Så nemt skulle det ikke være... {{forumTopicSubject}}
Jeg er i fuld gang med at installere mit Pinasco sport kit og 19mm Dell'orto.
Desværre røg mit fræsejern da jeg skulle fræse blokken (fuck!) så det bliver først imorgen jeg får prøvet den.. øv..
Dell'orto'en var heller ikke uden problemer, for det første var der jo ingen choker med... fedt... men ok, den skal jo heller ikke lige bruges på denne årstid.. og der manglede et lille "bøjet rør" hvor man montere gaskablet.. jeg gik lidt kold over det og ente med at ramponere min std. karb. med en nedstryger... så fik jeg da et rør... så røg pakningen til membranen da jeg skulle have den af.. og så måtte jeg lege Jørgen Clevin med pap & saks og klippe en ny selv...
Min gamle cylle var iøvrigt ikke for køn, mega tilsodet og havde vist haft det lidt små varmt, da jeg aldrig fik fundet dyser som passede til min std. karb.
Mit største problem lige nu er at olieledningen ikke kan nå min nye karburator... jeg har self. bare puttet noget olie direkte i benzinen, men det er da lidt irriterende alligevel..
Nogen som ved hvor jeg kan købe noget olieslange - eller kan man måske forlænge den på en måde?
Og hvilken chokerløsning er bedst, og hvorfor?
okt 2004
Følger: 58 Følgere: 58 Scootere: 14 Emner: 184 Svar: 609
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 124 Svar: 2.263
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.603
jul 2003
En bolt og oget isolerbånd klarede hurtigt den opgave
maj 2005
Følger: 119 Følgere: 118 Scootere: 6 Emner: 693 Svar: 5.953
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 86 Svar: 693
Karsten: det er ikke nok, den mangler mindst 7-9 cm. 10cm hvis den skal sidde ordentlig uden at være strammet for meget op. Det med en bolt og isoler bånd lyder lidt... nå... den skal nok være lidt mere proff
Jannik: det er noget der er på mange af de nyere modeller, 5 små kanter i blokken som gør at cyl. der er størrer end std. ikke kan komme ned. En virkelig DÅRLIG ide fra producenternes side... hurra for dremel (når det ellers kan holde)
jun 2005
Jeg kunne naturligvis ikke lade være, så jeg hentede dyret ind i stuen og rodede videre med lortet hele natten
Alt er samlet, og jeg fik løst mit olieslange problem. Så er der jo bare den sjove ting, at den ikke vil starte
Der er benzin i benzinslange, så vaccum virker vel.
Jeg har tjekket tændrør og det virker fint også. Dog var det ret tørt til trods for at jeg havde givet den 10 tryk på kicken.
Jeg har smidt en 105 dyse i Delloen, og justeret luftskruen 1,5 gang ud - tomgangsskruen ... er vel lidt svær indtil den rent faktisk starter...
Den lyder "normalt" når man kick/elstarter den, bortset fra at den altså ikke starter...
Nogen forslag?
jun 2005
jul 2003
Men prøv det jeg sagde med at finde en bolt der kan være i hullet til chokeren og så kom isolerbånd på gevindet så den går stramt i choker hullet.
For nu får den jo ALT for meget luft fordi den ikke blokere for hullet...
jun 2005
Med de størrer dyser går den ud med det samme jeg rører gassen.
Jeg smed jo noget olie i benzinen igår, 2 dl til ca. 4-5 L - det var måske egentlig lidt for meget?
Mht. til ckokeren så har du måske ret der, når jeg sætter en finger på kan jeg mærker der er undertryk i "studsen" til chokeren... jeg må lige prøvet det med den bolt så.
Men burde min opsætning ikke ligge dysemæssigt på 85-90 stykker? Jeg vil sku ret nødigt have den sætter sig
Pinasco sport 70ccm
19mm Dell'orto blackedition
Carbon membran
Multivar 5,5g + trykfjeder 7%
Proma Legal udst.
Jeg har iøvrigt sat nålen i øverste hak, og luftskruen i std.position, den reagere ikke ret meget på tomgangsskruen.
jun 2005
Det gav ikke meget forskel dog. Den går rimeligt dårligt, og virker som om den er lidt ved at blive kvalt når man giver forsigtigt gas.. men så pludselig er det som om "der kommer hul igennem" og så hamrer den bare igennem (som den jo bør
Den ryger rimeligt, og der er våd olie i pottens afgangsrør.
jun 2005
Nu skal den bare køre ordentligt ?!!!
jun 2005
Når jeg så vil køre og giver forsigtigt gas, lyder det lidt som om den drukner. Nogle gange når den slet ikke op i omd. hvor koblingen tager fat, andre gange drøner den frem som en kanon... det er jo ikke til at blive klog på?!
Tændrøret ser stadig fint ud.
jan 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 54 Svar: 459
jan 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 54 Svar: 459
jun 2005
mar 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 10 Emner: 135 Svar: 640
jun 2005
Så nemt skulle det ikke være...