{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

Gilera stalker indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har en stalker som jeg ikke helt ved hvorfor kører en smule mærkeligt problemet er at når jeg starter scooteren og kører er det som om den sprutter og ikke rigtig vil tage ordentligt ved de første 2 min derefter kører den super fint

kan det være tomgangsdysen eller er der andet jeg skal tjekke

Opsætning er:
ingen begrænsninger
multivar
GG udstødning
resten er std


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • VVS vandtryk på varmt vand 250 kr.
  • Klipning af hæk samt fjernelse af afklippet 1.470 kr.
  • Flytte rengøring af Kolonihavehus 1.670 kr.
  • AC Vakuumpumpning (30min opgave) 1.000 kr.
  • Montere lampe 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gilera stalker indstilling
  • #1   22. maj 2025 det kaldes choker det er meget normalt

  • #2   22. maj 2025 ja tak brian det jeg klar over men syntes bare det er meget slemt nogle gange kan det også være slemt selv om jeg starter scooteren selv nå den allerede er varm


  • #3   22. maj 2025 choker bliver hurtigt kold men du kan prøve at rense karburator og skifte choker

  • #4   22. maj 2025 men du tror ikke at der er grund til at dyse om i tomgangsdysen er jo gået op på 70 i hoveddyse og har ik pillet ved tomgangsdysen?

  • #6   23. maj 2025 Det jo en 17,5 dellorto der sidder på std og std dyse er vist 56

  • #7   23. maj 2025 ja med begrænset strålerør

  • #8   23. maj 2025 Dyse 70 lyder fint til sommer hvor luften ikke er så tæt som om vinteren.

    Om vinteren starter de ekstremt nemt de piaggioer...
    Og kører meget fint med det samme. Så måske er det normalt.. men....

    Det kan også være fordi autochokeren er gammel og går lidt trægt. Og slukker lidt for langsomt..

    Havde engang et problem med min autochoker på en nrg hvor den simpelthen ikke lukkede for chokeren mere. Så den spruttede for meget ved alt under 1/3 gas så man mistede fart eller holdt stille..

    Det betød jeg kun kunne accelerere med mere end 1/3 gas, som tit var lidt for meget når jeg kørte tæt trafik.

    Tog autochokeren ud for at måle om den slukker som den skal, og konstaterede at nålen ikke bevægede sig nok.
    Tænkte nåh, øv, så er solenoiden død og jeg ska ha en ny. Trak og skubbede lidt i nålen for at bekræfte at det ikke var fordi den sad fast.
    Samlede maskinen igen og tænkte så må jeg kigge på at få en ny autochoker bestilt når jeg får tid....

    Men på næste tur jeg kørte var problemet forsvundet.
    Og det kom ikke igen.
    Så den havde bare sat sig fast eller blevet træg og sku ha en massage..

    Måske er din begyndt at gå trægt så den ikke lukker helt hurtigt nok som den burde.

    Måske er dit luftfilter skum helt tilstoppet og ska ha en rens og ny luftfilterolie


  • #10   23. maj 2025 Svarer: L
    Det du beskriver lyder præcis som mit problem får lige tjekket chokeren og prøver at massere den og se om det gør en forskel tak


  • #11   23. maj 2025 I øvrigt hvordan tjekker man lige chokeren om den virker som den skal

Kommentér på:
Gilera stalker indstilling

Annonce