{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
296 visninger | Oprettet:

Cvt tuning {{forumTopicSubject}}

Hej sg jeg har nogle spørgsmål angående cvt'en. Jeg er ikke verdens bedste til at tune cvt'er da jeg ikke rigtig hved hvilke tegn scooteren giver når man køre omkring hvilke ruller man skal have i, trykfjeder, trimfjeder osv. Jeg hved ikke hvornår man hved at cvt'en spiller er det noget i kan hjælpe med?

Tak på forhånd


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cvt tuning
  • #1   18. jan Prøver lige og skrive det kort

    Ruller styrer hvor hurtigt knallerten "gearer oppe" jo tungere de er jo hurtiger gearer den oppe.

    Trykfjeder modvirker variatoren og holder den tilbage. Den skal skiftes til en der er strammer hvis remmen fx glider eller man er ned i virkelig lette ruller og knallerten stadig "gearer" for hurtig op

    Trimfjeder styrer hvornår koblingen tager fat. Jo strammer fjederne er jo flere omdrejninger skal der til før den trækker


  • #2   18. jan Tak Hvordan hved man når ens rem glider og det samme spørgsmål til koblingen

  • #3   18. jan Kobling plejer ikke at glide som sådan. Men det mærker du når motoren tager omdrejninger men du ikke kører. Du mærker remmen glide på ca samme måde. Det føltes dog lidt som hot gør. Så sætter den i gang i for høj gear

  • #4   18. jan Trykfjeder skal være hård nok til at levere nok tryk til at remmen ikke glider.

    Ondrejningstallet maskinen kører med ved forskellig gasgivning justerer man ind på rullevægten.
    Op i vægt, lavere omdrejningstal.
    Ned i vægt højere omdrejningstal.

    Man plejer at finde vægten ved at finde ud af hvad rullevægt den kommer hurtigst afsted med. Dvs prøve op og ned i vægt til man ved hvad vægt mam vil have i.

    Koblingen indstilles normalt så scooteren tager lidt færre omdrejninger end der hvor den trækker bedst, mår man giver fuld gas fra 0kmt.
    Jeg plejer at blokere bahjjulet med bagbremsen og gi fuld gas, og så kigge på omdrejningstælleren.
    Kpblingsklokken blir hurtigt meget varm af det, så don't overdo it.

    Afhængig af hvor højt tun niveau du er på behøver du ikke vide mere. F.eks.stigningsgraf på remskiverne og shimming og den slags smådetaljer.


Kommentér på:
Cvt tuning

Annonce