{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
302 visninger | Oprettet:

sam N
sam N
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ny kaburator gider ikke tænde mere {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en jog r fra 2005 jeg har lige købt nogle dele til den og skulle endelig til at have den nye kaburator på men der den endelig er kommet på gider den ikke starte der kommer Benz ned til karburatoren og jeg har leget med skruerne intet hjælper den startede lige 2 gange men gik hurtigt ud da jeg holde hånden får luft filter indgangen og når jeg sprøjter starter spray tænder den også hvad skal jeg gøre er det bare indstilling ?( Det en 19mm Black edition. Kaburator )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kaburator gider ikke tænde mere
  • #1   7. nov Husler du at trække chokeren?

• sam N
    sam N Tilmeldt:
    jun 2024

#2   7. nov Mangler lwk en choker men slukker selv med starter spray fik den tændt i dag men den skal indstilles og det kan jeg sku ik finde ud af ??

• #3   7. nov Det hjælper lidt vis du skriver opsætning smiley

• sam N
    sam N Tilmeldt:
    jun 2024

#4   7. nov Opsætning er
    Udstødning : mallosi Wild lion ??
    Polini 50cc sport ??
    Polini hi speed variator ??
    Polini 6,9g ruller ??
    Polini speed clutch 3G ??
    mallosi hvid trykfjeder ??
    19mm Black edition carburetor??
    Hipe luft filter ?? Men har fået den tændt tror bare den skal have en choker og indstilles rigtigt

• #5   7. nov Og dysen ?

• #6   8. nov Mangler en choker???

Du roder med noget der ikke er komplet og undrer dig over at den ikke starter?

Dysen er pisse ligegyldig, i forhold til om den starter eller ej.

Pil dysen ud og se selv forskellen.
    Husk at man IKKE drejer på gashåndtaget, når motoren er kold.

• sam N
    sam N Tilmeldt:
    jun 2024

#7   8. nov Dysen er 85

• sam N
    sam N Tilmeldt:
    jun 2024

#8   8. nov Ja det er lidt dumt glemte købe en choker har en på vej tho og har fået den tændt den skal bare indstilles og have chokeren på nu

• #10   24. nov Du nævner den har været opstarte 2 gange kort
    Og bruges der start spray starter den også når han holder hånden for luftfilterhullet …

Det kan godt indiker lidt motorens problem enten er membranen og ellers er det bare tændrøret .. fordi hvis hånden sættes foran luftfilter indgangen på karburatoren så starter den op MEM går ud hurtig igen ,Det kunne godt indiker lidt at membranpladerne ikke lukker helt tæt når det skal skabes tryk i motoren . men i det du holder hånden for karburatorens lufthul , også spray noget startspray ind ? Så starter den op , det kunne godt vise lidt at trykket for en kort stund er opbygget nok til at kunne starte motoren op …

Tændrør kan også sagtens give en fin gnist og enda opstarte en motoren selvom den ikke virker længer , men så snart varmen opbygges i tændrøret så forsvinder effekten stille og rolig med varmen …. Og det kan godt have gjort at motoren opstarter kort de her 2gange og så slut , og bruger du startspray så kræves det nemlig ikke så stort effekt for at opstarte en motor , fordi det tænder en del nemmer end benzin også indeholder også meget ilt som evt har gjort at motoren starter op med hånden for karburatoren ,

Så hvis det var mig ville skifte tændrøret og membranen og så sætte karburatoren tilbage til fabriks indstillinger.

skulle det så vise sig at motoren så stadigvæk ikke kan starte op …. Jammen så er det kun 2 muligheder tilbage hvis altså også cylinder og krumtap osv det også 100% virker normalt.?

Og det er jo så netop enten dit tændningen eller Karburatoren…

Men jeg er dog mest sikker på at dit problem ligger i at din “ membran er defekt “
    Så den havde jeg prøvet at skifte ud , selv om så den der sætter i motoren pt ser fin ud osv
    Det kan nemlig snyde rigtig meget

Kommentér på:
Ny kaburator gider ikke tænde mere

Annonce