{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Mindre ulovlig {{forumTopicSubject}}

Har en vild bws, som jeg gerne vil tage nogle ændringer på, da Mutti syntes den er lige lovlig hidsig. Lige nu køre den omkring 80, og vil gerne have den ned i fart.
Vil 50cc sport og en 9k passe på den her opsætning, så jeg skifter evo og udstødning ud med det

Polini evo 1
italkit
top performance remskiver
Polini variator
14/41 gearing
21 mm karburator (polini)
Og en malossi udstødning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af elafbryder til udendørsstik 3.600 kr.
  • Nedtagning af defekt markise 2.000 kr.
  • Hjælp til at fjerne ukrudt i forhave samt have gang 625 kr.
  • Toilet løber 830 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre ulovlig
  • #2   1. maj 2025 Ikke så vild med tecnigas silent pro udseende, køber nok 9k istedet

• #4   2. maj 2025 Det er sgu da lige meget hvordan den ser ud Det handler om hvordan den performer smiley

• #5   2. maj 2025 Kan ikk ødelægge min fine maskine med en silent pro

profilbillede
  • #6   2. maj 2025 Ville få en anden karb på, f.eks. 17,5mm dellorto, og en std filterkasse med indsugningstragten fjernet så den har det 17,5mm indtag.
    Så larmer den meget mindre allerede der.
    Og så en std lignende udstødning og noget mindre hidsig cylinder. Men ville personlig overveje 70cc sport da det ikke yder meget mere og tager faktisk færre omdr end 50cc sport, så det larmer mindre. Og det kører ikke hurtigere end 50cc sport.

Eller lyder det som en fin opsætning til at gøre mor glad smiley

• #7   2. maj 2025 De siger den skal være 50cc. Lyder ellers som en god ide, tænker jeg køber et vandtæt powerfilter, 9k og 50cc sport. Da jeg stadig gerne vil have noget trækkraft.

Vil den stadig kunne trække ret godt, for lige nu trækker den som en hest på coke

• #8   2. maj 2025 Har sjældent set en grimmere udstødning en silent pro smiley
    Har tilgengæld ikke set en effektkurve. I modsætning til gg og 9k og 11k og leovince touring og sito plus som jeg har set effektkurver på.
    Har selv kørt med silent pro på min piaggio fly og hørt andre køre med både 9k og 11k. Der er en forskel i lyden men også i ydelsen. Synes lyden med 9k var mindre slem end lyden af silent sport på min gilera dna. Den lød godt nok sprød den silent sport især med katalysatoren taget af smiley men 9k yder klart bedre end både silent pro og silent sport. Nu jeg tænker over det så hár jeg faktisk set effektkurver på både silent pro og silent sport og 9k og 11k....
    Technigas tests https://www.pedparts.co.uk/blog/tecnigas-exhaust
    9k / 11k tests
    https://youtu.be/9SzXIHseqJM?si=-b6_Er3D9xZsxvZK

• #9   2. maj 2025 Ja okay, så køber jeg 9k og 50cc sport. Har du en cylinder du kan anbefale?

• #11   2. maj 2025 Drop det åbne luftfilter det er kun larm ikke en skid mere smiley 9k lamer lige så meget som en knæk

• #12   3. maj 2025 Jeg har aldrig sagt noget om larm? Det bare fatter der siger den skal være 50cc og mere lovlig, er nemlig vanvittig hidsig lige nu

• #13   3. maj 2025 Det lyder lidt tosset på en måde for den bliver jo ikke mere lovligt af den grund men okay smiley

• #14   3. maj 2025 Det gør den da. Polini evo er noget af det mest hidsige 70cc man kan få, og den kan nemt gå 100+ med anden gearing. Den er bare primært lavet til godt optræk og baghjul

• #15   3. maj 2025 Medmindre det er fordi han selv har kørt den og han synes den trækker for meget, så er det ret vigtigt at dæmpe larmen fra åbent luftfilter. Den lyd giver indtryk af den er hidsig. Ligesom en lille hund virker mere hidsig hvis den gør end hvis den er lidt mere stille.

Går ud fra du stadig selv gerne vil have godt optræk. Og så er det win win at sætte en lukket filterkasse på.
    Gør både betjenten, far og andre mennesker synes den er mindre hidsig.

Power filteret giver ikke power.
    Det hedder kun "power" filter i danmark. I alle andre lande er det bare et billigt luftfilter det er nemt at montere fordi det fylder mindre.
    Tænk over at alle race maskiner, også til brug på lukket bane som i motog hvor de yder over 250hk, de bruger lukket filterkasse. Og det selvom hver enkelt hk ka vinde guld og de prøver at skrabe 0,1 sekund af deres omgangstider med hundreder af millioner euro i gevinster.

Grunden til det giver mere power med en lukket filterkasse, og bedre gasrespons, er at den lukkede kasse er designet så den går i resonnans og hjælper med at levere luft under tryk ind i karbu.
    I et åbent filter der puster den bare luften ud i atmosfæren.

Hvis du er oppe i race tun så er det ret besværligt at designe et luftfilter der matcher motoren, men hvis den er 50cc eller 68cc sporttunet, så passer std luftfilter meget fint til de 50cc luftvolumen og de omdrejningstal det yder ved.

Havde personlig valgt enten sport pro mk2 50cc
    Eller airsal sport 50cc.

Afhænger af om du går mere op i ydelse eller holdbarhed.
    Begge cylinderkits fås hos scooter attack.

Hvis du vil beholde din 21mm cp, så ka du vist få en adapter til std filterkasse.
    Så bare ud med tragten i indsugningen på luftfilteret så det får 17,5mm indtag og i med noget dual layer sports skum

• #16   3. maj 2025 Tror også det har noget med lyden at gøre de måske er lidt skrappe med det der. Måske jeg skulle prøve bare at sætte et lukket luftfilter kasse og en 9k, så ville den larme mindre, så lyder den mere “lovlig” og måske ogs en smule mindre hidsig, men det gør ikk noget smiley jeg prøver, tak for det smiley

Kommentér på:
Mindre ulovlig

Annonce