{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Baghjulsleje Derbi senda. {{forumTopicSubject}}

Hej SG!

Min baghjulsleje er jeg ret sikker på gik i højre side af baghjulet? venstre side var intakt stadigvæk.

Dog fandt jeg en krydspind inde i baghjulet som det ligner jeg ikke kan finde på speedline?

Hvordan går man an med at skifte et baghjulsleje og renovere det på en derbi senda?
Hvilke dele skal bruges?:)

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af én væg – lille opgave 800 kr.
  • Afmontering og vurdering af vandhane 1.270 kr.
  • Fræse stub 850 kr.
  • Montering af to toiletbræt 600 kr.
  • To tagsten er faldet ned 1.500 kr.
  • VVS-montering og -reparationer ophæng af toilet i Vejle smaragdvej 3 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baghjulsleje Derbi senda.
  • #1   22. jul Jeg brugte bare akslen da jeg sku.
    Eeeller brugte jeg en topnøgle stang?
    En eller anden stang der lige ka komme ind fra modsatte side, og gokke rundt i kanten på det døde leje så det bliver skubbet lige ud, ikke skævt ud.
    Så rense og smøre lejesædet i fælgen med frisk fedt, og gokke det nye leje forsigtigt i med en top der passer på yder ringen.
    Gerne med gummihammer eller træhammer så den ikke får slagene i stød, men i mere nænsomme skub.
    Du ka høre lyden ændre sig fra "gonk gonk" til "tink tink" når det er sat i bund.

Speedline har ikke så meget endda.

Kig kgi, sccooter-attack osv.

Jeg skiftede begge lejer fordi man alligevel er derinde, så dyre er lejerne ikke, og plus det kan ikke være sundt for det andet leje at det har sku tage så meget af slæbet, så når der kommer frisk leje i den anden side blir det gamle der sidder tilbage nu til det svageste led, og vil gå før eller senere, men sikkert før det friske leje.

Har vist også gjort det på min hm moto.

• #2   22. jul jaja tænkte ogs begge skulle skiftes det rigtigt, Men der skal et leje i hver side igors? og så skal krydspinden bare igennem?

• #3   23. jul Mjaaa. Når du skiller den ad ska du holde styr på spacere i højre og venstre side, og se om der er en spacer i navet på fælgen.
    Men ha to lejer.
    Et i hver side. Med hul i midten til baghjuls akslen.
    Og kædestrammerne i bagsvingeren ska på igen så kæden ka justeres igen

• #4   25. jul Lejet i højre side er sprunget er jeg ret sikker på, vedhæfter nogle billeder. Hvordan ville man bære sig af med at få det ud? Har prøvet at varme en masse prøve ag tage det med en papegøjetang..
    Skal man varme den sindsygt meget og så prøve at slå den ud bag fra?

profilbillede
  • #5   25. jul Varme sku være unødvendigt.
    Bare en stang ind bagfra og bask til lejeringen. Så kommer den ud.

• #6   26. jul Lidt urelateret spørgsmål
    Men jeg havde dobbelt 250cc yamaha kølerer på derbien men den venstre gik i stykker.
    Så nj kører jeg 1 enkelt 250cc yamaha køler eller hvad man nu siger?
    Kan den køle en 88br?
    Eller er 77br grænsen for enkelt køler? Tænkte nemlig eftersom det var dobbelt 250cc kølere kan en enkelt godt håndtere 88br?

• #7   26. jul Pas.
    Hvis det er koldere vejr end sydeuropa går det nok an hvis man ikke kører den for hårdt.
    Bare den ikke blir for varm.
    Så må man bare la den køle lidt af

Kommentér på:
Baghjulsleje Derbi senda.

Annonce