218 visninger
|
Oprettet:
Krumtap går stramt {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Jeg er i gang med mit jog r projekt hvor jeg er noget til krumtaps delen. Vi har fået presset lejerne i med en presse maskine fordi lejerene ikke kunne komme i med varme og kulde. Vi havde så puttet krumtap i og den anden halvdel på og spændt fast da vi så mærkede på krumtappen at den kørte meget stramt vi prøvede at banke slør ud men det virkede ikke(der er ikke simmeringe i) men når vi løsnede skruende igen så kørte den fint igen
Skal også lige sige at så god er jeg heller ikke med scooter endnu
nov 2023
Følger: 17 Følgere: 129 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 114
Hvis nu ikke du havde kunne få din lejere i så har du enden ikke din blok varmet nok op eller dine lejere kolde nok eller så har du de forkerte lejere. man skal gerne bare kunne varme blokken op og smide lejerene i, en hydraulik presser er til omkring 60-tons tryk, den plejer man at bruge til gearkasser, og selv der kan man stadig bare bruge varme.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 784 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.523
jun 2025
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 8 Svar: 2
dec 2024
Følger: 23 Følgere: 63 Scootere: 1 Annoncer: 2 Emner: 16 Svar: 28
nov 2023
Følger: 17 Følgere: 129 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 114
Nu kommer jeg fra et værksted med en stor stenhøj hydraulik presser med op til 60 tons tryk.
jeg ved godt man ikke for 60 tons tryk i brug, men det var mere et tal på hvad en presser kan trykke med, men vi kan godt blive enig om at det er lidt skævt at bruge en hydraulik presser til at samle en blok
jun 2012
Følger: 75 Følgere: 78 Scootere: 6 Emner: 125 Svar: 2.633
Så varmer du den store del af blokken op til omkring 80 grader. så glider lejet lige i.
Så varmer du den lille halvdel op mens du venter til at lejet i den store halvdel er varmet op fra blokken. Så sætter du krumtappen i uden værktøj. den skal gerne glide lige i. og så skal lejet i den lille blok. og så venter du 5 minutter indtil det leje er varmt og så sætter du blok halvdelene sammen.
jan 2008
Følger: 1 Svar: 92
Krumtap går stramt