227 visninger
|
Oprettet:
Larmer underlagt mere end overlagt {{forumTopicSubject}}
Hej sg er vi ikke enig om at underlagt larmer mere end overlagt.
Jeg gad godt have en overlagt udstødning da jeg tror det larme mindre en en underlagt og jeg har prøvet en derbi her i weekenden som havde en Yasuni MAX Cross på og den larmede rimlig møj så vis der er nogen som kender den og har hørt den udstødning kan i så fortælle mig om fx Voca Cross Rookie 50/70ccm og Stage6 R/T 70/80ccm om de larmer mere end yasuni MAX cross. Både voca 50/70 og stage 70/80 er begge overlagt
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
En godt designet overlagt 70cc sport udstødning larmer præcis som en underlagt 70cc sport udstødning.
På de sportstunede 2t motorer synes jeg der er en tendens til at de mindre setups som 50cc sport med en leovince på, kan køre enormt lydsvagt ved lave omdrejninger. Men så trækker de ikke en skid. Kan ikke lave hjulspin om så du hælder olie på et poleret glas gulv.
Så de skal have en hel del for at trække bare nogenlunde. Og så larmer de Meget, ift hvad de trækker.
De større 80+ setups larmer selvfølgelig endnu mere ved fuld gas, men dem behøver man ikke gi fuld gas på så tit...
De larmer mere ved lave omdrejninger end de små 50-70cc sport setups gør, selvfølgelig.
Men til gengæld så trækker de ved de omdrejninger.
Ligeså meget træk som de mindre setups men larmer mindre end de små setups.
Så resultatet af et større setup er at du ikke kan køre helt så diskret, men til gengæld kører du mere diskret det meste af tiden.
Og når den så skal ha prygl så får den også så hatten passer
Hvis du har std 50cc cylinder på så ville jeg få noget sport 80 på som det første. Det ka give meget mere køreglæde end en udstødning og virker med standard udstødning og karbu osv.
Så får den trækkraft over hele omdrejningstallet og larmer næsten ikke mere.
Hva udstødning jeg vil anbefale afhænger af hva cylinder du vil køre med.
Ka selv klart bedst li de setups med større cylinder og mindre udstødning. De knurrer så godt, sejtrækker godt og holder powerbandet længe.
maj 2023
Følger: 5 Følgere: 499 Scootere: 2 Emner: 120 Svar: 382
Jeg havde personligt selv lidt tænkt på at købe Airsal Sport 72,4ccm men det hved jeg ikke om det vil være en god plan?
Eller om de der 80cc sport kits vil være bedre os til at jeg ikke rigtig gider at have at den skal larme så vanvittig meget
sep 2003
Cc larmer ikke.
Men der er ingen vej uden om at det er en ørdeøvende oplevelse at køre 2t cross maskine med lidt hidsigt setup.
Uanset hvad.
80cc mhr team har jeg prøvet med yasuni r3 på.
Sammenlignet med hvad min 50cc standard med leovince x fight larmede, så synes jeg det 80 mhr team og yasuni r3 kørte hurtigt før det gik fra at larme lidt, til at larme helt sindssygt.
Leovince xfight på std cylle synes jeg lød som en sindssyg ved alt over lav gas.
Yasuni cross er en ret lille udstødning, især hvis det er den lille af dem. Der er en hm og så en anden, ml?
De larmer en del efter min erfaring.
Vil anvebefale airsal sport 78,5 istedet.
Ø50mm.
Det giver mere mening end 72cc kittet, hvis du vil ha en diskret motor.
Men ok altså min med airsal sport 78,5 og radicalracing sport udstødning, med s6 pwk 21mm og std luftfilterkasse, den lyder absolut ikke standard over helt lave omdr.
