332 visninger
|
Oprettet:
50 cc sport {{forumTopicSubject}}
Davs.
Jeg har købt mig et polini 50 cc sport brugt som har 10 kilometer på den, kan jeg bruge std stempel på den ? Og hvad er den bedste metode til at få det til at passe ind i den begrænsede blok?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.706
Du kan tilpasse cylinderen med en vinkelsliber, hvis du har en rolig hånd.
jan 2025
Følger: 12 Følgere: 57 Emner: 12 Svar: 21
nov 2023
Følger: 17 Følgere: 125 Scootere: 4 Emner: 20 Svar: 110
jan 2025
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.637
Din tekst giver mig en ide om at du er en person der helst vil at dine ting på Scooteren bliver lavet ordenligt første gang sådan så den altid starter og køre perfekt hver dag..
så ville mit råd til dig nu være ? at du bør udføre det arbejde som det nu kræves for at din cylinder kan komme på plads i din motorblok , , Og det er så at du ikke på noget tids punkt bør begynde at skære i dit cylinder osv for at få den på plads , men i stedet for så heller gøre det rigtige fra starten af som ville være det her med at fræse de begrænsede dele væk i motorblokken i stedet for at begynde på det her Amatør arbejde som ville være at Skære i cylinderen. ?? Lyt aldrig til personer som bare vælger at skubbe problemet videre
Til en anden god gang. så skulle det ske det at du evt falt over sådan noget! Så aldrig begynd at gå ned af de typer veje , fordi du kan være absolute sten sikker på at du lige pludselig igen så bare står samme sted som du var startet fra. (-:
Men det selvfølgelig min tanke om det hele…..
—— Angående Polini Sport 50cc .. ——
Så er det faktisk et super fint kit , Det selvfølgelig ikke dem alle som syndes om det , men alt i alt så syndes jeg helt 100% at hvis man ønsker et sports kit som ikke direkte kræver det vilde for give Scooteren det mere power ? også vil det enda samtidig heller ikke engang slide ret meget mere på andre motor dele end hvad et helt almindelige Standart 50cc Cylinder kit ville have gjort…….
—— Nu til det Spørgsmål med Hvilket stempel du evt kan bruge ——
Jeg ved ikke om det mange som bare vælger at bruge en Standart stempel på 40mm til et Polini sport 50cc , fordi den polini Stempel som der følger med i et nyt polini kitt den minder utrolig meget om en helt Standart 40mm Stempel , fordi Begge stempler er buet i toppen og begge stempler Har 2 Huller øverste “ næsten samme sted “ når det så er sagt så er det måske alligevel en smule forskel fra Polini stemplet til det Standarte stempel.
Forskellen på begge stempler mener jeg er sådan at , Polini stemplet er en lille bitte smule korter end den standarte originale stempel? Og hullerne i polini stemplet er vist nok også en smule mindre i omkredsen end de hullernei der er i det Originale stempel.
Og stempelringede dem er det stor forskel på? Da polini stempelringene er lavet i et helt anden slags Materialer end hvad de originale standarte stempelringe de er lavet i.
Men om det påvirker effekten negativt på polini cylinderen hvis der benyttes Et standart Original minarelli stempel , skal jeg ikke kunne sige , Men jeg så ikke forstille mig at det ændre på noget ved at bruge et almindelig 40mm Minarelli Stempel … som sagt jeg ikke selv afprøvet det , men jeg har nu heller ikke oplevet at nogen har haft bøvl hvis de brugte et andet uoriginalt 40mm Stempel i polini sport 50cc kittet , og med det sagt så tror jeg enlig godt du kan bruge det 40mm stempel du har på nu …. Men først prøv at monter polini cylinder med begrænsningen fjernet i blokken også spænde cylinder fast som man nu gør , også kan du lige prøve at dreje krumtappen med hænderne for at mærke og høre om det evt rammer i mod Topstykket eller noget andet evt ,,,, Hvis det så viser sig at alt er Okey ,,,, så gør dig selv den tjeneste at når nu du bruger et andet type stemple i det polini kit , så sørg i det mindste for at begge stempelringe de er 100% nye på det stempel du bruger i polini cylinderen , og selvfølglig helt helt nye Pakningerne også samt Nål leje .og tændrør , fordi så er dit polini kit nu så opgraderet som du nu kan være , for at komme så tæt på den effek det ville have fra ny købt polini 50cc kit ..
