Karburator problemer {{forumTopicSubject}}
Hey drenge..
o Pinasco sport 70ccm
o TP Nardo replika
o 19mm Dell'orto BE
o Std. luftkasse uden prop
o Multivar @ 4,9g
Jeg kørte med en proma legal før og brugte en 88 dyse, den kørte fint med det.
Men efter jeg har smidt Nardo'en på smed jeg en 95 dyse i... og første tur satte stemplet sig 2 gange (!) så prøvede jeg en 98, og igen satte den sig.. jeg kan self. godt bruge weekende på at fortsætte med at prøve dyser men er det virkelig normalt at man skal så højt op bare fordi man smider en knækpotte på?
Det skal også siges at jeg har nålen i 2. hak fra oven, og den kører mærkeligt nok bedst med luftskruen HELT INDE eler max. 1/2 omg. ud.
Nogle gode forslag til hvordan jeg går den til at gå ordentlig?
maj 2005
Følger: 81 Følgere: 83 Scootere: 12 Emner: 185 Svar: 2.436
maj 2005
Følger: 81 Følgere: 83 Scootere: 12 Emner: 185 Svar: 2.436
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 86 Svar: 693
Jeg vil lige prøve og rode med nålen imorgen... burde det ikke betyde jeg kan skrue luftskruen længere ud ?
Da jeg havde 12mm karbu. på gik den jo helt ud når man
skruede luftskruen helt ind... så jeg var jo lige forundret...
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 130
jun 2005
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 35
dyser springer med 2 i mellem rum.. altså f.eks 82 - 84 - 86 - 88 osv.. nålen har 4 hakker og der kan du justere ½.. så 4 halve er lignede 2.. så du kan faktisk justere din dyse med ½.. mål på dysen.. men hvis potten er med meget mindre modstand, eller ikke er lavet til knallerten kan den faktisk være med til at det benzin der skulle have været blevet tilbage i forbrændingen kommer med ud i udstødningen.. og når det sker så er det osse at stemplet bliver for varmt og sætter sig.. da det brændstof skulle have været med til at køle den ned i kammeret... men prøv med en endnu større dyse først.. når den begynder at 4 takte og ikke vil tage omdr.. så skal du gå 2 ned i størrelsen.. og justere lidt på nålen..
det med luftskruen. det er fungere sådan at den suger luft gennem karbutoren i et lille hul som sidder under spjæld hullet.. ca 2/3mm det er der den suger luft til at blande benzindampene med den skrue bestemmer hvor meget luft der igennem.. den suger jo gennem nåle hullet ved spjældet og der suger den luft fra det lille hul ved filteret gennem karburatoren og ned gennem forbi benzinen i svømmerhuset som så samler dampene med op fra benzinen.. men hvis du skruer skruen næsten i bund kommer der ikke meget luft gennem svømmerhuset og der bliver ikke samlet ret mange dampe op, hvilket osse kan resulteret i for lidt benz.. man siger ca 1½ - 2½ omgang.. og så passer det.. men hvis den stadivæk for for lidt så er det bare en større dyse.. men husk det kan jo osse være der sidder noget skidt i den som stopper luftgennemstrømningen forbi svømmerhuset...
håber du har noget at gå efter..
jun 2005
Jeg har nu løftet nålen et hak og smidt en 95 dyse i. (og luftskruen 1½ gang ud. Den prutter noget (eller 4takter hvad det nu hedder i tomgang og meget lidt gas) men den går fint ved bundgas. Jeg går ud fra den får lidt for meget benzin nu for den har ikke sat sig igen selv efter 10 km med bundgas
Karburator problemer