362 visninger
|
Oprettet:
Baghjulsleje Derbi senda. {{forumTopicSubject}}
Hej SG!
Min baghjulsleje er jeg ret sikker på gik i højre side af baghjulet? venstre side var intakt stadigvæk.
Dog fandt jeg en krydspind inde i baghjulet som det ligner jeg ikke kan finde på speedline?
Hvordan går man an med at skifte et baghjulsleje og renovere det på en derbi senda?
Hvilke dele skal bruges?:)
Tak på forhånd
sep 2003
Følger: 20 Følgere: 668 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.870
Eeeller brugte jeg en topnøgle stang?
En eller anden stang der lige ka komme ind fra modsatte side, og gokke rundt i kanten på det døde leje så det bliver skubbet lige ud, ikke skævt ud.
Så rense og smøre lejesædet i fælgen med frisk fedt, og gokke det nye leje forsigtigt i med en top der passer på yder ringen.
Gerne med gummihammer eller træhammer så den ikke får slagene i stød, men i mere nænsomme skub.
Du ka høre lyden ændre sig fra "gonk gonk" til "tink tink" når det er sat i bund.
Speedline har ikke så meget endda.
Kig kgi, sccooter-attack osv.
Jeg skiftede begge lejer fordi man alligevel er derinde, så dyre er lejerne ikke, og plus det kan ikke være sundt for det andet leje at det har sku tage så meget af slæbet, så når der kommer frisk leje i den anden side blir det gamle der sidder tilbage nu til det svageste led, og vil gå før eller senere, men sikkert før det friske leje.
Har vist også gjort det på min hm moto.
maj 2025
Følger: 12 Følgere: 152 Emner: 43 Svar: 97
sep 2003
Men ha to lejer.
Et i hver side. Med hul i midten til baghjuls akslen.
Og kædestrammerne i bagsvingeren ska på igen så kæden ka justeres igen
maj 2025
Skal man varme den sindsygt meget og så prøve at slå den ud bag fra?
sep 2003
Bare en stang ind bagfra og bask til lejeringen. Så kommer den ud.
maj 2025
Men jeg havde dobbelt 250cc yamaha kølerer på derbien men den venstre gik i stykker.
Så nj kører jeg 1 enkelt 250cc yamaha køler eller hvad man nu siger?
Kan den køle en 88br?
Eller er 77br grænsen for enkelt køler? Tænkte nemlig eftersom det var dobbelt 250cc kølere kan en enkelt godt håndtere 88br?
sep 2003
Hvis det er koldere vejr end sydeuropa går det nok an hvis man ikke kører den for hårdt.
Bare den ikke blir for varm.
Så må man bare la den køle lidt af
Baghjulsleje Derbi senda.