——— Som det sidste———
Lån eller evt køb en slags dremel maskine og så fint et sæt fræse hoveder som passer til den maksine du evt bruger , og evt tage din motor helt af hvis ikke du kan komme ordenligt til , Det tager kun 5-10min at tage motoren af, og så har du den bedste udsigt for at fræse begrænsningen væk , Og brug alt det tid du vil på det for du skal ikke nå noget i den tids punkt.. Jeg lover dig når du er færdig med dette , så er til fuldt ud tilfreds med dig selv og ikke mindst så er du over det problem med hvilket cylinder der vil passer og ikke passer ….
Jeg håber lidt af mine svar kan hjælpe dig bedre på vej , jeg kender ikke helt det hele omkring dit polini kit og så den måde begrænsningen sætter i blokken din motorblok , Derfor skriver jeg heller ikke direkte hvor du skal Fræse osv hvis dit polini kit begrænses af din Jog R blok
(-:
jan 2025
Tak for det super gode svar jeg prøver mig frem når jeg kommer hjem for ferie ??
jan 2025
sep 2006
Tænk lige over hvorfor der ikke fulgte stempel med.....!!!
Tag et billede ind i cylinderen, imens du har en lygte der lyser ind i den, bagfra.
jan 2025
sep 2006
Tag nu det billede ned i cylinderen. Så skal du bare se hvor ødelagt den er.
jan 2025
jan 2025
jul 2011
Selv tak
Og tag du det bare helt rolig , Det skal meget til at man direkte lige frem kvæler et 50ccm polini Sports cylinder kit ,.. Den gruppe som hele tiden prøver at fortælle dig det noget i vejen , De tænker ikke langt nok , fordi Hvor ofte høre og ser du lige at nogen har Varme sat sit eget Originale 50ccm cylinder i Støbejern … Og hvis dette skulle være sket så det meget meget stor chance dit cylinder kan køre normal igen lnår du har skiftet stempelringe… …. De tænker heller ikke over at grunden for at stemplet mangler til dit 50cc polini sport kunne være for den grund at vedkommen du købte det fra bare helt enkelt og simpelt lige pludselig heller ville have scooteren helt lovlig i stedet når nu det alligevel måske kun var 40mm og 50cc sport …..og for den grund så mangeler et 40mm stempel præcis som et polini sports 50cc stempel det er , og så valgte han beholde polini stemplet på sin krumtap for så enkelt og hurtig så bare Momter sit helt standarte 50cc cylinder kit ind over det polini stempel du mangler i kittet ….
Altså selvfølgelig kan de helt samme fejl der af og til sker med 70cc Racing og 70cc sport kit også sagtens ske på 50cc Racing og 50cc sport …. Men tag det rolig for det skal alligevel meget til at ødelægge et originalt cylinder , så mund ikke det er det samme med et 50cc sports polini cylinder kit også ….
Der kan du se Malte E … Det behøver slet slet slet ikke at være så dramatisk fordi stemplet mamgler i et polini Sport 50cc kit … Det mindst lige så mange uskyldige grunde som der er grimme Grunde……..
Med hensyn til dit arbejde… altså hvis du har penge til det så ville det selvfølgelig være det bedste valgt at købe et helt nyt Polini Stempel i 40mm , Der for du jo stempelringe med plus lås ringe samt krydspind …. Men det for du også når du køber et andet mærke stempel i 40mm …
Så det med at købe nye polini stempelringe , havde jeg ikke brugt penge på , fordi noget siger mig lidt at polini ringe skal låses fast i stemplet for ikke at dreje rundt på en anden måde end hvad originale ringe gør i et standart stempel … så drop heller tanken om de polini ringe på original stempel eller anden standart 40mm stempel .. og så bruge de ringe der er med til den 40mm stempel kit du køber hjem i stedet , så du på den absolute mest sikker side for at dele på stemplet passer sammen , og så det også kun to dele som forskellige i dit polini 50cc sport kit , fremfor det hele er blandet til højre og Venstre ….
