{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
336 visninger | Oprettet:

Sport pro eller racing {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og er meget itvivl om hvilken cylinder jeg skal putte på min hot nu når mit streetrace har sat sig, vil gerne have noget mk2 på men ved ikke om det skal være racing eller sport pro og ja det skal desværre være ø10 nu når jeg næsten lige har skiftet krumtap.

Min opsætning består på
Udstødning: Yasuni r med 11k forrør så det svarer til c16 bare ikke lige så godt
Krumtap: Voca hq ø10 racing tap
Variator: polini hi speed
Kobling: 3g
Kobling klokke: malossi multivar
Karbu: polini cp21
Cdi: ubegrænset
Yderste remskive: stylepro uden hak

Alt andet std som f.eks. gearing og tænding

Hvilken cylinder ville være bedst vil gerne have massere af fart men ved ikke helt hvad jeg skal gå efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sport pro eller racing
  • #1   11. jul Ville tage sport pro fordi det er lavere portet end racing cyllen, så det blæser bedre den yasuni r op ved lave omdrejninger og yder samtidig rigeligt ved de omdrejninger din udstødning er lavet til at maxe ud ved.

https://www.pedparts.co.uk/blog/stage6-sport-pro-mkii-cylinder-kits-a-closer-look

2
    https://www.pedparts.co.uk/blog/tecnigas-exhaust
    Yasuni R vises indvendigt nederst i linket

• #2   11. jul Okay tusind tak men hvilken dyse tænker du nu for da jeg havde mit streetrace og polini cp 21 brugte jeg 86 dyse og en a mine kanmerater havde samme kaburator på og han havde mk2 racing og brugte 92 dyse men har hørt at mange syntes at det er for lille en dyse, vil det gører noget for holdbarheden på cylinderet?

• #3   11. jul Mjaa altså generelt et air-fuel-ratio i den magre ende gir en lille smule ydelse og tager en stor del holdbarhed.
    Nu ved jeg ikke hva dit AFR er eller hvordan tændrør ser ud. Eller hva du har af luftfilter eller dyserør eller hak på nålen i karburatoren.
    Så har ingen anelse om dyse. Det er også forskelligt fra motor til motor

• #5   13. jul Kan sport pro godt trække c16 hvis jeg på et tidspunkt gerne vil have det på?

• #6   13. jul Ja det er som skabt til c16

• #7   13. jul Lækkert men lige et andet spg har nemlig på min hot et malossi kevler belte men det går ikke langt nok ud på variatoren eller ramskiven skal jeg ikke bare gå efter et belte som er ligeså lang som std eller skal jeg prøve at bruge nogen skiver

• #8   13. jul Det ser nemlig sådan ud og jeg kan se at et std belte er 750mm langt og dette malossi kevler er kun 795mm langt

profilbillede
  • #9   14. jul Det er alt for lang rem

Du mister sygt meget top gearing i bagerste remskiver inderst.

Ud fra din opsætning ska du køre med 738mmx18mm eller kortere.

Den eneste rem der passer er den originale pgo rem i 738x18.
    Fås hos kgi.
    Den er rigeligt stærk til midrace tun

Pgo blokken er ikke designet til at udnytte remskiver max.
    Den er designet til at være billig. Så der er brugt oversize, off the shelf, vario og remskiver, selvom akselvafstanden bag variodækslet sku bruge andre mål.
    Pgo's originale rem er det eneste rigtige til pgo blokken. Medmindre man sætter komplet or kit på, og regner sig frem til en anden str rem

• #10   14. jul Jep har også kommet frem til det, men den std rem til pgo på speedline er 750x18x8, men tænker at den stage6 sportpro rem som er 736x16,6x8 vil passe bedst eller skal jeg gå med den std som er 750x18x8, altså den orginale

• #11   14. jul Speedline tager fejl.

Den er enten ikke original, eller også er den ikke 738.

Speedline er inkompetente. Vil fraråde at bruge dem til andet end de ting de har billigere end andre, eller de ting de er de eneste de har.
    Varer man ved hvad er, det ka man godt købe der.
    Men du ska ikke bruge dem som læremester smiley

Stage6 remmen er for smal. Den skal være 18mm fra ny.

Kgi har original pgo rem.
    Twostroke.se har men de er dyre.
    Måske har speedline også original pgo rem, så hvis du gider bestille, måle den når du får den, og returnere den hvis den ikke er orignal, så ka du godt bare bestille fra fartstribe aka speedline.

Ellers ville jeg sige støt kgi lidt også. God dansk forhandler, super service, super kompetent værktsted og mekanikere.
    De ved faktisk hva de snakker om.
    De lever også af motocross udover af knallerter

De har et godt udvalg af tun og ting og sager også.

• #12   14. jul Tusind tak, så får jeg bestil den på kgi. Efter min mening vil heg sige at speedline har mere tuning end kgi.

• #13   14. jul Ja speedline har ret stort udvalg.
    De har så også en masse ting man bør la vær at købe.
    F.eks. deres no name cylinderkit. Og deres "standard" remme smiley

Hvis du vil se hjernedødt stort udvalg så sku du se sider som scooter-attack.com og scootfast.net og dam-sport.net.

Har du f.eks. nogensinde set en titanium udstødning på en knallert smiley

profilbillede
  • #14   14. jul Ja det har du ret i, har også handlet rigtig meget med scooterattack og maxiscoot

• #15   15. jul Bare et lille spørgsmål, hvilke dyse tænker du jeg skal bruge med min opsætning og burde jeg købe en racings stud eller skal jeg bare beholde den std

• #16   15. jul Pas til dyse. Vel et sted mellem 90 og 110. Men har ikke erfaring med cp karburatorer udover en enkelt gang jeg stillede nål og luftskrue på en for en anden.

Studs hmm også pas. Ved ikke hvordan den standard er, eller hvor meget forskel der er til racing studsen.

• #17   17. jul Hvad vil du sige er bedst at købe stylepro 14/41 gearing eller polini 14/41 gearing

• #18   17. jul Tænker polinis er lidt dyrere og lidt bedre, men pas.
    Tænker du ikke mærker forskel

• #19   17. jul Okay

Kommentér på:
Sport pro eller racing

Annonce