{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
281 visninger | Oprettet:

Adin A
Adin A
Følgere: 209 Emner: 27 Svar: 108

Vl14 eller stage6 vforce {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg fandme forvirret...

Jeg har altid fået at vide, at Stage V-Force membranen er den bedste membran, du kan købe til en mina.

Men nu har jeg hørt, at det skulle være noget lort. Kvaliteten er ikke lige så god som fx en KX85 eller YZ125 V-Force. Pladerne knækker, nogle åbner mere end andre, og membranen har ikke det flow, man forventer.

Jeg har hørt, at en VL14 membran tilpasset til en Stage6 studs kører pisse lækkert. "Venturi-pladen" skulle hjælpe med optræk og gas responsen, da benzinen har en direkt vej til pladerne, i stedet for at membranen bare er et kæmpe hul. 2 store membranplader skulle også give et bedre flow end 8 små plader.

Karburatoren bliver en 28mm keihin. Jeg vil gerne ramme 22 heste på portet Rossa med en tilpasset udstødning. Hvad skal jeg vælge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vl14 eller stage6 vforce
  • #1   1. apr Stage6 vforce er lort som du beskriver kender flere der var så uheldige at købe den og den blev utæt efter små 10km jeg fortrækker altid vl14 den holder og er perfekt ??

Er det en stage6 r/t studs behøver du ikke tilpasse noget med membran

Men der skal tilpasses til kx85 membran

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#2   1. apr Jeg forstår fandme ikke hvorfor de bliver utætte så nemt.

Arghhh, der er en lille smule tilpasning. Venturi pladen skal fræses ud. Tror måske det laver 1/10 af en hestekraft forskel, men alle heste skal jo hentes på en eller anden måde smiley

https://youtu.be/N2svYU1slMw?si=C9nJji46WnTEYjdi
    Han forklar det meget fint (start hos 2:25)

Tak for hjælpen, ska nok få bestilt en VL14 hjem smiley

• #3   1. apr Ellers kan man også få Top Performance V Force membran, har set en på YouTube der har haft masser af hel med den smiley

• #4   2. apr Jeg vil til en hver tid vælge Vl14 membranen. Stage6 V-Force membranen gør et utrolig dårlig arbejde specielt hvis ens karbruator er over 21mm

• Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

#5   2. apr #4

På crossere er V-Force membranen virkelig god. På scooter eller bare alt andet generelt er de skrald. VL membranen er også 200 kroner billigere smiley

• #6   2. apr Ja men den på din crosser er med sikkerhed også en del længere membranplader som plus de også er breder … Det netop det min point var med V-Force membranen fra Stage6 af.. og det er efter min mening at Stage6 Vforce membranen er alt for lille til at give en ordenligt effekt , altså ingen tvil om den gør det bedre end en helt standart membran , men kommer den på cylinder kits som kræver noget , så syndes jeg den halter bag efter netop fordi jeg tror størelsen på stage6 Vforce membranen er lige lille nok , men bruger du i stedet en V-Force membran KX85 crosser , så ser du tydeligt størelses forskellen og jo man skal selvfølgelig tilpasse det hele en smule , Men du for også bare det meget mere ud af det efter min mening … Med tilpasningen osv som jeg taler om så hentyder jeg til det setup som MXS har lavet så en orginalt stor KX85 V-Force membran kan monteres på en Minarelli motor , for mig Personligt ment og , så snart min Aerox nr 2 er færdig . Så starter jeg op det næste Aerox 3 projekt op har motoren osv hjemme til det og den motor for nok sådan MXS kit monteret , jeg tror lidt at når man taler om membraner i 2taks motor så jeg af den mening at jo støre membran desto bedre ydelse for du …. Men det min helt egen mening , det har jeg ikke læst op på eller noget ,

Kommentér på:
Vl14 eller stage6 vforce

Annonce