Jog AS gider ikke starte? {{forumTopicSubject}}
Hejsa SG:) min AS gider ik starte,
Jeg hentede den og der kunne den sagtens starte, den væltede dog under fragt (den ramte ikke noget fordi den var spændt så hårdt den hang bare i luften) men så shimmet jeg den lidt mere da jeg kom hjem og ændret ruller og så tjekkede jeg gnist og ingen gnist.
Har derefter købt ny cdi og stator og tændrør
Den gider stadig ikke starte, her er hbordan den føles og hvordan jeg har samlet det.
Cylinderen har en squish på 0,65-0,7 og den har deg helt fint ingen huller eller noget.
Tændrør har blå gnist (BR9ES)
Italkit cdi er monteret til sædekassen så den ikke får stel på selve cdien men der er en stel ledning fra stel til kickstarteren. Har prøvet med og uden dødmandskontakt det virker stadig ikke, helt ny stator og cdi, har prøvet med 2 forskellige tændrørshætter og 2 forskellige cdier.
Den får benzin og jeg kan mærke karburatoren suger luft, membranen har det fint.
Dog den laver kun gnist når jeg virkelig træder i gennem på kickstarteren (relativt hårdt spark) kan det være den ikke får nok omdr. For at starte? Eller det er for lidt for at få en stærk gnist? Evt. for aggresiv shimning? Dog jeg kan træde kickstarteren omkring halvvejs ved bare at sætte min fod på den uden krafter eller i hvert fald mild vægt
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.147
maj 2025
Følger: 12 Følgere: 122 Emner: 33 Svar: 79
Jog AS gider ikke starte?