{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
43 visninger | Oprettet:

Emil G
Emil G
Online Tilmeldt:
24. jun 2025
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 4

MK2 hot gider ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej SG jeg har en hot50 med Denne opsætning

24mm stage 6
c16
Mk2 Racing 70cc AC
Italkit
Athena race ø12 tap
også tun vario side

Den gider ikke at starte når vi sætter boremaskinen på krumtappen og drejer rund sker der ingen ting. Den laver 6 bar i kompression der er fin gnist og tøndrøret er vådt. Vi har også prøvet at sætte hånden for karburatoren og give den start spray. Vi har også sat et stykke pap over karbuen også skød den flammer inde i karbuen og det lød som om den kørte og der kom røg ud af udstødningen men med det samme vi stoppede boremaskinen skete der ingen ting. Hvad kan være fejlen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte to lamper op i loftet og hæng TV op med vægophæng 1.020 kr.
  • Leveret gipsplader 5 stk til 4 sal på Vesterbro. Gipspladerne skal være 13 mm, 90 x 240 800 kr.
  • Spotlys i spisestue virker ikke 650 kr.
  • Radiators won’t switch on 700 kr.
  • Udskiftning af føler til udelamper som pt. Ikke vil slukke 800 kr.
  • Bygge en gipsvæg med isolering 3.320 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MK2 hot gider ikke starte
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.172
    #1   i dag kl. 16:02 Tænding ikke justeret korrekt ?

• #2   i dag kl. 18:13 Det kan være muligt at i har kommet til at stille tændingen efter top

• Emil G
    Emil G Online Tilmeldt:
    jun 2025

#3   i dag kl. 19:08 Tændingen står 1,4 før top målt med mikrometer

• Reject ™

#4   3 timer siden Hvis du er sikker på tænding står korrekt, så vil jeg kigge nærmere på det kompression, 6 bar er ikke meget, men jeg ville dog alligevel forvente den ville starte med startspray.

Det kræver trods alt kun gnist, benzin/luft og kompression før en 2takt vil starte, så der er noget der mangler, derfor var det oplagt tændingstidspunktet var forkert, men lav kompression kan også gøre det.

• Emil G
    Emil G Online Tilmeldt:
    jun 2025

#5   2 timer siden Hvad er der at kigge efter når du siger kompression jeg har købt scooter med cylinderen brugt og har givet den et sprit nyt mk2 tollerance b stempel og friske pakninger så kunne ikke se hvordan jeg skulle kune øge kompressionen. Hjælp gerne. Har også en video hvor jeg viser hvad tændingen står og kan godt sende den til dig hvis du var nysgerig. smiley

• Reject ™

#6   2 timer siden Jeg ville forvente noget mere end 6 bar på et Stage 6 Racing mk2 kit, selvom stempel er nyt kan kompression stadigt være for lav - hvad tolerance stempel var det originale ?

• Emil G
    Emil G Online Tilmeldt:
    jun 2025

#7   1 time siden Det der sad på før var det stempel der kom med kittet da det blev købt for første gang skal jeg prøve måske at give min bundpakning noget flydendepakning også måle squish og bare håbe det ik er helt kneppet.

• Reject ™

#8   1 time siden Du skal ihvertfald have justeret squish, det er vigtigt på sådan et kit.

Jeg går også ud fra din kompressionsmåling er lavet med fuld gas ?

• Emil G
    Emil G Online Tilmeldt:
    jun 2025

#9   1 time siden Det er den ikke vidste jeg ikke man skulle men kan det skyldes i at den er i 2 bar underskud? smiley smiley

Kommentér på:
MK2 hot gider ikke starte

Annonce