Ved lav gas ka man godt trække ind i højre spor, når man har en 45 plade på og gir den gas fra rødt i overhalingssporet så man kommer foran trafikken, og en civil passat kommer op bag en for at se/høre nærmere, og så bare køre medium omdrejninger med helt lav gas og holde den på små 60, uden de synes man ska stoppes
Det bedste for dig ville helt klart være at bo i sverige/tyskland osv. Og købe en 125cc totakt og køre med std setup. 34hk og rimelig diskret, af en 2t 125 at være
maj 2023
Jeg har set airsal sport 78,5 men jeg har bare ikke lyst til at fræs blokken op. Er der et andet kit som du kunne anbefale med en udstødning som ikke tiltrækker politiet når du er på grillen.
Jeg er lidt lige glad med om den kommer til at køre 120, jeg gider bare ikke at den skal larme så vanvitigt meget.
Helst så lidt larm i tomgang da jeg stadig gider være venner med min naboer
sep 2003
Den er til 50cc standard og 50cc sport
Tror den maskine du prøvede vil køre bedre med en mere passende udstødning hehe.
Ø50mm passer direkte i gearknallert motorblok. Ingen fræsning. Bare direkte i og kør.
Det er lavet til at kunne køre med std udstødning og karburator stadigvæk.
Topfart med std afdroslet er ca 75
Topfart std afdroslet med en sports udstøsning på er ca 90.
Topfart med 70 eller 80 sport og sportsudstødning er ca 100.
Topfart med 70 eller 80 sport og std udstødning er ca 80-85.
Alle topfartene afhænger af hvoe højt eller lavt du gearer den. Men det er med de gearinger folk normalt vælger for en god balance mellem optræk og topfart.
Nu ved jeg ikke hva setup du har nu, men ville sætte 80cc sport på uanset hvad
Larmer ikke så meget mere end std cylle med std udst.
maj 2023
Hvilken karbu tænker du vil pas godt til airsal sport 78,5? noget 21mm?
sep 2003
Std karbu fungerer også fint med en stor sportsudstødning som scr corse handmade.
maj 2023
sep 2003
Jeg skruede det bare i.
Nu jeg tænker over det har jeg aldrig set nogen blueprinte en d50b0 motorblok. Der ska nok være folk der har gjort det men tanken strejfede mig ikke engang hehe.
maj 2023
Det skal jeg få mig prøvet det der airsal sport 78,5.
Bare lige en sidste ting hvad er den største tun udstødning og karbu der kan komme på det her kit vis nu jeg skul få lyst til at vold tun den, og kan man køre med std krumtap
sep 2003
De holder til at køre med de 10-12 hk i lang tid. Og omkr 12000 omdr max.
Men sætter du f.eks. voca cross racing på så yder det 14-15 hk og har max power ved omkr 12000 omdr men trækker helt op til ca 13500 før det taber pusten.
Nu nævner jeg bare voca cross racing fordi den er kendt og speedline har haft en senda på felt med den udstødning på, så du ka se hva den yder og høre hvordan den lyder.
Airsal sport ka lige akkurat følge med udstødningen, men du vil få mere power ud af et racing 80cc cylinder eller et lavtunet hyperrace 80-90cc cylinder.
F.eks. top performance 86 eller s6 bigracing 88.
Skal siges der er rimelig væsentlig forskel på semirace, racing og hyperrace cylinderkit til gearmaskiner, da det ikke er en scooter der bare holder 1 omdrejningstal fra 0-80.
Nogen af dem yder bredt i omdrejningstallene, men lidt mindre peakpower på toppen.
Andre af dem yder ikke ret meget ved mellem omdr og lave omdr, men til gengæld en sjat mere på toppen.
Jeg brugte omkr 18 måneder på at beslutte hva jeg sku ha på min rx factory, før jeg endelig havde fundet nok info og tænkt nok over hva jeg helst ville ha.
Videoer som den her. Svær at finde men meget givende, hvis man overvejer 85-90cc kits.
https://youtu.be/2PJNiqH_UkA
Og de her videoer hvis man overvejer en sportsudstødning
https://youtu.be/rMPrsGAKGIY
Airsal sport 80 er forresten lidt en mellemting af en sports cylle og en semiracing cylle. Hvis man kigger på porttider.
Men alligevel har det to stempelringe. Underligt nok.
Larmer underlagt mere end overlagt