{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

Gearing til sports tunet jog r {{forumTopicSubject}}

Hejsa min jog r køre kun 70 på toppen. og tænkte på det måske kunne være gearing der gjorde den kørte så langsomt. Mit spørgsmål er bare hvilken gearing vil passe bedst til min opsætning. Er ik særlig interesseret i at miste mere optræk skal stadig være baghjuls maskine kunne det hjælpe med noget yasuni r hvis jeg gerne vil bibeholde optrækket med stærkere gearing? Hvilken gearing anbefalder i?
Opsætning
70cc polini sport
phbg 19mm
Polini hi speed vario
9k (lige nu)
3G kobling
Polini rem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing til sports tunet jog r
  • #1   27. apr Sekundær 15/39.
    Den kan sagtens trække den, når du kun har 9K på.

• #2   27. apr Okay hvis jeg satte yasuni r på vil jeg så skulle op i noget 14 41?

• #3   27. apr Nej. 15/39 kan rigtig meget.
    Du er oppe omkring 12.000 rpm, for at en 14/41 er bedst til topfart.

• #4   28. apr Okay tak for det

• #5   28. apr Skal den her gearing presses

profilbillede
  • #6   28. apr #5
    Den er færdigpresset, så den skulle gerne være klar til montering.

• #7   30. apr Nu siger jeg det lige ud , og det ike for svine nogen til på nogen måder Men jeg håber så meget på at det bare e Fis og ballade der bliver skrevet omkring dette her med at du sagtens ville kunne trække en 15-39 Gearing på en motor med 70cc Polini Sport og 9K udstødning samt en 19mm Karburator . OG I SÅ FALD DET SERIØST MENT
    ( Så på INGEN MÅDER lyt til det som #1 Fortæller dig ) Din opsætning vil enda få det svært ved at trække en 14-41 Gearing helt ud til dets max .

Polini Sport vil ikke give dig power nok til så stor en Gearing som 15/39 det er.
    Ved ikke lige hvordan i alverden #1 er kommet frem til det at din opsætning kan trække det gear setup ? ved at fortælle dig at du køre med en 9K udstødning så det ingen problem , “ lyder næsten som om 9K står for hele effekten , “
    Om du enda så fik et 100% helt nyt polini 70cc sport monteret og en udstødning som var tilpasset 1000% perfekt til din motor’s setup så vil du ALDRIG ALDRIG ALDRIG kunne trække den 15-39 Gearing hele vejen ud til absolute maximum.

Jeg begriber ikke det alvorligt ment at du sagtens burde kunne trække en 15/39 gearing fordi du har 9K montere ….

• #8   30. apr Hvis udstødningen er til lave omdrejninger, så skal gearingen være høj.

• #9   1. maj …. Hvor i alverden tror du udstødningen for sine RPM fra …… Det polini Sport 70cc ….

• #10   1. maj #9
    Lige netop.
    Lave rpm = høj gearing.
    Du kan sagtens få 70 ccm, 17,5mm og Silent Pro op på 100 kmt på speedometeret.
    Bare gearingen er til det.

• #11   1. maj Jamen h.ør nu ….. Han vil aldrig kunne trække den gearing helt ud til dets Maximum med Polini 70cc Sport …. Han vil sagtens kunne få scooteren til at køre MEN JEG Garanter dig for for følgende at det er
    200% Sikkert at Hans Optræk er dobbelte så meget nedsat i forhold til hvad det er nu.
    200% Sikker at Hans Topfart er dobbelte nedsat i forhold til hvad det kan på toppen nu,

Fordi han scooter kan trække ham med gearingen monteret 15-39 betyder ikke det kan trække gearing.
    Det der menes i den korrekte forståelse med at “ Trække gearingen “ skal forståes sådan
    Her ..
    Hvis motoren kan trække gearing op til dets max og stadigvæk have en lille bitte smule overskud til overs .. Først der er det Rigtig ment at motoren kan trække gearingen. Altså under max betyder den ikke kan … Men det betyder ikke fart eller optræk er dårlig af den grund
    Lad os sige han lavede en forum emne hvor han skriver > Mit optræk er meget dårlig og det lige meget hvordan indstillingen bliver gjort så det både optræk topfart der ringe min topfartt er lav og motoren tager næsten ingen RPM med fuld gas, det føles næsten som om noget bremser motoren .

Min opsætning er ..

Cylinder : Polini sport 70cc.
    Karburator : 19mm
    udstødnimg : 9k
    Gearing : 15-39

Hvor syndes du så først han skal få noget lavet om henne ….

• #12   2. maj #11
    Hvad er maksimum?

Jeg er overbevidst om at du har fejlfortolket hvornår en gearing er løbet ud.
    Der er MANGE, som siger at en Jog R løber std gearingen ud ved 90 kmt.
    Det er så meget forkert, som det overhovedet kan være.

Hvis man indstille vario til at have de rigtige ruller, så den trækker optimalt ( ved samme omdrejniner ), frem til at remmen er helt ude ved kanten, så er gearingen løbet ud, når remmen er helt ude.
    For så er det her at motoren stiger i omdrejninger og kommer over de optimale omdrejninger.

Med en 100% original Aprilia Rally, uden ring i vario og med Sito Plus udstødning samt Sekundær 14/41 Polini Evo gearing, der steg den i omdrejninger ved 60 kmt og fortsatte op til 75-80 kmt. alt efter vind og vejr.
    Det betyder jo så at gearingen var løbet ud ved 60 kmt og at den kunne have haft gavn af en 15/39 sekundær.

Da jeg, på samme motor, skifter til 48mm alu sport ( eurocilindro fra protuna ), samt 19mm polini ( dellorto kopi ) samt Tecnigas Next, gul Malossi trykfjeder, Malossi Multivar med halvt 3,5 gram og halvt 4 gram, så lå jeg på 110 på speedometeret og gearingen var nu kørt ud omkring 80 kmt.
    Så her ville jeg også kunne have haft gavn af en 15/39 sekundær gearing.

Hvor synes du så først han skal få noget lavet om henne ….
    Så skal han skifte til Stage6 Sport Pro og nyde godt af 15:1 kompressionen, de flere HK og den bedre gasrespons.

En gearing bør være valg således, at motoren stiger i omdrejninger 5 kmt før topfarten.
    Selv på min Sym GTS 300i EVO ( som nok have en forkert kilerem ), der steg motoren i omdrejninger ved 120 kmt og fortsatte op til 140 kmt, hvor den var et par hundrede rpm inde i det røde felt.

Kommentér på:
Gearing til sports tunet jog r

Annonce