107 visninger
|
Oprettet:
doppler tap godt? {{forumTopicSubject}}
en af mine venner fraråder mig at købe en doppler tap, han mener at de bøjer nemt. Den skal sidde på en mk2 racing og maskinen kommer nok op på de 110-120kmt, så er doppler fint til det eller er det faktisk dårligt?
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 171 Scootere: 1 Emner: 83 Svar: 1.594
og jeg syndes faktisk det er rigtig gode og fine krumtapper hvis de altså bliver brugt med de rigtig dele… men dette gæller jo vil for alle krumtapper …
Jeg bruger selv Doppler endurance tapper…
Desvære har jeg også hørt utrolig tit det her med at Doppler tap er dårlige fordi de enten knækker og ellers bliver de skæve osv …( Egen skyld )
Men for det mest dem som er der er udsat for dette , de glemmer også at fortælle at hvordan krumtappen er blevet brugt .,, Forstået på den måde at , De fortæller at de har kørt med et vildt Racing cylinder setup som holder sig inden for den grænse krumtappen er afbalanceret til osv , Altså de fortæller gerne at de overholdt alt men alligevel så knækker eller bøjer Doppler krumtapper altid ….. De glemmer bare at oplyse en lille ting som i 98% af alle tilfælde mere eller mindre er skyld i at krumtappen knækker eller bøjer
Og det er at De her kørt med Helt standart Tændning , som kræver en stor svinghjul som kun er afbalanceret til ca 12300 RPM . Og være i nu er så at hvis mange af dem der kørt med det , de bruger også en hammer til at slå svinghjulet læs og af krumtappen , og dette gør bestemt ikke mere gavn for balanceringen , og hvis det sådan en Doppler krumtap bliver brugt , jammen så er det ikke så sært at det sker at folk siger de Doppler tapper de dårlige , de glemmer at fortælle de selv er skyld i at den går i stykker…
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 25.031
doppler tap godt?