{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Adin A
Adin A
Følgere: 219 Emner: 29 Svar: 113

94 2 fast {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at bygge en 94 cc 2 fast og det eneste jeg mangler er udstødningen. Skulle jeg vælge 2fast 86-94 udstødningen eller 2fast 100cc ?

Her er ops:

2fast: 94cc 2 fast (Flowoptimeret/porte renset)
Stage6 R/T: 90 rod, 44 slag tap
Udstødningen : ?
Malossi: MHR team 2 tænding

Keihin: 28mm BD karburator
Tvorup tuning: Foey indsugning
Foey studs
Foey membran plade
KX 85 v-force membran

Polini: Evo 2 variator
Stage6: Cnc blæserhjul
2fast: CNC remskiver
Polini: Evo OR Aramid kilerem
Stage 6: Torque control 107mm kobling
Polini: Polini evo 2 107mm koblingsklokke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt under hæk 650 kr.
  • lægning i fliser ca 3,2 kvm 1.030 kr.
  • Mindre ophængsopgaver på væg 1.000 kr.
  • Nedtagning af køkken 1.000 kr.
  • Hænge to sengeborde op 350 kr.
  • Rette / støbe stolpe til komposit hegn 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  94 2 fast
  • #1   14. apr Du vælger den udstødning som de anbefaler …. Og har du en 94cc setup , så bruger du en udstødning som er bygget til det setup -.-
    En 100cc cylinder kit har nemlig en smule længer slag ,end 94cc cylinderen og det kan give lidt trælshed der for dig hvis du så bruger en udstødning på 100cc som er bygget til at kunne arbejde med et længer slag end udstødningen på 94cc som er bygget til kit med en smule korter. Slag ….

Så var jeg dig ville jeg uden tvivl have købt 86-94cc udstødningen når nu det er dit kit er på 94cc

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#2   14. apr #1

Tak for svaret. Jeg var egentlig bare forvirret over hvorfor der ikke var en udstødning lavet specifikt til 94 2fast. De udstødninger jeg fandt hed 86-94. Jeg var bange for, at det ville yde mindre. Jeg fandt dog også 94 udstødningen på mange forskellige hjemmesider, men den var udsolgt på dem alle, så jeg tænkte det var enten 86-94 eller 100cc, og den udstødning jeg specifikt har brug for er udsolgt/ikke produceret længere. Det er derfor, jeg overvejede 100cc versionen smiley

Med lidt mere undersøgelse fandt jeg den. På lager, til lang mina og til 94 2fast :
    https://hkstore.de/index.php?id_product=41&controller=product&id_lang=2

Eller kodenr.: TFAST031

• #3   16. apr Jammen har de ikke lavet en udstødning bestemt ment til 94cc udgaven , eller er det en anden brand som har det …….
    Jeg ved der findes andre mærker som også laver rør til 2Fast osv, og som ligner den originale 2Fast udstødning . Har du aldrig set på dem som en mulighed til dit 94cc projekt , eller kender du ikke de modeller

• #4   16. apr Se her … jeg mente nok der vandet noget som var specifikt ment for 94cc opsætninger . Og den udstødning ligner jo 2Fast sådan nogen lunde …

