{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derbi senda begrænsning!
  • #1   5. aug 2005 Karburator:
    I indsugningen på din Senda ser du hurtigt at der sidder en tyk plade lige mellem studs og motorblok.
    Der sidder 2 bolte med en latterlig pind i midten der gør at der ikke kan komme noget ned i, og jeg foreslår derfor at du tager en papegøjetang og drejer boltene ud på den måde..
    Når pladen så er fjernet, skulle din senda gerne gå meget bedre, min egen kunne faktisk ikke engang stå i tomgang med den i ^^
    I øvrigt passer dysen os perfekt til afdroslet.

---------------------------------------

Udstødning:
    Det her er en værre sag, der er 4 begrænsninger i udstødningen..
    #1 - Plade i forrøret, der sidder en ganske almindelig begrænsning som på de fleste andre udstødning, som bare kan bankes ud med en skruetrækker. Denne ses tydeligt ned i forrøret.

#2 - Catalysator, den gør så knallerten fodrer sig selv med sine egne udstødningsgasser, hvilket tager effekt, og formindsker derved foureningen(stav). Vinkelsliberen hjælper hurtigt med at save røret af, og så svejser du hullet til. Hvis det så ikke skal se tunet ud, så svejser du bare røret på og sætter slangen på igen

#3 - Blændrør, det tykke grimme rør der stikker ud fra udstødningen kaldes blændrør, hvad det egentligt gør er for mig ukendt
    Samme metode som #2 bruges, dette giver os lidt effekt

#4 - En stor nasty tragt/si inde midt i udstødningen. Inde i udstødningen, mellem 2 "konuser" sidder der en stor vemmelig tragt af en art, som virkeligt æder meget af ydelsen. Inden den er fjernet, ka din senda ikke tage ret mange omdrejninger, men den sparker virkeligt fra sig når den kommer ud.
    Det du skal gøre er at skære din udstødning over mellem de 2 midterste konuser, i den tynde ende er "tragten" svejset fast, som du derfor skal oversave. Og i den anden ende bliver du nød til at tage den ud fra, da den er for stor til den tynde ende .

---------------------------------------

Konklussion: Fra at køre 25 km/t, kører din senda/smt/whatever, nu ca. 85 km/t, hvis den er gearet rigtigt. Jeg selv foreslår ca. 14 : 48-50. Som er det største der kan fåes.
    Og ja, det er en stor omvældning at afdrosle udstødningen, derfor foreslår jeg egentligt bare at du køber en tun udstødning, f.eks. en Hebo Titan, som min egen SMT, kører ca. 100 km/t (gps) med. (14:48 gearing).

• #2   5. aug 2005 Panda - mg.dk

• #3   5. aug 2005 Blindrør skaber turbulens i udstødningen og motoren kan derfor ikke komme af med al udstødningsgassen så hurtigt!

• #4   16. okt 2008 der sidder også begrs. i luftfilter-kassen og i slangen mellem luftfilteret og kabu. og cdi er også begrs.

• Mads S
    Mads S Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 1
    #5   21. maj 2014 Jeg har en derbi senda fra 2006, men der er 4 gear på?

• #6   21. maj 2014 Hehe, det er bare i orden, men jeg oprettede indlægget i 2005, så jeg er ovre alt der har med scooter/knallerter at gøre smiley

Kommentér på:
Derbi senda begrænsning!

Annonce