{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Så nemt skulle det ikke være... {{forumTopicSubject}}

Jeg er i fuld gang med at installere mit Pinasco sport kit og 19mm Dell'orto.

Desværre røg mit fræsejern da jeg skulle fræse blokken (fuck!) så det bliver først imorgen jeg får prøvet den.. øv..

Dell'orto'en var heller ikke uden problemer, for det første var der jo ingen choker med... fedt... men ok, den skal jo heller ikke lige bruges på denne årstid.. og der manglede et lille "bøjet rør" hvor man montere gaskablet.. jeg gik lidt kold over det og ente med at ramponere min std. karb. med en nedstryger... så fik jeg da et rør... så røg pakningen til membranen da jeg skulle have den af.. og så måtte jeg lege Jørgen Clevin med pap & saks og klippe en ny selv...

Min gamle cylle var iøvrigt ikke for køn, mega tilsodet og havde vist haft det lidt små varmt, da jeg aldrig fik fundet dyser som passede til min std. karb.

Mit største problem lige nu er at olieledningen ikke kan nå min nye karburator... jeg har self. bare puttet noget olie direkte i benzinen, men det er da lidt irriterende alligevel..

Nogen som ved hvor jeg kan købe noget olieslange - eller kan man måske forlænge den på en måde?

Og hvilken chokerløsning er bedst, og hvorfor?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så nemt skulle det ikke være...
  • #1   26. jul 2005 Trist.. Evt. Thansen

  • #2   26. jul 2005 Har siddet og lavet manuel choker på en Zip, og det var ikke specielt svært.

  • #3   26. jul 2005 sætte et filter imellem slangen så kan du forlænge den med filterets længde ellers kan du sagtens bruge benzinslange hvis ikke det er for tykt til studserne...

  • #4   26. jul 2005 Jeg mangled eogså choker til min 21 dello på den første street.
    En bolt og oget isolerbånd klarede hurtigt den opgave smiley


  • #5   26. jul 2005 det er da ikk altid nødvendig at fræse i blokken hvis man skifter cylle ? er det ?

  • #6   26. jul 2005 Jørgensen: Jeg kan jo ikke gøre for mit værktøj går i stykker smiley men ja, jeg kan sku godt koge lidt over når lortet ikke vil som jeg vil...

    Karsten: det er ikke nok, den mangler mindst 7-9 cm. 10cm hvis den skal sidde ordentlig uden at være strammet for meget op. Det med en bolt og isoler bånd lyder lidt... nå... den skal nok være lidt mere proff smiley

    Jannik: det er noget der er på mange af de nyere modeller, 5 små kanter i blokken som gør at cyl. der er størrer end std. ikke kan komme ned. En virkelig DÅRLIG ide fra producenternes side... hurra for dremel (når det ellers kan holde)


  • #7   26. jul 2005 Jep...

    Jeg kunne naturligvis ikke lade være, så jeg hentede dyret ind i stuen og rodede videre med lortet hele natten smiley

    Alt er samlet, og jeg fik løst mit olieslange problem. Så er der jo bare den sjove ting, at den ikke vil starte smiley

    Der er benzin i benzinslange, så vaccum virker vel.
    Jeg har tjekket tændrør og det virker fint også. Dog var det ret tørt til trods for at jeg havde givet den 10 tryk på kicken.
    Jeg har smidt en 105 dyse i Delloen, og justeret luftskruen 1,5 gang ud - tomgangsskruen ... er vel lidt svær indtil den rent faktisk starter...
    Den lyder "normalt" når man kick/elstarter den, bortset fra at den altså ikke starter...

    Nogen forslag?


  • #8   26. jul 2005 Det har vel ikke noget at sige at der ikke er monteret choker?

  • #9   26. jul 2005 Det kan sagtens ha m,eget at sige at chokeren ike sidder der..
    Men prøv det jeg sagde med at finde en bolt der kan være i hullet til chokeren og så kom isolerbånd på gevindet så den går stramt i choker hullet.
    For nu får den jo ALT for meget luft fordi den ikke blokere for hullet...


  • #10   26. jul 2005 Tja... problemet er vist lige modsat, den fik alt for meget benz. og jeg er helt nede på dyse 75 nu... det kan bare ikke passe... men den hakker og gør ved, og af og til tager den så gas - MEGA GAS. Tændrøret ser ok ud, da jeg havde en 88 dyse i var det sort og ilsølet...desværre har jeg ingen imellem de to størrelser.
    Med de størrer dyser går den ud med det samme jeg rører gassen.

    Jeg smed jo noget olie i benzinen igår, 2 dl til ca. 4-5 L - det var måske egentlig lidt for meget?

    Mht. til ckokeren så har du måske ret der, når jeg sætter en finger på kan jeg mærker der er undertryk i "studsen" til chokeren... jeg må lige prøvet det med den bolt så.

    Men burde min opsætning ikke ligge dysemæssigt på 85-90 stykker? Jeg vil sku ret nødigt have den sætter sig smiley

    Pinasco sport 70ccm
    19mm Dell'orto blackedition
    Carbon membran
    Multivar 5,5g + trykfjeder 7%
    Proma Legal udst.

    Jeg har iøvrigt sat nålen i øverste hak, og luftskruen i std.position, den reagere ikke ret meget på tomgangsskruen.


  • #11   26. jul 2005 Ok, nu er choker studsen ihvertfald tæt.

    Det gav ikke meget forskel dog. Den går rimeligt dårligt, og virker som om den er lidt ved at blive kvalt når man giver forsigtigt gas.. men så pludselig er det som om "der kommer hul igennem" og så hamrer den bare igennem (som den jo bør smiley Det er ikke omdrejninger den gør det. Hvad er symptomerne når der er for meget olie i benzinen?

    Den ryger rimeligt, og der er våd olie i pottens afgangsrør.


  • #12   26. jul 2005 Jojo.. olieslange problemet er løst - jeg satte bare et stykke lidt større slange imellem, det fungere fint bortset fra at jeg jo har blandet olie i min benzin, så olieslange er ikke på nu - det ville jo blive lidt i overkanten.

    Nu skal den bare køre ordentligt ?!!!


  • #13   26. jul 2005 Den står fint i tomgang...

    Når jeg så vil køre og giver forsigtigt gas, lyder det lidt som om den drukner. Nogle gange når den slet ikke op i omd. hvor koblingen tager fat, andre gange drøner den frem som en kanon... det er jo ikke til at blive klog på?!

    Tændrøret ser stadig fint ud.


  • #14   26. jul 2005 tror sku det er din membran pakning det er galt med... havde samme problem med en af mine venners scooter.. det med at den godt vil starte nogen gange og at den hoster som om at den suger falsk luft ind et sted.. det burde ikke være din kabu der er noge galt med selv om den mangleer chooker.. den burde kunne starte allgevel.. men prøv at tjekke tændrøret og den membranpakning som du selv har fusket..´

  • #15   26. jul 2005 prøv også lige at sætte nålen i andet hak for oven.. det har sku meget at sige at den sidder rigtigt.. ellers ved jeg ikke hvad der er galt..

  • #16   26. jul 2005 Prøver lige at tjekke det med pakningen... og nålen...

  • #17   26. jul 2005 det er riglig med olie der skal ca 1 dl til 5 li

  • #18   9. aug 2005 Ja, det fandt jeg også ud af smiley men min gamle plæneklipper kører faktisk fint på det, så gik det da ikke til spilde...

Kommentér på:
Så nemt skulle det ikke være...

Annonce