{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Tilkørelse af cylinder {{forumTopicSubject}}

Hey har en Aprilia SR50 DiTech og køber om ikke så længe et malossi 47mm kit.
hvordan har i kørt jeres cylinder til.. hvor mange km.? med hvilken fart. og hvor mange gange har i givet den fuld gas??
for man skal jo både passe på at det ikke sætter sig og at man ikke død køre det..!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørelse af cylinder
  • #1   31. maj 2004 jeg lod den stå i tomgang i 10 minutter og på støttebenet gav jeg den fuld hane en enkel gang så den var ekstra varm... osså kørte jeg ud på vejne stille og roligt og kørte måske 100-200km stille og roligt også fik den FULD gadaffi........ men det du skal sørge for hvis du skal race er at den skal være ORDENTLIG varm

  • #2   31. maj 2004 Tilkørsel af cylinderen er meget vigtigt hvis du vil have optimal ydelse af dit cylinderkit. Hvis du sætter kittet på og bare giver den fuldgas fra start af for at se topfarten, risikerer du effekttab eller at stemplet sætter sig. Det kræver tålmodighed at køre en cylinder til. Sådan kører du din nye jerncylinder til:

    Kør med lave omdrejninger og ikke over 1/4 gas, omkring 25 - 30 km/t (ikke hurtigere!) de første 50 km. Kør lange ture på 10 km og opefter, så den kan blive så varm så muligt. Helst ikke små ture. De næste 250 km maks. 1/2 gas, omkring 30 - 40 km/t. Prøv at varierer din hastighed, sådan at kører 5 km med 25 - 30 km/t og så gasser du op til 40 km/t og kører sådan i 5 km. Nu har du kørt 300 km. som hvilket egentlig er nok. Men jeg anbefaler at du kører med 1/2 - 3/4 gas de næste 200 km for at være sikker på at det er kørt ordentligt til og at du stadig bliver ved med at varierer din fart. Når du i alt har kørt de 500 km skal du ikke bare give fuld gas. Du skal tage det med ro. Giv den lige så stille gas og efter du har kørt omkring 20 km (gerne mere) kan du lige så stille begynde at give den fuld gas. Du skal stadig passe på med at køre med fuld gas på lange stregninger.



    Det kan være svært at køre en cylinder til. Ikke mindst fordi du gerne vil se hvad topfarten er, men hvis du også har monteret en tunudstødning samtidig. Så skal der næsten ingen ting til før du kører 50 km/t med så lidt gas så muligt. Derfor anbefaler jeg at du starter med at køre med lovlig potte, pga. at cylinder ikke skal tage for mange omdrejninger fra start af. Men efter de første 50 km. kan det være en god ide at skifte til tunudstødning (igen), da cylinderen (især ved 70cmm) simpelthen ikke kan komme af med udstødningsgassen og det vil resulterer i at stemplet soder til og vil ikke kunne yde fuld effekt. Men husk at monterer større dyse din karburator til en dyse der er 8 - 15 stører, før du kører nogen steder og det ville også være smart at komme lidt 2-takt olie i benzinen, for at være helt sikker på at stemplet ikke sætter sig. En anden ting du også skal huske: Kør aldrig din cylinder til mens at man sidder 2 på knallerten! Så skal cylinderen pludseligt yde næsten dobbelt så meget og derfor bliver den ikke kørt til ordentligt. Se også efter andre gode råd under montering af tun!


  • #4   31. maj 2004 tilkørsel sker over 500-700 km før den må fyres af og de første 300km ikke over 60km/t og husk at bruge en ordenlig 2 takts olie da dette er meget vigtigt, men ved kørsel over 100km/t vil jeg forslå castrol r30 eller super tt

  • #5   31. maj 2004 jo tak for de gode råd.. og jonas k. skal heldigvis ikke tænke på det med dyse.. for har direkte benzin indsprøjtning i.. og så følger der sådan en cdi boks med som styre hvor meget benzin der skal til men ellers tak for den grundige forklaring

  • #6   31. maj 2004 Jeg er bange for min ikke er kørt helt til...
    Efter 200km har jeg nogen få gange givet den fuld gas og nu hvor den er på 400km giver jeg ofte fuld gas...
    Kan den have tabt fart ved at jeg har gjort dette...?


  • #7   31. maj 2004 det jeg bare har hørt er at man kan komme til at død køre det.. bliver det ikke det hvis man køre 500 km uden at give den fuld gas på noget tidspunkt..??

  • #8   1. jun 2004 jeg kørte mit cyl.kit til på den måde(5-700km) og det is still going strong efter 2.5år på landevejen, så jo længe tilkørsel(pæn) jo længere tid holder tunet

Kommentér på:
Tilkørelse af cylinder

Annonce