146 visninger
|
Oprettet:
Indsugnings forstærker? {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg vil gerne have noget mere information om "indsugningsforstærkere"
1: Hvordan fungere de? Hvad hjælper de, og giver det noget?
2: Hvordan installeres den?
3: Andre tekniske detaljer?
mar 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 598 Svar: 954
dec 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 3 Emner: 138 Svar: 1.667
Det den gør er bare at suge dedampe der er til overs fra cyllen når den arbejder, istedet for at karbuen 'genbruger' det..
okt 2004
Følger: 43 Følgere: 42 Scootere: 7 Emner: 362 Svar: 2.729
maj 2005
Følger: 50 Følgere: 51 Scootere: 1 Emner: 245 Svar: 2.428
jun 2005
Følger: 49 Følgere: 52 Scootere: 5 Emner: 171 Svar: 1.537
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 35
hvis i en dag piller luft filtret af og gazzer op kan i faktisk se at der står en lille gaz sky ud af karburatoren i takt med at maskinen tager omdrejninger.. det er det forstærkeren den griber og propper tilbage i motoren..
når din motor begynder at suge åbner den membranenerne eller stemplet paserer indsugningen.. og der dannes self et undertryk. den suger så i karb-- men osse lidt i forstærkeren som så får undertryk i beholderen. når det så er at motoren lukker for indsugningen, så er der jo stadivæk fart på luften som var på vej ned til cylinderen.. og det danner et lille overtryk i indsugningen ( som så ville have fløjer ud af karburatoren ).. men når der jo så er undertryk i forstærkeren så suger den det overtryk som er i indsugningen op i forstærkeren og danner et lille overtryk i forstærkeren. og næste gang din motoren så suger så suger den osse i forstærkeren igen (som har overtryk i sig ) og den afgiver så det den har suget op fra sidste indsugningen.. og der kommer lidt extra ind i forbrændings kammeret denne gang. og den sekvens den fortsætter.. det er ikke meget det giver, kun lidt optræk, men lidt har osse noget af sige.. det er f.eks brugt meget på gross maskiner da lidt kan give sejren..
jeg håber i kan forstå hva jeg skriver. men det er altså sådan den virker--
Indsugnings forstærker?