567 visninger
|
Oprettet:
hvilket trim og tryk? {{forumTopicSubject}}
hej sg
jeg står og skal til at indstille min jog r. Vil høre om der er nogen der ved hvilken tryk og trim fjedre jeg skal have på
opsætning
dr 70 cc
21 mm
yasuni r
Malossi MHR Overrange KUN VARIOATORN
polini 3g kobling
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
nov 2024
Følger: 13 Følgere: 137 Emner: 24 Svar: 16
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
nov 2024
Følger: 13 Følgere: 137 Emner: 24 Svar: 16
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Nok bedst med 14/41.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Så kan jeg se du ikke nævner membranen så går ud fra den er Standart i nu , Ved at skifte den ud til eks en Malossi Vl14 så vil du få et meget bedre bundtræk og Optræk og ville jeg gøre det at jeg monter polini Blå Trimfjeder , og spænd dem ud til maximum lige netop polinis blå trim passer rigtig fint til sport opsætninger da de ikke er så stramme i det som mange andre brand på marked. . Og så monter jeg Malossi Gule trykfjeder og nogen
Mellem 3.5gr - 3.7gr - 4.0gr , en af de sæt bliver du tilfreds med , og jeg havde prøvet med 3.5gr i først…
Altså Momter følgede
Polini blå trimfjeder = spændt ud til Maximum
Malossi gul trykfjeder
Fuller = 3.5gr - 3.7gr - 4.0gr ( en af de sæts ) start med 3.5gr
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Mener du seriøst, at han skal bruge den originale gearing til 70ccm?
Motoren skriger da for livet, når gearingen er så lav.
Std gearing på Jog R bær kun bruges til en stund maskine.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
( kan også være en anden bare ikke Vforce 3 fra TP & Stage6 - ukendt ) de duer ikke nær så godt men mange ender med at syndes det nok fordi de oplever et helt anden slags optræk som pludselig er en del forbedret og enda farten på toppen har ændret sig til en smule mere , og det for det meste der folk beslutter hvad de så vil , og hvis de så vælger at en gearing er nok mere for dem , Jammen så har de nu den ekstra power effekt der kommet i motoren efter membran skiltningen , og det betyder at motoren har det nemer ved trække en mindre gearing som noget 14/42 eller 14/41 Hvis han sætter 15/39 gearing i så kan jeg garanter for han ender op med et optræk som lige gyldig indstilling vil være en del mere dårlig og en topfart som er langt mindre end. Hvad den var da han havde standart gearing i ….
Jeg ville ikke engang kunne trække 15/39 gearing med mit setup som findes på den Sort og røde Aerox af min ? Jeg ville godt kunne indstille min motor til at nå en endnu Højer topfart end den kan nu , men jeg forsikrer dig om at det vil tage mindst dobbelt tid at nå den smule højre fart for mig plus optrækket nok mindre lidt om sådan en Honda Valloro med for tunge ruller.
Glemte at nævne grunden til jeg ikke sagt noget om ubegrænset CDI i hans setup er fordi DR Racing Evo 70ccm sport godt kan give en masse effekt med Std CDI men dog anbefaler jeg alligevel lige så snart du har ændret Cylinder fra Stdandart til en 50ccm Sport / Racing osv og op efter ?? Så anbefaler jeg selvfølgelig han skifter til en Ubegrænset CDI fordi dette vil give de sidste RPM på toppen og de RPM plejer som regl at være de RPM som for motoren til at stige en lille smule mere i effekt og Topfart ….
Og var det mig som stod her .. ville jeg skifte CDi først også membran og endnu bedre begge dele på engang …
Lige meget hvad folk end siger, så vil en ubegrænset CDi altid være det værd ….. fordi det tillader at din motor at tage alle de RPM som den har brug for, selvom det måske så kun skulle være 500-900 RPM mere på toppen , så kan de 450RPM sagtens være præcis de RPM som kan mærkes både i optrækket og Topfarten … prøv bare selv slip din gas lidt når den rammer top RPM , så slip gassen så den midster ca 500RPM .. bare , og så køre i 1min tid med dette og så giv fuld gas igen så de 500RPM igen er i motoren , Det mærkes tydligt at motoren fik mere RPM og det præcis den føelse en Ubegrænset CDI giver
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Der er faktisk ikke noget andet der skal skiftes før den, da den er så lav.
Selv en 100 % lovlig Jog R uden ring i vario, vil kunne få meget bedre topfart med en 14/41 gearing.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Der er der mere passende med et OR Kit.
