{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en pgo hot 50 som jeg har bikset med i et stykke tid, men stadig ikke kan få til at køre ordentligt

Problemet: Den kan ikke stige i omdrejinger og den kan ikke tage mere end kvart gas, hvis jeg slipper gassen så dør den og den kan ikke stå i tomgang eller starte uden choker
Jeg har maks fået den til køre 2-3 km/t i timen
Opsætning
Polini 19mm cp
Dr 70cc
Std kobling med std trimfjedre, gul tryk
Polini vario 5g
GG udstødning

Lidt at vide om den: Moteren har lige været skildt ad og fået ny krumtap, krumtaps lejer, pakninger, simmeringe og dr 70cc + olieblander er blevet fjernet

Jeg sætter pris på alle svar og jeg sender en 50’er til den finder ud af problemet for jeg er ved at blive desperat for at få den ud og køre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omdrejninger
  • #1   18. okt Hvad dyse har du i?

• #2   18. okt 88, men det var det samme jeg kørte med inden ny krumtap og der kørte den godt

• #3   18. okt Kunne være falsk luft. Tjæk pakningerne

• #4   18. okt Hvilke nogen?
    Og der er god vacuum på, betyder det ikke at den ikke suger falsk luft?

• #5   19. okt Og da jeg prøvede at tage remmen så kunne den stige en del højere op i omdrejninger men stadig ikke helt op

• #6   19. okt Tjæk pakning mellem blok halvdele, pakning under cyllinder, membran pakning, simmerringe. Er du i tvivl om hvordan man gør så google det

• #7   19. okt Med pakning under cylinder mener du så bundpakning?

• #8   19. okt Ja

• #9   19. okt

Tag din karburator af og afmonter bundkaret og så skal du se efter de her 3 ting her.

1) Tjek efter om din svømmer i bundkret sætter ordentligt l det sker nemlig af og til at den her metal del som holder svømmeren på plads den falder ud i den ene side. Og hvis den er faldet ud så samler du det igen og prøver hvis svømmer sætter ordentligt så går du videre til næste emne jeg skriver .

2) Hvis kan se en slags rund sort hus som som sætter rundt om selveste hovede dysen , så fjern den og se hvordan det bliver , for dem har jeg af til bøvlet med , og symptomerne du nævner , passer meget godt efter hvad jeg oplevede da den hus sad rundt om dysen … så fjern den også prøv igen , det sker ikke det fjerneste af tage af , og køre uden , NÅR du så prøver at køre igen så hold øje med med om der sket en forandring til det bedre , hvis det er sket en forbedring til det gode , så ikke monter den igen , hvis du oplever det modsatte , at noget er blevet endnu dårliger efter den er fjernet , jammen så på med den runde sorte hus igen.

3) hvis du har arbejdet med chokeren da du satte din CP karburator på motoren , skiftet noget eller bare haft den skruet af og monteret igen. Så tjek lige efter om den er tæt , fordi den kan nemlig give dig præcise samme symptomer som du oplever hvis altså din choker er utæt … og hvis det er en brugt polini CP karburator du har købt og så du aldrig på nogen som helst måder selv har arbejdet med chokeren på den polini CP karburator , så tjekker du den lige alligevel fordi , det kan være tilgiver ejer har gjort den utæt i form af at puste med kompressoren direkte ned i den hvor efter det evt pustet en pakning ud , jeg husker nemlig ikke om det sætter en meget lille gummi rings pakning helt nederste i chokeren hul , eller om det er noget andet som gør den tæt , derfor lige den …

Og hvis det automat choker , så husk lige at den skal være monteret til strøm fordi så lukker den nemlig også tæt , fordi hvis strømmet ikke er tilsluttet til din automat choker når den er monteret så vil den også være utæt hele tiden ,,

• #10   19. okt Glemte at nævne … hvis du har brugt det tændrør du kørte med inden du renoverede motoren , så er det stor chance for dit tændrør brænder af omgående i det den kommer over i de nye dele for at virke , og selv om det så har været næsten ny , så kan det ske , så skift lige dit tændrør . Også selv om du syndes den gnister fint osv , fordi den kan stadigvæk være godt være stærk nok til at startet motor men så snart den skal arbejde med flere rpm så begynder den at hoste og brække sig helt vildt …. Så prøv lige at skift den for det ikke unormal de brænder af nogen gange selv enda om den er købt for 10min for inden .. hvis en motor er blevet nyrenoveret….

Problemet ligger ikke i at din motor er utæt så skal den være meget utæt , fordi så ville du opleve at motoren var enorm svært at starte op , og fordi din motor i krumtaps huset er en lille smule utæt , så ville dette ikke give dig de problemer du har nu l, med mindre den selvfølgelig er meget utæt , men så igen , hvis den var meget utæt så ville du aldrig kunne starte op med mindre motoren blev gjort rigtig varm først med noget andet varme grej .. og det lyder ikke til det er der dine problemer ligger

• #11   19. okt Tusind tak for dit detaljerede svar, jeg prøver at give det et skud!

• #12   19. okt Er d 100% sikker på at der ikke sad en lille rest af gammel pakning på motorblokken, da du monterede cylinderen?

Ellers så holder jeg på at stator er futtet af eller af du har en dårlig forbindelse på tændingen.

Du kan være heldig at det blot er en tilstoppet tomgangsdyse.

