236 visninger
|
Oprettet:
PGO BIG MAX 2T OPSÆTNING TIL LOVLIG {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har 2 stk big max motorer. Begge har været tunet. Jeg vil gerne køre lovlig
Begge motorer har monteret cylindre med 47mm diameter. Det sjove er, at den ene kryds pind er 10mm, og i den anden motor, er kryds pind i stemplet 12 mm. Kan nogle fortælle mig, hvorfor der er forskel på dette?
Og på den ene motor, sidder en karb med 22mm hul, og på den anden motor en karb med oval hul med 12mm diameter (længste sted). Er 12 mm den lovlige karburator?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
Forskellen i krydspinden skyldes krumtappen. Den ene har ø10 krumtap og den anden har ø12. Du kan godt køre lovligt med begge krumtap
jan 2025
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Gætter på den motor med 10mm i stemplet er den der har 12mm karburator..den motor ville jeg gøre lovlig med en std cylinder og lidt omdysning af den standard karburator, tungere ruller i og en ring eller to så den kommer under 40kmt. Så er den der mere eller mindre. Den anden motor er mere værd som tuner motor
jan 2025
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Med hensyn til det her med 12mm karburator og et 47mm cylinder kit
( 47mm stempel som du nævner )
Dette var og er faktisk meget normal selv om det 47mm vi taler om så længe det er
70cc sport cylinder kit , hvilket jeg tror det har været også i dit tilfælde ,
Faktisk gik netop PGO hotten og Big max enorm godt med bare en 12mm standart karburator og et fint 70cc sport kit…
PGO BIG MAX 2T OPSÆTNING TIL LOVLIG