For bred rem på neos {{forumTopicSubject}}
Hey scooterforum
Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad rem jeg skal bruge til min neos. Hvis jeg googler modelnummeret på den originale rem, som sidder i min maske, står der, at den er 16,5mm bred, men hvis jeg selv måler den, er den kun omkring 14 (det er med sikkerhed den, der sad på originalt, da modelnummeret er på den. Jeg ved dog ikke hvad tidligere ejer har gjort ved den). Da jeg ikke vidste dette, købte jeg en melodi x-special belt, som burde passe nogenlunde med dimensionerne. Det er ALT for bredt, og jeg har ikke kunne få andre remme end den, slidte, originale til at passe ordentligt. Der kan ikke laves mere plads ift. shim, og jeg kan ikke finde nogen rem, som er så smal. Desuden er x-special også en smule for kort.
Tak på forhånd
sep 2003
Følger: 20 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.840
Ka se der også er en 751x16
Original er 754x16,5.
Den du har er bare tyndslidt. Ekstremt tyndslidt. Heldigt den ikke knækket med fart på.
Det lyder som en fejl40.
Den ska passe i den malossi.
Medmindre du har købt overrange udgaven, for den passer med garanti ikke i.
Bare klem remskiverne bagi sammen, prop remmen godt ned, så er der slup foran og så ka du montere blæserhjul foran og så lige trække remskiverne rundt nogen gange så remmen går i bund foran.
Den ská jo sidde i spænd foran når den er monteret. Ellers griber den ikke i laveste gear
For bred rem på neos