{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Joachim N
Joachim N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Fjerne begrænsninger på sonic og andet {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Kan lige så godt starte med at fortælle at jeg er ny her på siden og ikke har opbygget for meget viden omkring scootere endnu. Håber at i bærer over med mig :).

Har en Aprilia Sonic fra 2005, men er løbet ind i små problemer undervejs. For det første så skal jeg give min scooter choker, for at opnå maksimal hastighed, hvilket jeg finder lidt underligt.

Derudover vil jeg gerne høre hvilke begrænsninger der er mulige at fjerne på en årgang 2005, og hvad man skal regne med den vil kunne komme til at køre?

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne begrænsninger på sonic og andet
  • #1   6. apr 2006 Hehe chuck :b Ja det er let nok at fjerne. men omkring en 65-70km/t vil jeg tro (:

Det der med at du skal give choker, er nok fordi du har for lille dyse i den, på at dyse den lidt op og se om det hjælper (:

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    apr 2006

#2   6. apr 2006 Takker for jeres indlæg. Hvor køber jeg præcist de dele henne? Ville være perfekt hvis i gad at smide links. Indtil videre har jeg kun fjernet de almindelige begrænsninger, altså skiverne. Er der noget med at man kan fjerne nogle begrænsninger i koblingen? Hørte en snakke noget om det :P.

• #3   6. apr 2006 Ja, der sidder en i koblingen også, mener også det sidder en i studs'en og så en i udstødning også (:
    Du kan købe dyse i thansen. de koster vidst 19kr stykket smiley

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    apr 2006

#4   7. apr 2006 Lyder godt. Men hvordan er det lige man fjerner dem? Er der guides et sted? Ny dyse og lettere rulle, ville det hjælpe på problemet med chokeren? Og ville den få et lidt bedre optræk?

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    apr 2006

#5   7. apr 2006 Okay, der er så rimelig mange forskellige størrelser dyser hos thansen. hvilken størrelse skal jeg regne med?

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    apr 2006

#6   8. apr 2006 Okay, hmm. Var hos cykelsmeden i dag. Snakkede med forhandleren om problemet og han mente også at problemet var dyse. Dog sagde han at han ville mene standarden i 2005 årgangen på sonic var 78. Derfor erhvervede jeg mig 80 og 82 til at teste. har ikke fået monteret det endnu. Købte også lettere ruller. 5 gram, da det var det de anbefalede mig hos thansen.

Hvordan monteres ruller og hvor?

• Joachim N
    Joachim N Tilmeldt:
    apr 2006

#7   8. apr 2006 Fik byttet dyse til 66 og det er monterert nu. Alt virker perfekt indtil videre. Mange tak for rådene smiley

Kommentér på:
Fjerne begrænsninger på sonic og andet

Annonce