{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Karburator problemer {{forumTopicSubject}}

Hey drenge..

o Pinasco sport 70ccm
o TP Nardo replika
o 19mm Dell'orto BE
o Std. luftkasse uden prop
o Multivar @ 4,9g

Jeg kørte med en proma legal før og brugte en 88 dyse, den kørte fint med det.
Men efter jeg har smidt Nardo'en på smed jeg en 95 dyse i... og første tur satte stemplet sig 2 gange (!) så prøvede jeg en 98, og igen satte den sig.. jeg kan self. godt bruge weekende på at fortsætte med at prøve dyser men er det virkelig normalt at man skal så højt op bare fordi man smider en knækpotte på?

Det skal også siges at jeg har nålen i 2. hak fra oven, og den kører mærkeligt nok bedst med luftskruen HELT INDE eler max. 1/2 omg. ud.

Nogle gode forslag til hvordan jeg går den til at gå ordentlig?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator problemer
  • #1   14. okt 2005 lyder underligt :S

  • #2   14. okt 2005 sæt den så den er 1 takt fra at få så meget benz som muligt og så en 95 dyse i


  • #3   14. okt 2005 Jeg bruger oliepumpen... blander ikke selv... er det nødvendigt? det har jo aldrig sat sig før selvom den har fået rigeligt med tæsk... den får self. flere omd. med Nardo'en... men alligevel...

    Jeg vil lige prøve og rode med nålen imorgen... burde det ikke betyde jeg kan skrue luftskruen længere ud ?

    Da jeg havde 12mm karbu. på gik den jo helt ud når man
    skruede luftskruen helt ind... så jeg var jo lige forundret...


  • #4   14. okt 2005 Hm. Nålen skal i bund for så meget benzin som muligt..


  • #5   14. okt 2005 Men nålen position har da ikke noget at sige ved bundgas har den?

  • #6   15. okt 2005 jo meget. når du giver fuld gaz så løfter du jo nålen helt op. og den er jo konisk så jo mere den løftes jo mere kan den suger.. og jo højere den sidder jo mere benzdampe suger den gennem nål øjet.. kik om din dyse ikke skulle være tilstoppet.. for vi kan hurtigt blive enig om det er varme der gør det.. og det kan kun være 2 ting-- enten for lidt brændstof.. eller et dårligt stempel med forkert varme udvidelse.. og det er sjællent det er stemplet.. så det er næsten sikker det er benzin mangel..

    dyser springer med 2 i mellem rum.. altså f.eks 82 - 84 - 86 - 88 osv.. nålen har 4 hakker og der kan du justere ½.. så 4 halve er lignede 2.. så du kan faktisk justere din dyse med ½.. mål på dysen.. men hvis potten er med meget mindre modstand, eller ikke er lavet til knallerten kan den faktisk være med til at det benzin der skulle have været blevet tilbage i forbrændingen kommer med ud i udstødningen.. og når det sker så er det osse at stemplet bliver for varmt og sætter sig.. da det brændstof skulle have været med til at køle den ned i kammeret... men prøv med en endnu større dyse først.. når den begynder at 4 takte og ikke vil tage omdr.. så skal du gå 2 ned i størrelsen.. og justere lidt på nålen..

    det med luftskruen. det er fungere sådan at den suger luft gennem karbutoren i et lille hul som sidder under spjæld hullet.. ca 2/3mm det er der den suger luft til at blande benzindampene med den skrue bestemmer hvor meget luft der igennem.. den suger jo gennem nåle hullet ved spjældet og der suger den luft fra det lille hul ved filteret gennem karburatoren og ned gennem forbi benzinen i svømmerhuset som så samler dampene med op fra benzinen.. men hvis du skruer skruen næsten i bund kommer der ikke meget luft gennem svømmerhuset og der bliver ikke samlet ret mange dampe op, hvilket osse kan resulteret i for lidt benz.. man siger ca 1½ - 2½ omgang.. og så passer det.. men hvis den stadivæk for for lidt så er det bare en større dyse.. men husk det kan jo osse være der sidder noget skidt i den som stopper luftgennemstrømningen forbi svømmerhuset...

    håber du har noget at gå efter..


  • #7   15. okt 2005 Ok takker for fin forklaring!

    Jeg har nu løftet nålen et hak og smidt en 95 dyse i. (og luftskruen 1½ gang ud. Den prutter noget (eller 4takter hvad det nu hedder i tomgang og meget lidt gas) men den går fint ved bundgas. Jeg går ud fra den får lidt for meget benzin nu for den har ikke sat sig igen selv efter 10 km med bundgas smiley


Kommentér på:
Karburator problemer

Annonce