Sidst vil jeg bare sige … Lig mærke til at var tale om noget var helt forkert galt for du var så uheldig og nærmest fik dødsdømt dit polini 50cc sport kit på forhånd , Bare fordi stemplet mangler … og så ligger du billiedet op af dit polini 50cc kit , og det billiede viser tydeligt at det polini cylinder har mange mange år på bagen i nu , MEN LIG SÅ MÆRKE TIL DET HER NU …. PLUDSELIG stopper de her samtaler der omhandler det her med at noget er helt helt forkert på det polini kit …. Så snart billedet blev lagt her ind, Du høre intet om at du fundet et fint brugt og sundt polini 50cc sport cylinder kit. Med dette her prøver jeg at sige , der findes stadigvæk heldigvis og folk ude i DK som enlig bare helt enkelt har solgt dig et helt igennem okey iorden polini 50cc cylinder kit som slet ikke behøver at fejler det mindste fordi stemplet mangler …. men desvære er det altid kun de helt negative tanker som bliver taget hånd om …. og med dette mener jeg så … Hvis du kan spotte dette altså dem som kun holder sig til det her med noget helt er helt forkert osv osv , og ikke giver respons tilbage igen hvis det nu lykkes at bevise at intet er forkert og at du enlig bare har købt noget fint til din hobby .
Det som regl også der man med tiden lære at spotte dem som har et godt øje for det her med at lave Scooter osv , og dem som faktisk ligefrem lukker sine øje når der skal laves scooter …
Og dem som har begge øjne åbne når der skal skrues i Scooter , Det dem du skal lytte til ….
Malte E…. Glemte at spørge dig om noget , Hvad måtte du slippe for dit Polini 50cc cylinder kit …
Og kender du til de her Maksiner jeg skrev om til dig som bruges af mange til at fræse motorblokke op og porte det hele osv .. ellers bare si til aå vil jeg nok finde nogen link til nogen fine modeller jeg kan stå inde for virker …. Bare huske hvis du kender til de fræser Maksiner , og skal købe en hjem , så husk lige at speedline Sælger nogen , Men de tager næsten det dobbelte i pris af hvad andre butikker forlanger for den af Danke Kroner ….
jan 2025
Jeg betalte kun 267 kr for kittet så ikke det vilde jeg syntes selv jeg fik en god nok pris.
Ham Som der solgte den svare mig ik mere så ja det lidt øv, men jeg overvejer lidt om jeg bare kan genbruge det stempel som sidder i maskinen lige nu det er et rms cylle kit jeg er dog ikke sikker på om det er et normalt eller mod fordi hvis det er normalt behøver jeg jo ik at fræse
sep 2006
Umiddelbart så ser cylinderen fin ud, men så længe at jeg ikke kan se de skrå riller, så kan jeg ikke være sikker.
jul 2011
Hvis det stemplel som er i den Jog R motor Lige nu og her . Den Ligner den Standarte type 40mm stempel med To buller øverst som minder lidt som om de fræst ud som en lille smule med oval form og at stemplet er Buet i Toppen også stempelringe kan drejes lidt i de gange som begge ringe ligger , Du ved drejes lidt for at mærke om det noget som gør at ringen i begge gange føles lidt som om de faktisk bliver kilet fast osv . Og hvis ikke det tilfældet , jammen så ville jeg mene at du sagtens og sikkert kan bruge det stempel som du har på nu …
Bare lige gøre din motor den tjeneste ikke mindst dig selv også at sætte helt nye stempelringe på stemplet samt helt nye pakninger på . Sådan så at HK Effekten ligger så tæt på den HK effekt som et nyt indkøbt polini sports 50cc har.
Også lige hvis du kan se at stemplet er totalt sort på toppen og tilsodet osv så lige rengør stemplet der …
Men hvis det er at du har penge til det ja,men så det helt 100% det bedste at købe et Originalt Polini 40mm polini stempel…. Dog mener jeg stadig væk så også at et andet helt almindelig 40mm stempel med de samme dimintion sagtens kan bruge som et fint og godt Alternativ i stedet for originalt … Havde det være Racing med 40mm i alu så ville det begynde være lidt mere kritisk så og sige , selv om det også ville kunne lade sig gøre ,hvis det blev momteret med uoriginalt stempel på Racing 50cc , Men chancen for varme sætning ville være støre . Alt efter hvordan indstillingerne blev fortaget med den gælden karburator til den tidspunkt….
50 cc sport