102 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor dør den når jeg slår choker fra. VIDEO {{forumTopicSubject}}
Hvorfor dør den når jeg slår choker fra. Der sider en 138 dyse i og clipsen sidder midt på. Ops er mk2 Racing, c21, 28mm Nibbi Racing, italkit, 360 studs
Kan det evt være falskluft. vis ja hvordan vil i tjekke efter det?
https://www.youtube.com/shorts/dFb-oICemhY
Jeg hved ikke hvad nummer tomgangsdysen er men det er den orginale på nibbi racing 28mm.
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.937
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.648
Men Normal sker det du oplever der hvis blandings skruen er skruet for langt ud af karburatoren , eller hvis den direkte mangler den her lille orings pakning.
Jeg ved det lyder underlig , fordi du tilsætter mere luft i forvejen med chokeren.
Det kan også ske hvis din hovede dyse er alt alt alt forstår , også for at få dem til stå i tomgang tilsætter man mere luft til brændstofsystemet via chokeren trukket så hvis du lukker chokeren , lukker du af for den ilt som det kræver for dit cylinder kan stå i tomgang…
Og sidst men ikke mindst …. Så har du husket at skrue din tomgangs skrue langt nok ind så den løfter gasspjældet nok op til at kan holde sig i tomgang ..
Når det så er sagt.. så er 138 hovede altså også rigtig meget for et kit som stage6 Mk2 Racing cylinder ….
Hvis din PWK 28mm karburator er en Nibbi Black Line pro .. så er det vist nok en tomgangsdyse på 32 den bliver solgt med .. og det ret lav også — men jeg holder mest på det din hovededyse på 138 den er alt for stor , det lyder også lidt hen i mod at den drukner sig selv når du slipper chokeren ,
Mit Polini evolution 3 på min Aerox jeg er ved bygge op , bruger en hovededyse på 132.
https://www.instagram.com/reel/DRXpQbwkS_I/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
maj 2023
Følger: 5 Følgere: 506 Scootere: 2 Emner: 121 Svar: 383
Skal man bare skrue luftskruen helt ud og så kan man se der hvor den lille oring skulle sidde
Jeg har ikke rigtig rørt hved min tomgangs skrue andet end at skrue den lidt ud og ind, men det vil jeg selvfølgelig få kigget på
Hvad tænker du så er en god start at starte med iforholdt til hoveddyse og tomgangsdyse?
Lige til sidst så fandt jeg ud af at min nål så sådan her ud. Kunne det have en stor betydning for benzin tilførsel i tomgang?
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.937
Din choker giver mere benzin ikke luft.
Din nål må ikke være bøjet, men det er ikke grunden til dit tomgangs problem.
I og med den fint holder tomgang med choker, tyder det på den mangler brændstof, hvilket oftest, skyldes falsk luft eller tæt tomgangsdyse så hvis din dyse ikke er tæt, må man formode den suger falsk luft, netop derfor er det første du gør, at fortage en leak down test.
Hvorfor dør den når jeg slår choker fra. VIDEO