https://teamarcoshop.com/en/product/marmitta-jolly-94-minarelli/

• #5   16. apr Angående den 2Fast rør du fant , Hvis altså 2Fast direkte har lavet en udstødning til netop 70cc - 86cc - 90cc - 94cc - 100cc så kunne jeg ikke tro det helt for sjovt , forstået på den måde at hvis man køber 2Fast 94cc cylinder kit og monter , så det vigtig deres kit også for et rør der passer . Her i dit tilfælde så er det en 94cc udstødning
    Så hvis det er du finder en udstødning der egnet til både 86cc & 94cc og det netop er 2Fast 94cc du har monteret , så havde jeg nok ikke valgt gå med 86cc-94cc udstødning til for dit 2fast , men i stedet gået med en udstødning som kun allene var egnet til 94cc setup`s
    Men må indrømme jeg havde sku glemt alt om at 2Fast også havde lavet en 94cc udstødning . Jeg mente netop det var 86cc-94cc model de havde lavet som var egnet til de to kit sammen … he he …
    Men med det sagt , hvis 2fast har lavet en 94cc udstødning til deres 94cc cylinder kit , så tror jeg næsten også det vigtig for ydelsen skyld at du finder en udstødning som er specifikt lavet til et 94cc cylinder kit …… fordi jeg tror alligevel hvis man har et 94cc cylinder kit og så man bruger en udstødning som er egnet til til 86cc-94cc cylinder kit , så tror jeg faktisk at den her 86cc/94cc udstødning,s model , ville gøre mere gavn for 86cc cylinderen ? end hvad den ville for et 94cc cylinder kit ….. og Det tror jeg for den grund , at et cylinder kit , ( Hvis vi tænker på ydelsen?) At den så bedre ville kunne tåle hvis en udstødning var en lille bitte smule for lille frem for hvis den ville være for stor… her tænker jeg mest på at hvis den er lidt for stor så mister man på en måde lidt optrækket , eller du ved optrækket kan føles mere fladt i det men den alligevel have en fin topfart , hvor i mod hvis udstødningen evt er lidt for lille i stedet for , så er det tit man oplever at optrækket faktisk forbedre en hel del , men dog bliver topfarten lidt mindre i det ? hvilket jeg syndes lidt bedre om ….. men sådan er man jo forskelligt på de fronter .. he he

• #6   16. apr Hvordan fik du klaret det med pladsen i krumtaps huset så krumtappen kan være der ..
    og hvad bruger du af krumtaps smiley

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#7   17. apr #6
    Jeg fræser det selv ud på en fræser smiley

Jeg bruger en stage6 r/t 44 slag 90 rod tap.
    Krumtapshuset ska fræses ud til 76.8 mm (+ 0.2 mm). Ud fra midt af lejet. Så ska der planfræses 2,5mm på hver blokhavldel og så indsættes en 5mm 2fast spacer. Man sætter spaceren i, så man har en pakningsoverfalde at leje med. Når man fræser ud til 44 slag mister man en god del pakningsoverflade, og spaceren hjælper dig med at få noget at det overflade tilbage.
    Spaceren ska også fræses ud til de 76.8

Så ska der fræses 57.2 (+- 0.1) med en dybte på 16mm, ud fra midt af pindboltene. Så ka cylle også passe. Så fræses der også naturligtvis ud til en kx85 membran, og så ska man fræse rigtig meget ud til skyllekanaler. Der er alligevel noget arbejde bag ved det.

• #8   17. apr Endelig en der tør at gå i mod alle de meninger der findes omkring at gøre sådan noget med en fræser selv , fedt gjort af dig …
    Jeg skal selv i gang med det og det bare at tage alt den tid det tager , så skal det nok gå , og så ikke være så nervøs for at det ikke er 100% præcis osv …
    Medhensyn til krumtappen , så er det også præcis den krumtap jeg selv ville bruge til sådan et projekt ….

Har du billieder af dit projekt …

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#9   27. apr #8

Jeg får det lige lavet her i løbet af ugen, så ka du lige få nogle billeder smiley . Har dog et billed af cylle og tap.
    Jeg tror ikke engang det ska være så præcist og perfekt lavet. Har set folk fra usa fræse det ud med en håndrimmel, og deres maskiner køre fejlfrit med massere af krafter. Det er sårn 49ccscoot og mange andre har gjordt det.

Det ville hellere ikke mening at betale gt 1800 + planfræsning, når jeg bare selv ka gøre det. Nu er jeg jo også industritekniker smiley
    Den "nemme" del er fræsning. Det der er lort er opspændingen.

Den stor halvdel er nem nok. Man tager bare gearing ud, så sidder blokken rimligt flad. Man checker dog lige om overfalden er true og så fræser man.
    Den lille halvdel er en hovedpine. Man ska bruge bloks og få alt til at sidde lige.
    Hvis du har fræst før, og har okay styr på det er det tænker jeg det er en 2-4 timers job.

profilbillede
  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#10   27. apr #9

profilbillede
  • #11   28. apr Hvorfor har du købt en spacer , var det ikke ikke 94cc du købte , eller blev det måske 100cc i stedet

Kommentér på:
94 2 fast

Annonce