Men en 15/39 sekundær kan sagtens passe helt perfekt til politiet sport 70 ccm, 17,5 dellorto og Silent Pro. Især hvis alt andet er standard.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Bliver nød til at spørge dig om noget om jeg forstår dig helt rigtig , Men det du mener er
Hvis han har en høj gearing eller knap så høj en gearinger , høre jeg dig så sige følgende.Hvis Motoren har en yasuni R eller tilsvarende og noget 21mm karburator, Så
Anbefaler du den “ Næst højest gearingen ( Kan huske forkert her ) som kan købes til Minarelli motorer. Altså du siger så at hvis de altså har Noget Yasuni R eller tilsvarende samt noget 21mm karburator på motoren også noget 70cc cylinder som allerede trækker fra de lave RPM som disse nævnte sports kit gør , ved der findes mange flere men nævner bare de mest kendte efter overbevisning. Men du tænker sådan her så
DR Evo Racing 70cc Sport : 15/39 — ( Effekt start i lave RPM )
Polini Sport 70cc : 15/39 — ( Effekt start i lave RPM )
Malossi Sport 70cc : 15/39 — ( Effekt start i lave RPM )
Top-performances 70cc : 15/39 — ( Effekt start i lave RPM )
Top-performances B-Trophy 70cc : 15/39 — ( Effekt start i lave RPM )
Og hvis det Racing cylinder 70cc som trækker fra de lidt hører RPM først og de har monteret noget Yasuni c21 - C30 - eller tilsvarende karburator ved jeg ikke hvad du tænker på i Racing klassen hvis det skal bruges gearingen på motoren men du tænker så følgende
Polini Evolution 70cc 1-2-3 : 14/41— ( Effekt start i Høje RPM )
Malossi MHR 70cc - 14/41 — ( Effekt start i høje RPM )
Malossi MHR team 70cc 1 - 2 : 14/41— ( Effekt start i Høje RPM )
Malossi MHR Testa Rossa 70cc : 14/41— ( Effekt start i Høje RPM )
Stage6 Racing MK 1 - 2 : 14/41 — ( Effekt start i Høje RPM )
2fast 70cc : 14/41 —— ( Effekt start i Høje RPM )
Roost Havoc 70cc : 14/41 — ( Effekt start i Høje RPM )
Er det Ca sådan du mener det ….
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Jeg hedder ikke Scootergay.
Valget af udstødning er forkert på Sport kittene. Det er tiltænkt GG eller Silent Pro, da de er endnu længere nede i omdrejninger.
Se det sådan her.
Ved 70 ccm sport støbejern og GG, der arbejder cylinderen sandsynligvis bedst omkring 8.500-9.000 rpm ( det ved du bedre end jeg gør ).
Hvis vi så antager at kileremmen er helt ude ved kanten af vario ved 50 kmt på en std Jog R, som jo har en 12/45 gearing, så vidt jeg husker.
Så vil en 15/39 gearing give en gear-ratio forskel på 44 %
50 kmt x 1,44 = 72 kmt.
Derfor er det mit argument at 15/39 sagtens kan bruges til Jog R med 70ccm sport støbejern, Silent Pro og 17,5mm dellorto. En rigtig sleeper, i forhold til topfarten.
Tager vi samme motor med Stage6 Sport Pro, 21mm dellorto og C16 så er vi jo nok oppe omkring 11.500 rpm, når det er uden innerrotor evo membran osv.
11.500 / 8.500 = 1,353
Her vil kileremmen så være kørt ud til kanten af vario ved 50 kmt x 1,353 = 67,5 kmt med std gearing.
Med en 14/41 gearing ( 28 % ), der vil den være kørt ud ved 67,5 kmt x 1,28 = 86 kmt.
Med en 15/39 gearing ( 44 % ), der vil den være kørt ud ved 67,5 kmt x 1,44 = 97,2 kmt.
Derfor kan man bruge begge gearinger til begge motorer. Alt efter om man ønsker max topfart eller ej.
Hvis man tilføjer OR kit, så kan 15/39 godt blive for høj til begge opsætninger, men det er dog lidt voldsomt at sætte OR kit til over 2000 kr på en maskine med så lille en sports opsætning, men det ville ikke være unormalt på en maskine med Sport Pro og C16.
Hvis OR kit giver cirka 10% ekstra gearing ( antaget ), så vil en 14/41 gearing ender sådan her.
67,5 kmt x 1,1 x 1,28 = 95 kmt.
Derfor vil man med OR kittet beholde optrækket fra 14/41 gearingen men have topfarten som 15/39 gearingen.
Hvis vi så er oppe i de helt stort opsætninger med 13.000 rpm, så bliver 15/39 næsten endnu mere overflødig, for der er vario kørt senere ud end ved 11.500 rpm.
13.000 / 11.500 = 13 % senere.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
———????———
Hvad ville du eks anbefale af Gearing til de motor som har
Stage6 Sports Pro Cylinder
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Det afhænger jo af omdrejningerne som så afhænger rigtig meget af udstødningen.
Det er individuelt til den enkelte opsætning og om man ønsker højest mulig topfart.