• #13   19. okt Ja prøv lige det Nicolai C

Og ellers må du henvende dig igen jeg vil nemlig gerne forsøge at hjælpe dig .. og der til skal det lige siges , hvis det er at vi var heldige omkring det jeg skrev med mulige fejlsøgninger til dit motorproblem og at der ingen problemer længer skulle være osv . Så behøver jeg ikke penge for det . Jeg kan sagtens hjælpe dig uden det skal koste noget ..
    men nok om det?
    Lad mig høre fra dig igen når du har gennemgået alle de opstillinger jeg kom med … så tager vi den derfra .. fejlen er jeg sikker på vi nok skal få fundet ..

• #14   26. okt Hej igen
    Jeg har prøvet det i skrev og det har ikke ændret sad
    Jeg tror ikke der sad rester af gammelpakning , jeg fik skrabet det godt af og den blev sandblæst så det vurder der ikke burde være
    Hvordan kan jeg finde ud af om tænding er futtet af?
    Og karburatoren er blevet renset grundigt i alle dyser og huller, hehe
    Ej jokes aside så ved jeg virklig ikke hvad det kan være, jeg havde ikke så meget styr på tænding da jeg skulle sætte det på så jeg satte den lille knot på krumtappen og så det store metalhjul uden på og så spændte til, men den gnister godt når man tager tændrøret ud og drejer rundt med bormaskinen men ved ikke om den bare ikke kan gniste i højere omdrejninger
    Hvordan tjekker man for dårlig stel forbindelse?
    I må undskylde jeg har været dårlig til at svare har haft lidt travlt på efterskole
    På forhånd tak

• #15   26. okt Hvad har du sandblæst?
    Har du sandblæst hele motoren, inkl pakflader?

Du bliver nød til at lave en leak test, med trykluft og sæbevand.

• #16   26. okt Jeg har undgået pakningsfladerne så godt som muligt, kan du beskrive hvordan jeg gøre det?

• #18   7. nov Her en lille video så kan i måske høre hvad der kan være galt

profilbillede
  • #19   7. nov Her en lille video så kan i måske høre hvad der kan være galt

• #20   7. nov Videoer virker ikke herinde.
    Læg den på youtube og link til den.

• #21   7. nov Få nu lagt en video ind et sted hvor den virker , ellers er du ikke nok interesseret i selv at få problemet med din scooter klaret .. så få rettet op på det og lagt videoen ind i under din profil et sted og så smid videos link her inde i dette emne , så vi kan se og høre problemet i stedetfor …

• #22   8. nov Min YouTube @nicolaichrsitensen389
    Vidste ikke at man ikke kunne ligge video ind her det må i undskylde

• #23   9. nov #22
    Det helt okey , tænkt ikke på det

• #24   9. nov Videoen burde gerne ligge derinde har i været inde og kigge på den?

• #25   9. nov Gider du ikke lige lave et direkte link og ligge op her inde … ikke dit brugernavn eller hvad for en hjemmeside osv , MEN et link DIREKTE til videon det sted du har har lagt ind.
    Hvis du Ønsker hjælp her inde fra ? så det tit det bedste du kan gøre ? for at få hjælpen så hurtig som muligt … personligt ledte jeg efter det du skrev i går med dit brugernavn osv , men gad ikke spilde mere tid på at finde videon… og det virker til det heller ikke rigtig er andre som har gjort det i nu.
    Det ville også vise at du virkelig mangler hjælpen , Det ingen der gider at skulle arbejde ekstra eller være i nu ? Så bruge ekstra tid på at be vedkommen der mangler og har brug for hjælpen ? Om at lave et direkte link til stedet hvor fejlsøgningerne kan begynde…
    “ Det virker lidt arrogant , man skal be pænt om at hjælpe dig … “ he he he he … bare rolig ingen negative tanker bag beskeden her , det er bare ærlig ord ….
    Så Lav lige et direkte link min ven , så tror jeg hjælpen vil begynde at ske for dig

• #26   10. nov Forstår det godt, jeg fik sku endelige fundet linket men du må ikke misforstå, for jeg har virklig brug for hjælp og er glad for du ikke bare har givet op https://youtube.com/@nicolaichrsitensen389si=TwPjVxgNDw74SCPd
    Der var linket til min kanal og der kun en video så håber det går, jeg skriver fra min telefon så kan ikke lige finde linket inde på videoen
    Du må endelige sige til om det hjælper eller om du har brug for flere videoer

Tusind tak for hjælpen

• #28   11. nov Come on now ,,,, - Helt ærlig …. Hvorfor blive ved med at bøvle på YouTube kanalen hvis ikke det virker ,, du kunne faktisk i løbet af 5min for flere dagen siden nu efterhånden bare have lagt videon op her inde

Trykkes der på det nye link du har lagt ind så kommer der bare en fejl side frem som YouTube har .. og skriver “ 404

Nu må du lige begynde at stramme dig lidt op …

• #29   11. nov Har prøvet at ligge video op her det virker ikke, den siger der ikke kan ligges video op, og man kan heller ikke sende det her inde i tråden, og jeg fandme ikke hvorfor YouTube nu ikke virker, så er der sku heller ikke andre steder jeg kan ligge det ind

• #30   11. nov

profilbillede
Kommentér på:
Omdrejninger

Annonce