{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
140 visninger | Oprettet:

Fræsning til TPR86 {{forumTopicSubject}}

Hej derude, tænker nogle er jer har lidt erfaring med det her.

Jeg har en drejebænk og en fræser til rådighed... hvordan ville jeg kunne fræse til en 44mm slag 85mm rod krumtap i min aerox blok, i en fræser.

Den er uden programmering, så jeg skal selv stå og dreje på den. Cnc er ikke en mulighed.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fræsning til TPR86
  • #1   8. mar Det er kun selveste Krumtaps huset du skal fræse nogen mm støre , selve din Rod på 85 har ikke noget af sige med pladesen af krumtappen …

Men er det drikke papir med til det hele , jeg mener da der følger en slags papir med til krumtappen som beskriver mængden der skal fræses væk i krumtapshuset …..

Skal lige huske at sige det også nyt for mig sådan noget med fræsen i motorblokken til krumtappen ……. Men har da set en del få det gjort også en TP tap som din, det er derfor jeg nævner det med papiret

• #2   8. mar Op i fræseren med den så er det hurtigt klaret med et rodehoved, lav 1,5-2mm mere i dia end krumtappen er hvis der ikke står andet i evt papirer.

Er du fræk så smider du lige en fræser på også tager den øverste skyllekanal og så kan du os godt fjerne noget til flow som jeg har været igang med her, der skal så os mxs kit på, så den skal lige tages lidt på siderne os.

profilbillede
  • #3   8. mar Det er til et TPR 86cc kit til aerox, krumtapshuset er lige. Nu 74mm, og skal fræses til 76.6mm

Der hvir cylinderen skal side skal fræses til 56mm og er lige nu 54mm.

• #4   8. mar #2

Jeg har det mere med, hvordan jeg skal gøre det helt perfekt rundt, når jeg selv skal stå og dreje?

• #5   8. mar Et rodehoved så bliver det da rundt ?????

• #6   8. mar Det ikke sikkert jeg har sådan et... det er over på min skole der er en fræser, og det er ikke et industriteknikker værksted, bare et stort svejseværksted

• #7   8. mar Altså jeg ved godt det nævner nu måske er lidt bandlyst i manges øjne , men jeg ved der findes nogen stykker efter hånden som bare valgte at bruge en Dremel og så eller bare fræs meget lidt af gangen væk i begge blok dele indtil krumtappen kan være der ….
    Men det tager selvfølgelig længer tid men det vel også bedre det gøres rigtig over længer tid end at ødelægge det på korter tid

• #8   8. mar Har ikke en fræser som kan holde til det, har ikke på trykluft, og har alligevel kun en lille 10lt kompressor.

Har en dremel fra biltema, som ikke kan holde fast på mine fræsehoveder.

• #9   8. mar Jammen hvorfor bruger du så i det hele taget tid på at spørge om fræse blokken ,, hvis du vil Tune din motor ud over det normale , så må du regne med det koster lidt få kr ekstra …. Og hvis ikke din biltema dremel kan holde fast på noget , så må du købe en hovede der kan …. …..

• #10   8. mar Jeg siger jo også at jeg har en fræser og en drejebænk til rådighed, det er nok lidt nemmere at bruge end en håndholdt dremel til at fræse ud i motoren.

Jeg må jo prøve at få fat i et rodehoved.

• #11   8. mar Ja det korekt .. det selvfølgelig en del nemmer med dreje bænk , end håndholdt Dremel ….

Kommentér på:
Fræsning til TPR86

Annonce