Udstødning og karburator valg {{forumTopicSubject}}
Står og er i gang med at lave et setup til min derbi og er lidt i tvivl om hvad udstødning og karburator jeg vil have, tror at udstødningen bliver en flaskehals men kom med jeres viden
88cc Stage6 Streetrace
Stage6 HPC 45mm krumtap
Exhaust Stage6 Streetrace
Carburetor PWK Stage6 R/T 26mm
Reed Valve Stage6 R/T Viton AM6/Derbi
Intake Manifold Stage6 360° AM6/Derbi Red PWK 19–28mm
Reed Valve Spacer 5mm AM6/Derbi Stage6 Red
Kit 5-Disc Clutch Stage6 R/T + Gear Oil Derbi
Gearbox Complete Top Racing Derbi Euro 3
Internal Rotor Ignition MVT Premium With Light Derbi Euro 2/3
Water Pump High Flow With Cover Stage6 R/T Red Derbi Euro 3/Euro 4
Double Radiator Kit Universal
nov 2023
Følger: 17 Følgere: 124 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 110
jun 2025
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 5
nov 2023
Følger: 17 Følgere: 124 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 110
Nu sagde jeg også "cirka" samme opsætning, jo der var 88br racing på. Men igen hvis du har købt stage6 88cc streetrace kitttet, så ville jeg beholde den udstødning der kommer med, da den er lavet til kittet. men ville nok stadig kikke ind i at smide 28mm på.
Har mange bekendte der selv køre med 28mm på 70cc mhr osv.
jun 2025
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 5
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.796
https://www.rrd-preparation.com/en/pack-engine-for-mecaboite-driving-derbi-euro3/36213-maxi-cylinder-crankshaft-jar-kit-stage-6-streetrace-88-fonte-for-derbi-euro-3-euro-4.html
Men der er rigtig mange forskellige streetrace udstødninger så afhænger af hva for en af dem du tænker på
Mht karburator ville jeg gå mindre.
Evt en s6 pwk 24mm.
Men så igen, maxiscoot/stage6 testede oprindelg BR kittet og lagde effektkurven ud som salgs reklame. Mener det smed 26 hk eller deromkring, men pointen er at det gjorde de med en 24mm karb.
Så big racing kittet er lavet til en 24mm karburator.
Så streetrace ville jeg personlig ikke sætte større på
snarere tværtimod.
På min derbiprilia rx har jeg 21mm på til 80cc sport og en sport/midrace udstødning.
Passer faktisk ok til men købte oprindelig den 21mm pwk fordi jeg troede jeg sku ha 88cc big racing på, og ville ha så meget power ved lave og medium omdrejninger som muligt.
Selvom den så kun ydede 22hk.
Fandt en simpel karvurator størrelse beregner hvor man indtaster peak power omdr tal for cylle og udst. Samt boring og slaglængde.
Den sagde vist 26mm til race, 23mm til en god allround maskine og 20mm til offroad/enduro kørsel.
Så købte en 21mm og prøvede at finde en udstødning til 88cc s6 br, men fandt ud af det aldrig ville blive helt godt så købte det andet setup istedet og brugte bare karbuen. Den er en god størrelse til en allround maskine, som jeg endte med at bruge den som (ku jeg forudse).
Udstødning og karburator valg