Kører man på en hygge scooter i lokalområdet, så har man nok ikke brug for 90-100 kmt.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Nu må du holde op …. Det lyder jo til at ??? ud fra det du skriver , så du mere eller mindre absolute er 100% sikker i din udtagelse omkring hvornår man skal bruge den og den og den størelse gearing til det og det og det Type cylinder kit med de og de og de antal RPM osv osv
Så vælger jeg spørge eller stille dig om et utrolig simpel spørgmål ? Som faktisk burde være ret nemt for dig i forhold til det du skriver med dine udregninger , også vælger du så NU ud af det blå og begynde at tale om , lokalområder der har man nok ikke bruge for en
90kmt - 100kmt osv osv … Skal jeg da ansolute skrive til dig også hvor henne selve scooteren med 70cc Stage6 Sports Pro cylinder kit køre henne også …
Det næste du så disker op med bliver vel så noget med at det
Kommer an på om Scooteren køre skal i Maj / Juni måned ….
Så jeg Prøver lige (-: forfra igen for du har sikkert misforstået mig med , Hvilken Gearing du ville anbefale til en jog R motor med Stage6 Sports Pro 70cc cylinder kit monteret
( Scooteren ejes af og bruges omkring )
Navn : Jens Lyn
Hemmelig Adr : Tønder området ,Langt ude på Landet som ikke er i Lokal området ( ??? )
År : 2014
Måned : Maj / Juni.
Tidspunkt : 16.30 ( Han skulle hjem fra skole først )
Jog R Scooter : Stage6 Sports Pro 70cc - Passende Udstødning
( —Spørgsmålet lyder — )
Hvilken “ gearing “ anbefaler Scootertechguy til Stage6 Sports Pro 70cc cylinder kit
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Gearingen vælges ud fra scooteren ydelse og omdrejningerne.
Du kan ikke skrive passende udstødning ( som jo er C16 til Sport Pro ) hvis ejeren ønsker ydelsen og gasresponsen fra Soort Pro, men ikke ønsker larmen og derfor vælger GG.
Så kan du stå i en situation hvor at det kan være 14/41 til C16 og 15/39 til GG.
Den bedste måde på at finde den rigtige gearing er helt klart at strikke motoren sammen og tage en tur på den.
Når ruller osv er helt rigtige, så kan man høre det når kileremmen er helt ude.
Så kender man topfarten og man kender farten når vario er kørt ud.
Topfart divideret med varig kørt ud.
Minus 1.
Ganget med 100.
Så har du den absolut mindste gearing man bør vælge.
F.eks. topfart 75 kmt og vario kørt ud ved 55 kmt.
75/55 = 1,3636
1,3636 -1 = 0,3636
0,3636 x 100 = 36,36 % som mindste gearing. Man bør ikke vælge noget mindre end det.
Der findes ikke en eneste scooter, nogensinde, som er gearet til topfart, fra fabrikken.
Honda SFX ( de første modeller i start 00erne ) de kom tæt på.
Aerox er også nogenlunde tæt på.
Alt andet fra Yamaha er elendigt, med deres 12/45 sekundær lort.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Jeg ville anbefale dig inden du skifter din gearing hvilket jeg også forstår du vil selvfølgelig. Så ville anbefale dig først at sørge for du for alt den effekt ud af dit DR Racing 70cc sport cylinder kit .som du nu kan med resten det setup du har på … hvis du ikke har det så anbefaler jeg dig stærkt at monter en anden Membran i første omgang og rigtig gerne en Malossi VL14 membran hvis ikke du har tun membran på i nu , så vil du få mærkbar opgradering ved at sætte en tun membran i din motor med det setup , ved at gøre dette så vil du også have “ ENDNU “ nemmer ved at trække sådan en 14/41 Gearing og det vil ikke noget skidt i det ud over du for et endnu bedre optræk og chance for at trække din gearing helt ud …..
og hvis du gå et skridt vidre så monter du en Ubegrænset CDI også fordi så har låst helt op for alle de RPM som dit cylinder kit nu ønsker at tage ….. dette vil i mange tilfælde også give dig en lille smule bedre optræk
Og så undskylder jeg for at have brugt dit emne til noget helt ligegyldig skrivening med en To••E
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Skifte membranen, på en 70 ccm støbejerns cylinder?
Før gearingen? Det er jo helt skørt.
Så hellere skifte cylinderen, før membranen skiftes.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Ved du hvad der skørt …. Det er at høre på du anbefaler store tunge gearinger fordi de eks har Den og den type udstøning monteret…
Hvad er det skørt i det… jeg anbefaler ham bare at få alt det effekt han kan ud af sit setup før han begynder gear op , …… Hvad er det som er så skørt for dig , i at man sørger for ens setup fremstår stærk og klar til at kunne tage trække sin gearkasse op til absolute max.
Hvad er det skørt i det ……
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Lige præcis der ligger forskellen.
Om man søger optræk eller topfart.
Det er det der er hele essensen.
Det er tydeligt at i søger optrækket.
Problemet opstår når en bruger herinde vil "forbedre" sit setup.
Hvordan skal vi så forstå det? Søges der optræk, topfart, gasrespons, længere på literen, mere eller mindre støj eller højere topfart?
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Ja og ellers ligger hele dit Essens i at du tror ? Dem som er til Topfart ,de er så mere mindre ligeglade med hvor længe det tager for dem at nå den Topfart de nu kan
hvilket trim og tryk?