme som før) vil køre 21% hurtigere.
    Husk i øvrigt på at dette kun gælder, hvis der er tale om udskiftning af ENTEN primær eller sekundær gearing. Hvis begge udskiftes, skal du regne den sammenlagte gearing ud, hvilket gøres ved at "gange gearingerne sammen".
    Hvis du eksempel vis har en primær gearing, der er 20% og en sekundær på 30% (Så er de hhv. 120 og 130& i forhold til den originale), er regnestykket:
    1.2 x 1.3 = 1.56 - altså 56% i dette tilfælde.


  • #2   19. sep 2003 Ja, men så er der noget der hedder rullemodstan og vindmodstand!!! smiley

  • #3   19. sep 2003 Det er selvfølgelig rigtigt, men det har nu ikke noget at gøre med gearingen... :o)

Kommentér på:
Gearing (Udregning af %)

Annonce