{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
236 visninger | Oprettet:

Niels L
Niels L
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

PGO BIG MAX 2T OPSÆTNING TIL LOVLIG {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har 2 stk big max motorer. Begge har været tunet. Jeg vil gerne køre lovlig
Begge motorer har monteret cylindre med 47mm diameter. Det sjove er, at den ene kryds pind er 10mm, og i den anden motor, er kryds pind i stemplet 12 mm. Kan nogle fortælle mig, hvorfor der er forskel på dette?
Og på den ene motor, sidder en karb med 22mm hul, og på den anden motor en karb med oval hul med 12mm diameter (længste sted). Er 12 mm den lovlige karburator?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO BIG MAX 2T OPSÆTNING TIL LOVLIG
  • #1   6. aug 12mm er std på pgo.

Forskellen i krydspinden skyldes krumtappen. Den ene har ø10 krumtap og den anden har ø12. Du kan godt køre lovligt med begge krumtap

• Niels L
    Niels L Tilmeldt:
    jan 2025

#2   6. aug Giver det mening, med 12mm karburator, sammen med 47mm stempel. Kan det køre sammen? Troede 40mm var standard

• #3   6. aug 47mm stempel betyder den har 70cc på. Jeg ville ikke køre lovligt med 70cc. Skulle du køre ulovligt så er det fint

• #4   6. aug 40mm er standatd 50cc. Og 10mm krydspindleje er standard.
    Gætter på den motor med 10mm i stemplet er den der har 12mm karburator..den motor ville jeg gøre lovlig med en std cylinder og lidt omdysning af den standard karburator, tungere ruller i og en ring eller to så den kommer under 40kmt. Så er den der mere eller mindre. Den anden motor er mere værd som tuner motor

• Niels L
    Niels L Tilmeldt:
    jan 2025

#5   8. aug Tak for beskeder

• #6   16. aug Hvis du har 12mm & 10mm kryds pind betyder det anden krumtap i den ene motor , altså anden tap , som jeg tror er tunings tap …
    Med hensyn til det her med 12mm karburator og et 47mm cylinder kit
    ( 47mm stempel som du nævner )
    Dette var og er faktisk meget normal selv om det 47mm vi taler om så længe det er
    70cc sport cylinder kit , hvilket jeg tror det har været også i dit tilfælde ,
    Faktisk gik netop PGO hotten og Big max enorm godt med bare en 12mm standart karburator og et fint 70cc sport kit…

Kommentér på:
PGO BIG MAX 2T OPSÆTNING TIL LOVLIG

Annonce